Yıl: 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 72 - 87 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 03-09-2020

YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI

Öz:
Dinlerde insanın anlam ve değeri genel itibariyle kutsal metinlere göre belirlenir.Dolayısıyla insanlar da inandıkları dinin öğretilerine göre çevresini, kendisini,karşısındakini anlamlandırır ve onlara değer verir. Yahudi geleneğinde erkek vekadının konumlarının belirlenmesinde, öncelikle Yahudiliğin insan anlayışı belirleyiciolmuştur. Ayrıca bu dine göre hem erkeğin hem kadının yaratılış mahiyeti ve yaratılışgayesi bulunmaktadır. Tanah’ta yer alan ve her iki cinsin görev ve sorumluklarınıbelirten ifadeler, Yahudi toplumunda erkek ve kadının konumunu oluşturmuştur.Yaratılış sonrasında kadının yapmış olduğu kabul edilen hata, Yahudilikte erkeğinegemen olup kadın üzerinde hâkimiyet kurmasına sebep olmuştur. Bu durum, sosyalhayatın her alanında olduğu gibi dini sorumluluk ve cezalarda da görülmektedir.Mabette ibadete katılma, evlenme, neslin devamını sağlama, şahitlik, miras gibi birçokalanda erkek hâkimiyeti vardır. Dini metinler üzerine eğitim ve mabetlerde görev almakerkelerin tekelindedir. Modern dünya erkek egemenliğiyle alakalı bazı değişiklikler desöz konusu olmuştur.
Anahtar Kelime:

Male-Dominate Understanding of Judaism

Öz:
In religions, the meaning and value of man are determined according to the sacred scriptures generally. Therefore, according to the teachings of the religion they believe in, people make sense of their surroundings, themselves and others. In determining the positions of men and women in the Jewish tradition, the human understanding of Judaism was primarily determinant. In addition, according to this religion, both man and woman have a way of creation and creation purpose. Statements in Tanakh, stating the duties and responsibilities of both sexes, formed the position of men and women in the Jewish community. The mistake, accepted by the woman after creation, led the man to dominate and establish dominance the woman in Judaism. This situation is seen in religious responsibilities and punishments, as in all areas of social life. There is male domination in many areas such as attending prayer, getting married, maintaining the generation, witnessing, and legacy. Training on religious texts and taking part in shrines are only under the men's responsibility. There have also been some changes to the modern world male domination.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ESMELI I, HİÇYILMAZ M (2020). YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. , 72 - 87.
Chicago ESMELI ISMET,HİÇYILMAZ MUHAMMED İSMAİL YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. (2020): 72 - 87.
MLA ESMELI ISMET,HİÇYILMAZ MUHAMMED İSMAİL YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. , 2020, ss.72 - 87.
AMA ESMELI I,HİÇYILMAZ M YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. . 2020; 72 - 87.
Vancouver ESMELI I,HİÇYILMAZ M YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. . 2020; 72 - 87.
IEEE ESMELI I,HİÇYILMAZ M "YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI." , ss.72 - 87, 2020.
ISNAD ESMELI, ISMET - HİÇYILMAZ, MUHAMMED İSMAİL. "YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI". (2020), 72-87.
APA ESMELI I, HİÇYILMAZ M (2020). YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(1), 72 - 87.
Chicago ESMELI ISMET,HİÇYILMAZ MUHAMMED İSMAİL YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7, no.1 (2020): 72 - 87.
MLA ESMELI ISMET,HİÇYILMAZ MUHAMMED İSMAİL YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol.7, no.1, 2020, ss.72 - 87.
AMA ESMELI I,HİÇYILMAZ M YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2020; 7(1): 72 - 87.
Vancouver ESMELI I,HİÇYILMAZ M YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2020; 7(1): 72 - 87.
IEEE ESMELI I,HİÇYILMAZ M "YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI." Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7, ss.72 - 87, 2020.
ISNAD ESMELI, ISMET - HİÇYILMAZ, MUHAMMED İSMAİL. "YAHUDİLİĞİN ERKEK EGEMEN ANLAYIŞI". Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/1 (2020), 72-87.