Yıl: 2019 Cilt: 14 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 347 - 371 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.35675/befdergi.465800 İndeks Tarihi: 01-09-2020

Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının matematik öğretimine ilişkin öz-yeterlik,matematiksel problem çözmeye yönelik ve matematiksel inançlarının cinsiyet ve sınıf düzeyinegöre incelenmesidir. Ayrıca, bu araştırmada, öğretmen adaylarının matematik öğretimineilişkin öz-yeterlik, matematiksel problem çözmeye yönelik ve matematiksel inançlarıarasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma, tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür.Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin üç farklı bölgesinde bulunan toplam 546 öğretmenadayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak belirlenen Matematik ÖğretimiÖz-Yeterlik İnanç Ölçeği, Matematiksel Problem Çözmeye İlişkin İnanç Ölçeği veMatematiksel İnanç Ölçeği aracılığı ile uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Araştırmanınverileri de SPSS 20.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucundaöğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre inançları arasında anlamlı bir farklılıkbulunamamıştır. Sınıf düzeyi açısından incelendiğinde, matematiksel inançları arasındaanlamlı bir farklılığın olduğu ve bu farklılığın birinci ile üçüncü sınıflar arasında olduğugörülmüştür. Bu farklılığın ise üçüncü sınıflar lehine olduğu görülmüştür. Sınıf düzeyine görematematik öğretimi öz-yeterlik inançları ve matematiksel problem çözmeye yönelik inançlarıarasında ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Anahtar Kelime:

Prospective Teachers’ Beliefs of Self-Efficacy Regarding Mathematics Teaching, Mathematical Problem Solving, Mathematical and the Relationship between These Beliefs

Öz:
This research was to investigate the prospective teachers’ beliefs of self-efficacy regarding mathematics teaching, their beliefs toward mathematical problem solving and mathematics by their genders and grade levels. Also, in this research, it was investigated the relationship between prospective teachers’ beliefs of self-efficacy regarding mathematics teaching, mathematical problem solving and mathematical. The research was carried out by employing a survey model. The sample of the research consisted a total of 546 prospective teachers residing in three different regions of Turkey. Data collection tools were Scale of Belief about Mathematics Teaching Self-Efficacy, Scale of Belief about Mathematical Problem Solving, and Scale of Belief about Mathematics. The data of the research were analyzed by using SPSS 20.0 package program. As a result of the study, there were not significant differences found between genders and beliefs of the prospective teachers. When the first and third graders were compared regarding the variable of grade level, there was a significant difference between their grade levels and mathematical beliefs, and the difference was in favor of the third. However, there were not found any significant differences between their grade levels and their beliefs of self-efficacy regarding mathematics teaching and their beliefs toward mathematical problem solving
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA USTA N, GÖKKURT ÖZDEMİR B, Kutluca T (2019). Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. , 347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
Chicago USTA NESLIHAN,GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,Kutluca Tamer Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. (2019): 347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
MLA USTA NESLIHAN,GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,Kutluca Tamer Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. , 2019, ss.347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
AMA USTA N,GÖKKURT ÖZDEMİR B,Kutluca T Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. . 2019; 347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
Vancouver USTA N,GÖKKURT ÖZDEMİR B,Kutluca T Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. . 2019; 347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
IEEE USTA N,GÖKKURT ÖZDEMİR B,Kutluca T "Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki." , ss.347 - 371, 2019. 10.35675/befdergi.465800
ISNAD USTA, NESLIHAN vd. "Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki". (2019), 347-371. https://doi.org/10.35675/befdergi.465800
APA USTA N, GÖKKURT ÖZDEMİR B, Kutluca T (2019). Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 14(28), 347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
Chicago USTA NESLIHAN,GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,Kutluca Tamer Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 14, no.28 (2019): 347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
MLA USTA NESLIHAN,GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,Kutluca Tamer Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.14, no.28, 2019, ss.347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
AMA USTA N,GÖKKURT ÖZDEMİR B,Kutluca T Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2019; 14(28): 347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
Vancouver USTA N,GÖKKURT ÖZDEMİR B,Kutluca T Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2019; 14(28): 347 - 371. 10.35675/befdergi.465800
IEEE USTA N,GÖKKURT ÖZDEMİR B,Kutluca T "Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 14, ss.347 - 371, 2019. 10.35675/befdergi.465800
ISNAD USTA, NESLIHAN vd. "Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu İnançlar Arasındaki İlişki". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 14/28 (2019), 347-371. https://doi.org/10.35675/befdergi.465800