Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 10 Sayfa Aralığı: 54 - 62 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 17-09-2020

Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi

Öz:
Raylı sistemlerde hizmet sürekliliği esastır. Çeşitli nedenlerle raylı sistemlerde meydana gelebilecekaksaklıkların veya arızaların en hızlı bir biçimde giderilmesi gerekir. Aksi takdirde, verilen taahhütlerinyerine getirilememesi sonucu maddi veya manevi kayıplar söz konusu olacaktır. Bu nedenle, demiryoludemiryolu hat yatağında meydana gelebilecek her türlü çökme veya toprak kayması gibi demiryolu trafiğiniaksatabilecek olayların neden olduğu problemlerin kısa sürede çözümü gerekir. Bu çalışmada, demiryoluhatlarında meydana gelebilecek her türlü çökme veya toprak kayması gibi zeminde boşluk meydana getirenolayların neden olduğu bozulmaların hızlı ve güvenilir şekilde onarımı için ideal bir alternatif olan kayadolgu betonların kullanımına agresif ortamların etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla, üretilen standart silindirve küp kaya dolgu beton numuneleri donma-çözülme çevrimleri ve sülfat etkisi olmak üzere iki farklıagresif ortama maruz bırakılmıştır. Agresif ortamlara maruz bırakılan betonlarda meydana gelen birimağırlık, ultrases geçiş hızı, yarmada çekme dayanımı ile basınç dayanımı değişimleri irdelenmiştir. Ayrıca,kaya dolgu betonlar %0, 1 ve 3 oranlarında süper akışkanlaştırıcı içerecek şekilde üretilerek akışkanlaştırıcıiçeriğinin kaya dolgu beton özelliklerine etkileri araştırılmıştır.
Anahtar Kelime:

The Effect of Aggressive Environments on the Use of Rock-Filled Concrete in Railway Quick-Repair

Öz:
Service availability is very important in rail systems. It is necessary to eliminate any problems or faults that may occur in rail systems as quickly as possible. Otherwise, pecuniary loss and intangible damages will be incurred due to failure to fulfil the commitments given. For this reason, the problems caused by all the kinds of collapses or landslides that may occur in the base, subbase of the railway and natural ground need to be solved in a short time. In this study, the effect of aggressive environments on the use of rock-filled concretes, which are an ideal alternative for the rapid and reliable repair of disasters that can create a gap in the ground such as all kinds of collapses or landslides on railway lines, have been investigated. For this purpose, standard cylinder and cube rock-filled concrete specimens are subjected to freeze-thaw cycles and sulfate effect. After exposure to these effects, changes in the unit weight, ultrasound pulse velocity, the splitting tensile strength and compressive strength of rock-filled concretes are investigated. In addition, rock-filled concretes were produced with 0, 1 and 3% superplasticizer and effect of superplasticizer content on the properties of rock-filled concrete is investigated.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • [1] Y. Wang, F. Jin, Y. Xie, Experimental study on effects of casting procedures on compressive strength, water permeability, and interfacial transition zone porosity of rock-filled concrete. Journal of Materials in Civil Engineering, 28(8), 04016055, 2016.
  • [2] Y. Xie, D.J. Corr, M. Chaouche, F. Jin, S.P. Shah, Experimental study of filling capacity of selfcompacting concrete and its influence on the properties of rock-filled concrete. Cement and Concrete Research 56, 2014, pp.121–8.
  • [3] Y. Xie, D. J. Corr, F. Jin, H. Zhou, S. P. Shah, Experimental study of the interfacial transition zone (ITZ) of model rock-filled concrete (RFC). Cement and Concrete Composites, 55, 2015, pp.223-231.
  • [4] F. Jin, X. An, J. Shi, C Zhang, Study on rock-filled concrete dam, Journal of Hydraulic Engineering, 36(11), 2005, pp.1347-1352.
  • [5] I. Y. T. Ng, H. H. C. Wong, A. K. H. Kwan, Passing ability and segregation stability of selfconsolidating concrete with different aggregate proportions, Magazine of Concrete Research, 58(7), 2006, pp.447-457.
  • [6] B. M. Aissoun, J. L. Gallias, K. H. Khayat, Influence of formwork material on transport properties of self-consolidating concrete near formed surfaces, Construction and Building Materials, 146, 2017, pp.329-337.
  • [7] N. Ghafoori, H. Diawara, A. Hasnat, Remediation of loss in flow properties of self-consolidating concrete under various combinations of transportation time and temperature, Construction and Building Materials, 192, 2018, pp.508-514.
  • [8] X. An, Q. Wu, F. Jin, M. Huang, H. Zhou, C. Chen, C. Liu, Rock-filled concrete, the new norm of SCC in hydraulic engineering in China, Cement and Concrete Composites 54, 2014, pp.89-99.
  • [9] S. Çelikten M. Canbaz, Akışkanlaştırıcı dozajının kaya dolgu beton özeliklerine etkisi, Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, 26-28.04.2019, Kocaeli, Türkiye.
  • [10] TS EN 12390-3, Testing Hardened Concrete – Part 3: Compressive Strength of Test Specimens, Turkish Standards Institute, TSE, Turkey, 2010.
  • [11] ASTM C 597-09, Standard Test Method for Pulse Velocity Through Concrete, ASTM, International, USA, 2009.
  • [12] TS EN 12390-6, Testing Hardened Concrete – Part 6: Tensile Splitting Strength of Test Specimens, Turkish Standards Institute, TSE, Turkey, 2010.
APA CANBAZ M, ÇELİKTEN S (2019). Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. , 54 - 62.
Chicago CANBAZ Mehmet,ÇELİKTEN Serhat Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. (2019): 54 - 62.
MLA CANBAZ Mehmet,ÇELİKTEN Serhat Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. , 2019, ss.54 - 62.
AMA CANBAZ M,ÇELİKTEN S Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. . 2019; 54 - 62.
Vancouver CANBAZ M,ÇELİKTEN S Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. . 2019; 54 - 62.
IEEE CANBAZ M,ÇELİKTEN S "Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi." , ss.54 - 62, 2019.
ISNAD CANBAZ, Mehmet - ÇELİKTEN, Serhat. "Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi". (2019), 54-62.
APA CANBAZ M, ÇELİKTEN S (2019). Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. Demiryolu Mühendisliği, 0(10), 54 - 62.
Chicago CANBAZ Mehmet,ÇELİKTEN Serhat Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. Demiryolu Mühendisliği 0, no.10 (2019): 54 - 62.
MLA CANBAZ Mehmet,ÇELİKTEN Serhat Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. Demiryolu Mühendisliği, vol.0, no.10, 2019, ss.54 - 62.
AMA CANBAZ M,ÇELİKTEN S Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. Demiryolu Mühendisliği. 2019; 0(10): 54 - 62.
Vancouver CANBAZ M,ÇELİKTEN S Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi. Demiryolu Mühendisliği. 2019; 0(10): 54 - 62.
IEEE CANBAZ M,ÇELİKTEN S "Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi." Demiryolu Mühendisliği, 0, ss.54 - 62, 2019.
ISNAD CANBAZ, Mehmet - ÇELİKTEN, Serhat. "Demiryolu Hızlı Onarımında Kaya Dolgu Beton Kullanımına Agresif Ortamların Etkisi". Demiryolu Mühendisliği 10 (2019), 54-62.