Yıl: 2004 Cilt: 29 Sayı: 311 Sayfa Aralığı: 39 - 47 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme

Öz:
Bu çalışmanın amacı, hizmet öncesi fen öğretmenlerinin alan deneyimlerinde teknolojiyi kullanma bilgi ve becerilerini değerlendirmektir. Çalışma, 2001-2002 öğretim yılı güz ve bahar döneminde Okul Deneyimi II ve Öğretmenlik Uygulaması derslerini alan Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında okuyan dördüncü sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın verileri öğretmen adaylarının bu dersle ilgili uygulama dosyaları değerlendirilerek ve uygulama dosyalarında yer alan ürünler üzerinde yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Veriler nitel araştırma tekniklerine göre dokümanlardan elde edilen verilerin betimlenerek kodlanması ve kategorilerinin oluşturulmasıyla yüzde ve frekans kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularının öğret-men yetiştirme programlarının düzenlenmesinde ve geliştirilmesinde kullanılabileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelime: fen öğretmenleri fen eğitimi teknoloji entegrasyonu öğretmen adayları

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alkan, C. (1979). Eğitim Ortamları. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yaymları-85. Anonymous.(1986). ACOT. Apple classrooms of tomorrow. Available: http://www.info. apple, com/
  • Anonymous. (1997). National Science Education Standarts. National Research Council, Washington DC.
  • Balli, j., S., Wright M. D., Foster, P., N. (1997) Preservice Teachers' Field Experiences with Technology. Educational Technology,37(5),40-46.
  • Brush, T. (1998). Teaching pre-service teachers to use technology in the classroom. Journal of Technology and Teacher Education, 6(4), 243-258.
  • Calderhead, J., and Robson, M. (1991). Images of Teaching:Teaching and Teacher Edu., 7(l),l-8.
  • Clark, C. M. (1998). Asking the right questions about teacher preparation: Contributions of research on teacher thinking. Educational Researcher, 17(2), 5-12.
  • Cilenti, K. (1987). Fen BilgisiOgretimi. Ankara: Meteksan.
  • Ely, D. P. (1996, August). Trends in educational technology 1995. Eric Digest [Online]. Available: http://ericir.syr.edu/ithome/digests/trendsdig.html.
  • Gardner, H. (1983). Frames of Mind. New York, NY: Basic Books.
  • Korkmaz, H. (1997)."Ilkokul Fen Öğretiminde Araç Gereç Kullanımı ve Laboratuvar Uygulamaları Açısın-dan Öğretmen Yeterlikleri", Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • McDaniel, J. E. (1991) Close encounters: How do student teachers make sense of the social foundations? Paper presented at the Annual Meetings of the American Educational Research Association, Chicago, III.
  • Schrum, L. (1999). Technology professional development for teachers. Educational Technology Research and Development, 47(4), 83-90.
  • Siegel, J. (1995). The state of teacher training: The results of the first national survey of technology staff development in schools. Electronic teaming, 14 (8), 43-53.
  • Strudler, N. and Wetzel, K. (1999). Lessons from exemplary colleges of education: Factors affecting technology integration in pre-service programs. Educational Technology Research and Development, 47(4), 63-81.
  • Resnick, 1. B. (1987). Learning in school and out. Educational Researcher, 16(9), 13-20.
  • Topp, N. W., Mortensen, R., and Grandgenett, N. (1995). Building a technology-using facility to facilitate technology-using teachers. Journal of Computing in Teacher Education, 11(3), 11-14.
  • Turgut, M. F. (!990) Fizik Öğretiminde Çağdaş Metotlar. Türk Fizik Vakfı Sempozyumu, 1-3 Kasım, Ankara.
  • Woolsey, K., and Bellamy, R. (1997) Science Education and Technology: Opportunities to Enhance Student Learning. The Elementary School Journal, Volume 97, Number 4, Page: 385-398.
  • Yamazaki, S. and Savage, E. (1998) Views of Technology Education in Canada and The United Kingdom. Tlie Journal of Technology Studied, Vol, XXIV. No,l.
APA Kaptan F (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. , 39 - 47.
Chicago Kaptan Fitnat Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. (2004): 39 - 47.
MLA Kaptan Fitnat Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. , 2004, ss.39 - 47.
AMA Kaptan F Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. . 2004; 39 - 47.
Vancouver Kaptan F Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. . 2004; 39 - 47.
IEEE Kaptan F "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme." , ss.39 - 47, 2004.
ISNAD Kaptan, Fitnat. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme". (2004), 39-47.
APA Kaptan F (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. Çağdaş Eğitim Dergisi, 29(311), 39 - 47.
Chicago Kaptan Fitnat Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. Çağdaş Eğitim Dergisi 29, no.311 (2004): 39 - 47.
MLA Kaptan Fitnat Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.29, no.311, 2004, ss.39 - 47.
AMA Kaptan F Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2004; 29(311): 39 - 47.
Vancouver Kaptan F Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2004; 29(311): 39 - 47.
IEEE Kaptan F "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme." Çağdaş Eğitim Dergisi, 29, ss.39 - 47, 2004.
ISNAD Kaptan, Fitnat. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojiyi Kullanmayla İlgili Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme". Çağdaş Eğitim Dergisi 29/311 (2004), 39-47.