Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 964 - 976 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26677/TR1010.2019.222 İndeks Tarihi: 08-09-2020

Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği

Öz:
Bir destinasyon potansiyeline sahip bir turistik yerin geliştirilmesi ve mevcut tüketicileritarafından nasıl algılandığı büyük önem taşımaktadır. Turistik destinasyonlarındeğerlendirilmesinin ürünlerin, hizmetlerin ve deneyimin bir kombinasyonu olduğunu ve bufaktörlerin tüketici davranışını etkileyen hayati bir boyut olduğu ortaya koyulmuştur. EXPOetkinliklerinin destinasyonların imajına, kalitesine ve algısına katkı sağladığı görülmektedir. Busebeple EXPO Antalya 2016 buluşması da büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda araştırmanınamacı, A1 seviyesinde bir uluslararası fuar olan EXPO 2016 Antalya’nın yerli katılımcılaraçısından Antalya destinasyonunun imaj algılarını ölçmektir. Araştırmanın amacıdoğrultusunda Expo 2016 Antalya’yı ziyaret eden yerli ziyaretçilere anket uygulanmıştır.Uygulanan ankette kullanılan ölçekte Antalya’nın destinasyon imajı, Genel Altyapı, Çekicilikler,Aktiviteler, Kalite ve Misafirperverlik boyutlarıyla değerlendirilmiştir. Boyutların puan ortalamalarıdeğerlendirildiğinde Antalya’nın destinasyon imajının Kalite ve Misafirperverlik dışında iyininüzerinde olduğu görülmüştür. Expo 2016’nın Antalya’nın destinasyon imajına olumlu katkısıolduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Destination Image Perceptions of Fair Participants: Expo 2016 Antalya Case Study

Öz:
The development of a tourist destination, the destination potential and how it is perceived by its current consumers are so important issues. It has been shown that the evaluation of tourist destinations is a combination of products, services and experience, and that these factors are a vital dimension affecting consumer behavior. EXPO events seem to contribute to the image, quality and perception of destinations. For this reason, the meeting of EXPO Antalya 2016 is also had great importance. In this thesis, the effects of EXPO 2016 on the destination image of Antalya were investigated. For this aim, a survey was conducted for those who visited Expo 2016. The scale used in the survey was evaluated with respect to Antalya’s destination image, General Infrastructure, Attractiveness, Activities, Quality and Hospitality. When the average scores of the dimensions are evaluated, it is seen that the image of Antalya’s destination is above the good average score except Quality and Hospitality. As a result, Expo 2016 has a positive contribution to Antalya's destination image.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aksöz, E. O., ve Öztürk, S. A. (2010). Turizm Pazarlamasının Organizasyonunda Destinasyon Pazarlama Örgütleri ve Türkiye İçin Uygun Örgüt Yapısının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Eskişehir.
  • Artuger, S. and Çetinsöz, B. C. (2013). Factors Influencing The Tipping Propensity of Restaurant Customers: A Study in 5 Star Hotels A la Carte Restaurants. International Journal of Business and Social Science, 4(17): 70-71.
  • Ateşoğlu, İrfan ve Ali Türker (2014). "Tatil Yeri Seçiminde Ülke İmajının Turistin Risk Algısı Üzerine Etkisi". Uluslararası Alanya işletme Fakültesi Dergisi 6 (2): 9,28.
  • Bahar, O. and Kozak, M. (2007). Determinants of Length of Stay: A Practical Use of Survival Analysis. Tourism Management, 28(3): 736-746.
  • Baloglu, S. and Mccleary, K. W. (1999). A Model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research, 26(4): 868-869.
  • Baloğlu, S. (1999). U.S. International Pleasure Travelers’ Images of Four Mediterranean Destinations: A Comparison of Visitors and Non-Visitors. Journal of Travel and Tourism Research, 8(2): 144-151.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 1(21): 97-116.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde destinasyon markalaşması ve Antalya örneği (Doctoral dissertation, Sosyal Bilimler).
  • Echtner, C. M., And Ritchie, J. R. (2003). The Ort.ing and Measurement of Destination Image:[Reprint of original article published in v. 2, no. 2, 1991: 2-12.]. Journal of Tourism Strategies, 14(1): 37.
  • Ersun, N. ve Arslan, K. (2011). Turizmde destinasyon seçimini etkileyen temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(2): 229-248.
  • Güçer, E. (2010). Destinasyon Seçim Kararında İmajın Etkisi: Antalya Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • İlban, M. O. (2008). Seyahat Acenta Yöneticilerinin Destinasyon Marka İmajı Algıları Üzerine Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, 1(8): 151-152.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A., ve Bozok, D. (2008). Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (13): 105-129.
  • Jenkins, O. H. (1999). Understanding and measuring tourist destination images. The International Journal of Tourism Research, 1(1), 1.
  • Leiper, N., 1995. Tourism Management. Melbourne: RMIT Press.
  • Nicoletta, R., & Servidio, R. (2012). Tourists' Opinions and Their Selection of Tourism Destination İmages: An Affective and Motivational Evaluation. Tourism Management Perspectives(4): 19-27.
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Detay Yayıncılık.
  • Tinsley, R. and Lynch, P. (2001). Small Tourism Business Networks and Destination Development. International Journal of Hospitality Management, 20(4): 367-378.
  • Yamaç, Z. (2015). Sakarya Turistik Destinasyonunun İmaj Algısına Yönelik Sakarya Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
APA Çetin A, KOZAK R (2019). Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. , 964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
Chicago Çetin Altan,KOZAK RIDVAN Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. (2019): 964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
MLA Çetin Altan,KOZAK RIDVAN Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. , 2019, ss.964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
AMA Çetin A,KOZAK R Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. . 2019; 964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
Vancouver Çetin A,KOZAK R Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. . 2019; 964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
IEEE Çetin A,KOZAK R "Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği." , ss.964 - 976, 2019. 10.26677/TR1010.2019.222
ISNAD Çetin, Altan - KOZAK, RIDVAN. "Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği". (2019), 964-976. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.222
APA Çetin A, KOZAK R (2019). Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
Chicago Çetin Altan,KOZAK RIDVAN Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3, no.4 (2019): 964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
MLA Çetin Altan,KOZAK RIDVAN Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, vol.3, no.4, 2019, ss.964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
AMA Çetin A,KOZAK R Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
Vancouver Çetin A,KOZAK R Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 964 - 976. 10.26677/TR1010.2019.222
IEEE Çetin A,KOZAK R "Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği." Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3, ss.964 - 976, 2019. 10.26677/TR1010.2019.222
ISNAD Çetin, Altan - KOZAK, RIDVAN. "Fuar Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algıları: Expo 2016 Antalya Örneği". Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3/4 (2019), 964-976. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.222