Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 949 - 963 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26677/TR1010.2019.221 İndeks Tarihi: 07-09-2020

Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm

Öz:
Çalışmanın amacı, Afyonkarahisar’ın termal turizm açısından destinasyon imajı, turistmemnuniyeti ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bunun yanı sıra,demografik özelliklerden katılımcıların Afyonkarahisar’da daha önce bulunma durumu vetermal turizm tesisinde bulunma durumu ile destinasyon imajı, turist memnuniyeti vedestinasyon sadakati arasındaki ilişkinin belirlenmesi bu çalışmanın bir diğer amacınıoluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Veri toplama aracıolarak anket tekniği tercih edilmiştir. Araştırma alanı zengin termal turizm kaynaklarıylaAfyonkarahisar’dır. Afyonkarahisar’da bir termal tesiste konaklayan yerli turistler araştırmayadâhil edilmiştir. Araştırma sonuçları, destinasyon imajı, turist memnuniyeti ve destinasyonsadakati arasında anlamlı ilişki olduğunu göstermektedir. Destinasyon imajının turistmemnuniyeti ve destinasyon sadakati üzerinde, turist memnuniyetinin de destinasyon sadakatiüzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra katılımcıların daha önceAfyonkarahisar’da bulunma durumuna ve termal tesiste bulunma durumuna göre destinasyonimajı, turist memnuniyeti ve destinasyon sadakati farklılık göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Thermal Tourism in Afyonkarahisar in terms of The Relationship Between Destination Image, Tourist Satisfaction and Destination Loyalty

Öz:
The aim of the study is to determine the relationship between Afyonkarahisar's destination image, tourist satisfaction and destination loyalty in thermal tourism context. Another purpose of this study is to determine the relationship between demographic characteristics, the presence of participants in Afyonkarahisar before and the presence of thermal tourism hotels and the image of destination, tourist satisfaction and destination loyalty. Quantitative research was used in the study. The survey technique was chosen as the data collection tool. The research area is Afyonkarahisar with its rich thermal tourism resources. Local tourists staying in Afyonkarahisar have been involved in the research. The results of the research show that there is a significant relationship between destination image, tourist satisfaction and destination loyalty. Destination image has been found to be effective on tourist satisfaction and destination loyalty, and tourist satisfaction has also affected destination loyalty. Besides according to the presence of participants in Afyonkarahisar before and the presence of thermal tourism hotels, destination image, tourist satisfaction and destination loyalty differ from.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖN ESEN F, BAHAR O (2019). Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. , 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
Chicago ÖN ESEN FUNDA,BAHAR OZAN Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. (2019): 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
MLA ÖN ESEN FUNDA,BAHAR OZAN Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. , 2019, ss.949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
AMA ÖN ESEN F,BAHAR O Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. . 2019; 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
Vancouver ÖN ESEN F,BAHAR O Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. . 2019; 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
IEEE ÖN ESEN F,BAHAR O "Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm." , ss.949 - 963, 2019. 10.26677/TR1010.2019.221
ISNAD ÖN ESEN, FUNDA - BAHAR, OZAN. "Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm". (2019), 949-963. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.221
APA ÖN ESEN F, BAHAR O (2019). Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
Chicago ÖN ESEN FUNDA,BAHAR OZAN Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3, no.4 (2019): 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
MLA ÖN ESEN FUNDA,BAHAR OZAN Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, vol.3, no.4, 2019, ss.949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
AMA ÖN ESEN F,BAHAR O Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
Vancouver ÖN ESEN F,BAHAR O Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221
IEEE ÖN ESEN F,BAHAR O "Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm." Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3, ss.949 - 963, 2019. 10.26677/TR1010.2019.221
ISNAD ÖN ESEN, FUNDA - BAHAR, OZAN. "Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm". Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3/4 (2019), 949-963. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.221