Yıl: 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 712 - 729 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 18-09-2020

REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN

Öz:
Sanayi sonrası toplumun uzantısı olarak adlandırılan bilgi toplumu, internet tabanlı teknolojilerin gündelik yaşamıkuşattığı bir zaman olarak tasarımlanmaktadır. İnsan makine etkileşimi sayesinde; nesnelerin interneti (IoT), yapayzekâ, bulut depolama ve Blockchain (blok zincir teknolojisi) gibi birçok programlama dili kendi aralarında güvenlibir şekilde bağlantı kurmaktadır. Özellikle Blockchain teknolojisi sayesinde banka veya herhangi bir aracı kişi yada kuruma gerek kalmadan taraflar arasında (peer to peer) şeffaf, silinmeyen bir kayıtla ve şifrelenmiş ağda paradeğiş-tokuş işlemi gerçekleşmektedir. Bu uygulamanın; merkezsiz, güvenilir, şeffaf, tarafların kimliğinigizleyemediği (açıklanamayan aracıların olmadığı), işlemlerin şifrelendiği ve taraflar arasında işlem kayıtlarınınkolaylıkla takip edildiği ve maliyetleri önemli ölçüde azaltan bir sistem olması, dünyada ve yakın zamandaülkemizde kullanımına ilişkin talebi artırmıştır. Pazarlama ve reklam sektörü de teknolojide yaşanan bu değişimiyakından takip etmektedir. Çalışma, bu teknoloji aracılığıyla her iki sektörde iş yapma biçimlerinin nasıl değiştiğineilişkin araştırmalardan ve Blockchain teknolojisine yönelik farklı içeriklerden oluşan derleme bir makaledir.
Anahtar Kelime:

NEW GENERATION TECHNOLOGY IN MARKETING AND ADVERTISING: BLOCKCHAIN

Öz:
The information society, called the extension of post-industrial society, is designed as a period when internet-based technologies surround the everyday life. Through human machine interaction; many programming languages such as the internet of things (IoT), artificial intelligence, cloud storing and Blockchain, establish a secure connection among themselves. Especially with the help of Blockchain technology, a transparent, with non-volatile record money exchange transaction between the parties (peer to peer) is carried out without the need of bank or any intermediary person or institution over the encrypted network. The demand of use in the world and recently in Turkey has increased due to the fact about this application which is centerless, reliable, transparent, cannot hide the identity of the parties (any unexplained intermediary person), the transactions are encrypted and the fact that transaction records between the parties are easily monitored and the costs are significantly reduced. The marketing and advertising sectors also follow closely this change in technology. The study is a compiled review of the research on how the ways of doing business in both sectors changed through this technology, and different contents for blockchain technology.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • BANERJEE, Mandrita., LEE, Junghee. and CHOO, Kim Kwan Raymond. (2018). A Blockchain Future for Internet of Things Security: A position paper, Digital Communications and Networks xxx, s.1–12.
  • BLOCKCHAIN INSTITUTE, BLOCKCHAIN MEDIA. (2017). A new Game Changer for the Media Industry? Monitor Deloitte.
  • CHRISTENSEN, Clayton M. (1997). The innovator's Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail, Harvard Business School Press: Boston, Massachusetts, USA.
  • DORRI, Ali., KANHERE, Salil S and JURDAK, Raja. (2017). “Towards an Optimized Blockchain for IoT”, The International Conference on Internet-Of- Things Design and Implementation, Pittsburgh, PA, USA, 18–20 April; 173– 178.
  • EPSTEIN, Jeremy. (2017). Blockchain and The CMO The Next Era Of Marketing, Blockchain Research Institute A Blockchain Research Institute Big Idea Whitepaper, 4-44.
  • FRIEDLMAIER, Maximilian., TUMASJAN, Andranik and WELPE, Isabel M. (2018). “Disrupting Industries with Blockchain: The Industry, Venture Capital Funding, and Regional Distribution Of Blockchain Ventures”, 51st Hawaii International Conference on System Sciences.
  • GUPTA, Manav. (2017). Blockchain for Dummies, IBM Limited Edition. John Wiley & Sons, Inc.
  • HARVEY, Campbell R., MOORMAN, Christine and TOLEDO, Marc. (2018). How Blockchain will Change Marketing as We Know It. https://ssrn.com/abstract=3257511, Erişim Tarihi: 27 Kasım 2018.
  • HUH, Seyoung., CHO, Sangrae and KIM, Soohyung. (2017). “Managing IoT devices using blockchain platform”, The International Conference on Advanced Communication Technology, Bongpyeong, Korea, 19–22 February, s. 464– 467.
  • IAB. (2018). Blockchain for Video Advertising: A Market Snapshot Of Publisher and Buyer Use Cases.
  • JIANG, Peng., GUO, Fuchun., LIANG, Kaitai., LAI, Jianchang and WEN, Qiaoyan. (2017). Searchain: Blockchain-based private keyword search in decentralized storage, Future Generation Computer Systems, (12), s.1-12.
  • KUMAR, Krishan. (2013). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-Modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, Ankara: Dost Yayınevi.
  • LYOTARD, Jean François. (2013). Postmodern Durum, Ankara: BilgeSu Yayınları.
  • NIAN, Lam Pak and CHUEN, David Lee Kuo. (2015). Handbook of Digital Currency in Introduction to Bitcoin. Elsevier Inc.
  • PARSSINEN, Matti., KOTILA, Mikko., RUMIN, Ruben Cavas., PHANSALKAR, Amit and MANNER, Jukka. (2018). Is Blockchain Ready Online Advertising? https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8478235, Erişim Tarihi: 18 Kasım 2018.
  • QU, Chao., TAO, Ming and YUAN, Ruifen. (2018). A Hypergraph-based Blockchain Model and Application in Internet Of Things-Enabled Smart Homes, Sensors, 18(9), 2784, https://doi.org/10.3390/s18092784
  • OUADDAH, Aafaf., ELKALAM, Anas Abou and OUAHMAN, Abdellah Ait. (2016). Towards a Novel Privacy-Preserving Access Control Model Based On Blockchain Technology in IoT, Europe and MENA Cooperation Advances in Information and Communication Technologies, (520), s.523-533.
  • SAQAF, Walid Al and SIEDLER, Nicolas. (2017). Blockchain Technology For Social Impact: Opportunities And Challenges Ahead, Journal Of Cyber Policy, 2(3), s.338-354.
  • SCHLEGEL, Manuel., ZAVOLOKINA, Liudmila and SCHWABE, Gerhard. (2018). “Blockchain Technologies From The Consumers’ Perspective: What İs There And Why Should Who Care?”, 51st Hawaii International Conference on System Sciences, s.3477-3486.
  • SCHUMPETER, Joseph A. (1942). Capitalism, Socialism and Democracy, Harper and Row: New York.
  • SKRUMBLE NETWORK. (2018). Decentralized Communication Powered By Blockchain.
  • ULUKUT, Onur. (2018). Toplumları Kökünden Değiştirme Gücüne Sahip Blockchain Teknolojisi. https://webrazzi.com/2018/05/02/toplumlari-kokundendegistirme- gucune-sahip-blockchain-teknolojisi/, Erişim tarihi: 04 Kasım 2018.
  • VIRILIO, Paul. (2003). Enformasyon Bombası, İstanbul: Metis Yayınları.
  • WHITE, Gareth. (2017). Future Applications of Blockchain in Business and Management: A Delphi Study, Strategic Change, 26 (5), s. 439-451. http://www.inovasyon.org/pdf/blm2.pdf, Erişim Tarihi: 05 Kasım 2018.
  • https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/technology-mediatelecommunications/ deloitte-PoV-blockchain-media.pdf, Erişim Tarihi: 22 Ağustos 2018.
  • http://dontapscott.com/2015/06/blockchain-revolution-the-brilliant-technologychanging- money-business-and-the-world/, Erişim Tarihi: 22 Ağustos 2018.
  • https://tr.investing.com/news/cryptocurrency-news/dev-otomobil-markas-toyotareklamclk- alannda-blockchain-kullanyor-537737, Erişim Tarihi: 18 Kasım 2018.
  • https://finanstic.com/kripto-paralar/blockchain/170-ab-inbev-ilk-blockchain-mobilreklam- kampanyasini-icin-ethereumu-kullandi.html, Erişim Tarihi: 18 Kasım 2018.
APA Erbaş S (2019). REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. , 712 - 729.
Chicago Erbaş Sefa REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. (2019): 712 - 729.
MLA Erbaş Sefa REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. , 2019, ss.712 - 729.
AMA Erbaş S REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. . 2019; 712 - 729.
Vancouver Erbaş S REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. . 2019; 712 - 729.
IEEE Erbaş S "REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN." , ss.712 - 729, 2019.
ISNAD Erbaş, Sefa. "REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN". (2019), 712-729.
APA Erbaş S (2019). REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(2), 712 - 729.
Chicago Erbaş Sefa REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7, no.2 (2019): 712 - 729.
MLA Erbaş Sefa REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol.7, no.2, 2019, ss.712 - 729.
AMA Erbaş S REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 2019; 7(2): 712 - 729.
Vancouver Erbaş S REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 2019; 7(2): 712 - 729.
IEEE Erbaş S "REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN." Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7, ss.712 - 729, 2019.
ISNAD Erbaş, Sefa. "REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN". Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7/2 (2019), 712-729.