Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm
Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 949 - 963 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26677/TR1010.2019.221 İndeks Tarihi: 07-09-2020
Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm
Öz: Çalışmanın amacı, Afyonkarahisar’ın termal turizm açısından destinasyon imajı, turistmemnuniyeti ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bunun yanı sıra,demografik özelliklerden katılımcıların Afyonkarahisar’da daha önce bulunma durumu vetermal turizm tesisinde bulunma durumu ile destinasyon imajı, turist memnuniyeti vedestinasyon sadakati arasındaki ilişkinin belirlenmesi bu çalışmanın bir diğer amacınıoluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Veri toplama aracıolarak anket tekniği tercih edilmiştir. Araştırma alanı zengin termal turizm kaynaklarıylaAfyonkarahisar’dır. Afyonkarahisar’da bir termal tesiste konaklayan yerli turistler araştırmayadâhil edilmiştir. Araştırma sonuçları, destinasyon imajı, turist memnuniyeti ve destinasyonsadakati arasında anlamlı ilişki olduğunu göstermektedir. Destinasyon imajının turistmemnuniyeti ve destinasyon sadakati üzerinde, turist memnuniyetinin de destinasyon sadakatiüzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra katılımcıların daha önceAfyonkarahisar’da bulunma durumuna ve termal tesiste bulunma durumuna göre destinasyonimajı, turist memnuniyeti ve destinasyon sadakati farklılık göstermektedir.
Anahtar Kelime: Thermal Tourism in Afyonkarahisar in terms of The Relationship Between Destination Image, Tourist Satisfaction and Destination Loyalty
Öz: The aim of the study is to determine the relationship between Afyonkarahisar's destination image, tourist satisfaction and destination loyalty in thermal tourism context. Another purpose of this study is to determine the relationship between demographic characteristics, the presence of participants in Afyonkarahisar before and the presence of thermal tourism hotels and the image of destination, tourist satisfaction and destination loyalty. Quantitative research was used in the study. The survey technique was chosen as the data collection tool. The research area is Afyonkarahisar with its rich thermal tourism resources. Local tourists staying in Afyonkarahisar have been involved in the research. The results of the research show that there is a significant relationship between destination image, tourist satisfaction and destination loyalty. Destination image has been found to be effective on tourist satisfaction and destination loyalty, and tourist satisfaction has also affected destination loyalty. Besides according to the presence of participants in Afyonkarahisar before and the presence of thermal tourism hotels, destination image, tourist satisfaction and destination loyalty differ from.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akbolat, M. ve Durmuş, A. (2017). Hizmet Kalitesi ve Destinasyon İmajının Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Yozgat İli Termal Turizm Örneği. II. Uluslararası Bozok Kongresi. https://www.researchgate.net/publication/322358092, Erişim Tarihi: 05.09.2018.
- Aliman, N.K., Hashim, S.M., Wahid, S.D.M. and Harudin, S. (2016). Tourists’ satisfaction with a destination: an investigation on visitors to Langkawi Island, International Journal of Marketing Studies, 8 (3): 173-188.
- Aymankuy, Y., Akgül, V. ve Akgül, C. C. (2012). Termal Konaklama İşletmelerinde Müşteri Memnuniyetine Etki Eden Unsurlar “Gönen Kaplıcaları Örneği”, Balıkesir Üniversitesi SBE Dergisi, 15 (28): 223-240.
- Avcikurt, C. (2005). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme. İstanbul: Değişim Yayınları.
- Bahar, O. (2004). Türkiye’de Turizm Sektörünün Rekabet Gücü Analizi Üzerine Bir Alan Araştırması: Muğla Örneği. Basılmamış Doktora Tezi, Muğla Üniversitesi SBE, Muğla.
- Bahar, O. ve Kozak, M. (2012). Turizm ve Rekabet. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Baloğlu, Ş., and Mangaloğlu, M. (2001). Tourism Destination Images of Turkey, Egypt, Greece and Italy As Perceived by US-Based Tour Operators and Travel Agents. Tourism Management, 22(1): 1–9.
- Byon, K. K. and Zhang, J. J. (2010). Development of a Scale Measuring Destination Image, Marketing Intelligence & Planning, 28 (4): 508-532.
- Chen, Po-Ju and Kerstetter, Deborah. (1999). International Students’ Image of Rural Pennsylvania as a Travel Destination, Journal of Travel Research, 37 (3): 256-266.
- Chen, C. and Tsai, D. (2007). How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions? Tourism Management, 28: 1115–1122.
- Çonkar, K. ve Gülmez, M., (2004). Termal Turizm Açısından Sivas’ın Yeri ve Önemi. Cumhuriyetin 80. yılında Sivas Sempozyumu, s. 289-310.
- Emir, O. ve Durmaz, G. (2009). Afyonkarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 20 (1): 25-32.
- Hosseini, S. M. A. (2015). Survey the Relationships Between Destination Image, Tourist Satisfaction and Destination Loyalty. International Journal of Research in Social Sciences, 5 (6): 27-43.
- İlban, O., Bezirgan, M., ve Çolakoğlu, F. (2016). Termal Otellerde Algılanan Hizmet Kalitesi, Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Edremit Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27 (2): 181-194.
- İlban, M. O., Köroğlu, A. ve Bozok, D. (2008). Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi SBE Dergisi, 7 (13): 105-129.
- İnan, E. A., Akıncı, S., Kıymalıoğlu, A., ve Akyürek, M. S. (2011). Kruvaziyer Turizminde Turistlerin Tavsiye Niyetlerinde Destinasyon İmajının Etkisi. Ege Akademik Bakış, 11 (3): 487-497.
- Kalaycı, Ş. (2016). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayıncılık. Kozak, N., Kozak, M. A. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Kültür ve Turizm Bakanlığı “Türkiye Turizm Stratejisi (2023), Eylem Planı (2007-2013)” Ankara. (http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,11699/turkiye-turizm-stratejisi.html) Erişim Tarihi: 12.07.2018
- Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü (http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,11475/genel-tanimlar.html) Erişim Tarihi: 12.07.2018.
- Mohamad, M., Manan Ali, A. and Ab Ghani, N. I. (2011). A Structural Model of Destination Image, Tourists’ Satisfaction and Destination Loyalty. International Journal of Busıness and Management Studies, 3 (2): 167-177.
- Mohamad, M., Abdullah, A. and Mokhlis, S. (2012). Tourists’ Evaluations of Destination Image and Future Behavioural Intention: The Case of Malaysia. Journal of Management and Sustainability, 2(1): 181-189.
- Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Phillips, WooMi J., Kara, W., Nancy H. and Larry Leistritz, F. (2013). Tourist Word of Mouth and Revisit Intentions to Rural Tourism Destinations: A case of North Dakota, USA. International Journal of Tourism Research, 15(1): 93–104
- Sandıkçı, M. (2008). Termal Turizm İşletmelerinde Sağlık Beklentileri ve Müşteri Memnuniyeti, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
- Seçilmiş, C. (2012). Termal Turizm Destinasyonlarından Duyulan Memnuniyet Düzeyinin Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Sakarılıca Örneği, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (39): 231-250.
- Sevim, B., Seçilmiş, C. ve Görkem, O. (2013). Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Safranbolu’da Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9 (20): 115-129.
- Şenol, F. (2016). Türkiye Turizm Coğrafyası ve Dünya Kültürel Mirası. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Timur, B. (2015). Termal Turizmde Hizmet Kalitesi Algılanan Destinasyon İmajı ve Tekrar Ziyaret Niyeti Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi SBE, Eskişehir.
- Tunçsiper, B. ve Kaşlı, M. (2008). Termal Turizmin Ekonomik Etkileri: Gönen Örneği, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1: 120-135.
- Yoon, Y. and Uysal, M. (2005). An Examination of The Effects of Motivation and Satisfaction on Destination Loyalty: A Structural Model. Tourism Management, 26 (1): 45-56.
- Zeithaml, V. A., Berry, L. L. and Parasuraman, A. (1996). The Behavioral Consequences of Service Quality. Journal of Marketing, 60(2): 31–46.
- Zengin, B. (2006). Turizm Coğrafyası – Türkiye Genel ve Bölgeler Turizm Coğrafyası. İstanbul: Değişim Yayınları.
APA | ÖN ESEN F, BAHAR O (2019). Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. , 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
Chicago | ÖN ESEN FUNDA,BAHAR OZAN Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. (2019): 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
MLA | ÖN ESEN FUNDA,BAHAR OZAN Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. , 2019, ss.949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
AMA | ÖN ESEN F,BAHAR O Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. . 2019; 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
Vancouver | ÖN ESEN F,BAHAR O Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. . 2019; 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
IEEE | ÖN ESEN F,BAHAR O "Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm." , ss.949 - 963, 2019. 10.26677/TR1010.2019.221 |
ISNAD | ÖN ESEN, FUNDA - BAHAR, OZAN. "Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm". (2019), 949-963. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.221 |
APA | ÖN ESEN F, BAHAR O (2019). Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
Chicago | ÖN ESEN FUNDA,BAHAR OZAN Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3, no.4 (2019): 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
MLA | ÖN ESEN FUNDA,BAHAR OZAN Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, vol.3, no.4, 2019, ss.949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
AMA | ÖN ESEN F,BAHAR O Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
Vancouver | ÖN ESEN F,BAHAR O Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 949 - 963. 10.26677/TR1010.2019.221 |
IEEE | ÖN ESEN F,BAHAR O "Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm." Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3, ss.949 - 963, 2019. 10.26677/TR1010.2019.221 |
ISNAD | ÖN ESEN, FUNDA - BAHAR, OZAN. "Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm". Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3/4 (2019), 949-963. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.221 |