Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 231 - 246 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29023/alanyaakademik.612439 İndeks Tarihi: 07-09-2020

Spekülatif Girişimcilik

Öz:
Bu çalışmada girişimcilik literatüründe daha önce çalışılmamış olanspekülatif girişimcilik incelenmiş olup, spekülatifi girişimcilik ve altboyutları farkındalık, arbitraj, öz-manipülasyon ve yüksek kazanç beklentisitanımlanmış, örneklerle pekiştirilmiş ve diğer girişimcilik türlerindenayrışan yönleri açıklanmıştır.
Anahtar Kelime:

Speculative Enterpreneurship

Öz:
In this study, speculative entrepreneurship which has not been studied in the entrepreneurship literature has been examined and speculative entrepreneurshipanditssub-dimensions’ awareness, arbitrage, self-manipulation and high earnings expectation have been defined, explained withexamplesanddifferentiatedaspectsfromothertypesof entrepreneurship have been explained.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • BACQ, S., HARTOG, C., & HOOGENDOORN, B. (2016, 133). “Beyond the moral portrayal of social entrepreneurs: An empirical approach to who they are and what drives them”. Journal of Business Ethics, 703-718.
  • BARREİRA, J. C. (2018, Aralık 25). PHD Thesis: The influence of business knowledge and work experience, as antecedents to entrepreneurial success. repository.up.ac.za: https://repository.up.ac.za/bitstream/handle/2263/27470/thesis.pdf?sequence=1&isAll owed=y adresinden alındı.
  • BRUCE, R. (2016, July 19). Are you a fundamental or speculative entrepreneur? Forbes: https://www.forbes.com/sites/robinbruce/2016/07/19/are-you-a-fundamental-orspeculative-entrepreneur/#74c875bf7a3d adresinden alındı.
  • CASSON, M. (2010). The economic theory of entrepreneurship: An overview. M. Casson içinde, Entrepreneurship: Theory, Networks, History (s. 13). Massachusetts, USA: Edward Elgar Publishing Limited.
  • CENGİZ, S. (2018). “Kirzner'in girişimcilik teorisinin Avusturya iktisat okulundaki yeri ve önemi”. Girişimcilik, İnovasyon ve Pazarlama Araştırma Dergisi, 2(3), 15-28.
  • DEFOE, D. (2018). Robinson Crusoe. İstanbul : Yapı Kredi Yayınları.
  • GORMAN, M., & SAHLMAN, A. W. (1989). “What do ventures capitalists do?” Journal of Business Venturing, 4(4), 231-248.
  • GREBEL, T. (2004). Entrepreneurship: A new perspective. New York: Taylor&Francis.
  • HARPER, D. (2003). Foundations of entreprenuership and economic development. New York: Routledge & Taylor Francis.
  • KİRZNER, I. (1973). Competition and entrepreneurship. Chicago: The University of Chicago Press.
  • KİRZNER, I. (1979). Perception, opportunity, and profit. Chicago: The University of Chicago Press.
  • KİRZNER, I. (1997). “Entrepreneurial discovery and the competitive market process: An Austrian approach”. Journal of Economic Literature, 35(1), 60-85.
  • KİRZNER, I. (1999). “Creativity and/or alertness: A reconsideration of the Schumpeterian entrepreneur”. Review of Austrian Economics, 11, 5-17.
  • KİRZNER, I. (2001). “Piyasa süreci teorisi: Tarihsel gelişim”. Liberal Düşünce, 21, 73-85.
  • KİRZNER, I. (2010). “Mises ve onun kapitalist sistem anlayışı” . Liberal Düşünce, 59-60, 7- 20.
  • KOELLİNGER, P., MİNNİTİ, M., & SCHADE, C. (2007). “ ‘I think I can, I think I can’: Overconfidence and entrepreneurial behavior”. Journal of Economic Psychology, 28(4), 502-527.
  • MAUGHAM, S. (2018, Kasım 10). The Verger. www.siden.org: http://www.sinden.org/verger.html adresinden alındı.
  • MİLLER, D. (1983). “The correlates of entrepreneurship in three types of firms”. Management Science 29(7), 770–791.
  • MİSES, L. (1990). Money, method, and the market process. Alabama, USA: Ludwig von Mises Institute.
  • MİSES, L. (2003). Epistemological problems of economics. Alabama, USA: Ludwig von Mises Institute.
  • MİSES, L. (2012). Human action: A treatise on economics. Connecticut, USA: Martino Fine Books.
  • MURRAY, R. N. (2018, Kasım 15). Entrepreneurship: Kirzner vs. Mises. https://mises.org: https://mises.org/wire/entrepreneurship-kirzner-vs-mises adresinden alındı
  • ÖZBAY, A. (2014). 7 yaşımda bindiğim kamyonun frenleri patladı ve hayata yuvarlandım. Ankara: Elma Yayınevi.
  • PARSA, H. G., LORD, K. R., PUTREVU, S., & KREEGER, J. (2015). “Corporate social and environmental responsibility in services: Will consumers pay for it?” Journal of retailing and consumer services, 22 (1), 250-260.
  • SCARLATA, M., & ALEMANY, L. (2010). “Deal structuring in philanthropic venture capital investments: Financing instrument, valuation and covenants”. Journal of Business Ethics, 95(2), 121-145.
  • STENBERG, R., & WENNEKERS, S. (2005). “Determinants and effects of new business creation using Global Enterprenuership Monitor data”. Small Business Economics, 24(3), 193-203.
  • TBMM Araştırma Komisyonu. (2019, Şubat 12). Dönem 22, Yasama Yılı 4, S.Sayısı 1061, (10/16, 262) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu Raporu. tbmm.gov.tr: https://www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem22/yil01/ss1061m.htm adresinden alındı.
  • USA Food and Drug Administration. (2018, Kasım 28). Antibacterial soap? You can skip it, use plain soap and water. www.fda.gov: https://www.fda.gov/ForConsumers/ConsumerUpdates/ucm378393.htm adresinden alındı
  • WADESON, N., & CASSON, M. (2010). The discovery of opportunities. M. Casson içinde, Entrepreneurship: Theory, networks, history (s. 42). Massachusetts,USA: Edward Elgar Publishing.
  • WALES, W., VİSHAL, G., & MOUSA, F. T. (May, 2016). “Empirical research on entrepreneurial orientation: An assessment and suggestions for future research”. International Small Business Journal, 357-383.
  • Wikipedia. (2019, Mayıs 15). Çiftlik Bank. wikipedia.org: https://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%87iftlik_Bank adresinden alındı.
  • WONGPİTCH, S., MİNAKAN, N., POWPAKA, S., & LAOHAVİCHİEN, T. (2016). “Effect of corporate social responsibility motives on purchase intention model: An extension”. Kasetsart Journal of Social Sciences, 37(1), 30-37.
  • YAVUZ, S. (2019, Şubat 12). Çiftlik Bank soruşturması kapsamında 3 şirkete kayyum atandı. sozcu.com.tr: https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/son-dakika-ciftlik-bankakayyum-atandi-2318119/ adresinden alındı.
APA UYMAZ A (2019). Spekülatif Girişimcilik. , 231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
Chicago UYMAZ Ali Osman Spekülatif Girişimcilik. (2019): 231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
MLA UYMAZ Ali Osman Spekülatif Girişimcilik. , 2019, ss.231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
AMA UYMAZ A Spekülatif Girişimcilik. . 2019; 231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
Vancouver UYMAZ A Spekülatif Girişimcilik. . 2019; 231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
IEEE UYMAZ A "Spekülatif Girişimcilik." , ss.231 - 246, 2019. 10.29023/alanyaakademik.612439
ISNAD UYMAZ, Ali Osman. "Spekülatif Girişimcilik". (2019), 231-246. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.612439
APA UYMAZ A (2019). Spekülatif Girişimcilik. Alanya Akademik Bakış, 3(3), 231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
Chicago UYMAZ Ali Osman Spekülatif Girişimcilik. Alanya Akademik Bakış 3, no.3 (2019): 231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
MLA UYMAZ Ali Osman Spekülatif Girişimcilik. Alanya Akademik Bakış, vol.3, no.3, 2019, ss.231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
AMA UYMAZ A Spekülatif Girişimcilik. Alanya Akademik Bakış. 2019; 3(3): 231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
Vancouver UYMAZ A Spekülatif Girişimcilik. Alanya Akademik Bakış. 2019; 3(3): 231 - 246. 10.29023/alanyaakademik.612439
IEEE UYMAZ A "Spekülatif Girişimcilik." Alanya Akademik Bakış, 3, ss.231 - 246, 2019. 10.29023/alanyaakademik.612439
ISNAD UYMAZ, Ali Osman. "Spekülatif Girişimcilik". Alanya Akademik Bakış 3/3 (2019), 231-246. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.612439