Yıl: 2020 Cilt: 0 Sayı: 40 Sayfa Aralığı: 86 - 99 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-09-2020

İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı ilkokuma ve yazma öğretimi sürecinde bitişik eğik yazıöğretiminin yanında dik temel yazının da kullanılabileceğini belirtmiştir. Yani yazı stilinin seçimiöğretmenlere bırakılmıştır. 2019 yılında ise okuma yazma öğretiminde sadece dik temel yazınınkullanılması kararlaştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı, ilkokul birinci sınıfta görev yapan ve ilkokuma veyazma öğretiminde dik temel yazıyı kullanan, ilkokulun diğer sınıflarında ise bitişik eğik yazı kullanmaktaiken dik temel yazıya geçiş yapan sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma nitel araştırmayaklaşımlarına ait etkileşimli desenlerden özel durum yöntemine uygun olarak yürütülmüştür. Çalışmagrubu Ağrı ili Patnos ilçesindeki ilkokullarda görev yapan 17 sınıf öğretmeni tarafından oluşturulmuştur.Araştırmacılar verilerin toplanabilmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlamışlardır.Verilerin analizinde NVİVO 9 bilgisayar destekli nitel analiz programı kullanılmıştır. 17 öğretmenleyapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda, öğretmenlerin toplamda sekiz kategori etrafındabirleştiği görülmüştür. Buna göre katılımcı öğretmenlerin tamamı dik temel yazıya geçişi olumlu bulmaktave dik temel yazıyı öğrenci için daha uygun olarak görmektedirler. Öğretmenlerin çoğunluğuna göre diktemel yazının kullanılması bitişik eğik yazıya göre daha kolaydır ve yazma becerilerini olumlu yöndeetkilemektedir. Öğretmenlere göre öğrenciler dik temel yazıya karşı daha olumlu tutumlara sahiptirler vedik temel yazının hayatımızın her alanında karşılaşacağımız yazı stili olduğunu vurgulamaktadırlar. Azsayıda öğretmene göre, geçiş sürecinde bir takım zorluklar olmaktadır. Ayrıca bitişik eğik yazı bütünündaha rahat görülmesini sağlamaktadır
Anahtar Kelime:

EVALUATION OF THE TRANSITION FROM CURSIVE HANDWRITING TO ORTHOGONAL BASIC WRITING IN TEACHING EARLY LITERACY ACCORDING TO THE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' VİEW

Öz:
In 2017, the Ministry of National Education decided that not only cursive handwriting instruction, but also vertical basic writing could be used in teaching early literacy. In other words, the choice of writing style was left to the teachers. In 2019, it was decided to use only orthogonal basic writing in literacy teaching. The aim of this study is to examine the opinions of primary school teachers who work in the first grade of primary school and use orthogonal basic writing in teaching early literacy on the transition to vertical basic writing while using cursive handwriting in other elementary classes. The study was designed qualitatively, and the special case method was used in the study. The Study Group was formed by 17 primary school teachers working in primary schools in Patnos district of Ağrı province. The data were collected through a semi-structured interview form prepared by the researchers. NVIVO 9 computer-assisted qualitative analysis software was used to analyze the data. As a result of semi-structured interviews with the participation of 17 teachers, it was observed that the teachers reached an agreement about 8 views in total. Accordingly, all of the participant teachers approved the transition to vertical basic writing and they considered it more appropriate for the student. According to the majority of teachers, the writing of vertical basic writing is easier than the cursive handwriting, and it affects students’ writing skills positively. While the students had more positive attitudes towards orthographic basic writing, the teachers emphasized that vertical basic writing is the writing style we will encounter in every aspect of our life. According to a few teachers, cursive handwriting makes the whole easier to see and also makes the transition process difficult.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARAMAN H, YILAR R (2020). İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. , 86 - 99.
Chicago KARAMAN HAMDİ,YILAR RABIA İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. (2020): 86 - 99.
MLA KARAMAN HAMDİ,YILAR RABIA İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2020, ss.86 - 99.
AMA KARAMAN H,YILAR R İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2020; 86 - 99.
Vancouver KARAMAN H,YILAR R İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2020; 86 - 99.
IEEE KARAMAN H,YILAR R "İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.86 - 99, 2020.
ISNAD KARAMAN, HAMDİ - YILAR, RABIA. "İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ". (2020), 86-99.
APA KARAMAN H, YILAR R (2020). İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(40), 86 - 99.
Chicago KARAMAN HAMDİ,YILAR RABIA İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.40 (2020): 86 - 99.
MLA KARAMAN HAMDİ,YILAR RABIA İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.40, 2020, ss.86 - 99.
AMA KARAMAN H,YILAR R İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 0(40): 86 - 99.
Vancouver KARAMAN H,YILAR R İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 0(40): 86 - 99.
IEEE KARAMAN H,YILAR R "İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ." Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.86 - 99, 2020.
ISNAD KARAMAN, HAMDİ - YILAR, RABIA. "İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ". Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (2020), 86-99.