Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme
Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 261 - 276 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29023/alanyaakademik.604843 İndeks Tarihi: 08-09-2020
Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme
Öz: 6754 sayılı yeni Bilirkişilik Kanunu’nun getirdiği en önemli yeniliklerdenbirisi bilirkişilik temel eğitimidir. Bu çalışmada amaçlanan, muhasebemeslek mensuplarının, bilirkişilik temel eğitimi hakkındaki görüşlerini analizetmek ve eğitimlerin gelişimine katkı sunabilmektir. Çalışmada, DenizliSMMM Odası’nda gerçekleştirilen bilirkişilik temel eğitimlerine katılanmuhasebe meslek mensuplarıyla anket yapılarak toplanan veriler, SPSSprogramıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların eğitim hakkındaki görüşlerinin,alt gruplar açısından farklılık gösterip göstermediği t-testi ve varyansanalizi yardımıyla araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, bilirkişiliktemel eğitimine ilişkin memnuniyet düzeyi oldukça yüksek olmakla birlikte,eğitimin süresi ve bilgi ihtiyacını karşılama düzeyi gibi konulardamemnuniyet düşmüştür. Meslekte deneyimli olan katılımcıların diğerlerinegöre daha fazla memnun kaldıkları söylenebilir.
Anahtar Kelime: An Evaluation about Expertise Educations of Certificated Public Accountants within the Frame of New Expertise Legislation
Öz: One of the most important innovations brought by the new Law of Expertise No. 6754 is basic education of expertise. The aim of this study is to analyze the opinions of professional accountants about basic education of experts and to contribute to the development of education. The survey data collected from the accountants who participated in the basic education of expertise in Denizli Chamber of Certified Public Accountants (DSMMMO), were analyzed with SPSS program. T-test and variance analysis were used to determine whether participants' views on education differed in terms of subgroups. According to the results of the study, although the satisfaction level for the basic education of the expertise is quite high, satisfaction levels such as the duration of the education and the level of meeting the information needs decreased. It can be said that the participants who are experienced in the profession are more satisfied than others.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- AKCAN, R. (2015). ”Bilirkişilik Kanunu Tasarısı Taslağı Hakkında Bazı Tespitler”, İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2(Özel Sayı): 653-664.
- ATALI, M. (2016). “6754 Sayılı Bilirkişilik Kanunu ve Hukuki Konularda Bilirkişilik”, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 65(4): 3271-3282.
- BAYRAM, N. (2017). Sosyal Bilimlerde SPSS İle Veri Analizi, Ezgi Kitabevi, 6. Baskı, Bursa.
- BULUT, E. (2001). “Bilirkişi Seçimi Ve Bilirkişi Raporlarının Bağlayıcılığı”, Mevzuat Dergisi, 47(2001). https://www.mevzuatdergisi.com/2001/11a/02.htm (Erişim Tarihi: 08 Kasım2018).
- ERDOĞAN, E. ve TORAMAN, B. (2017). Bilirkişilik Temel Eğitimi Kaynak Kitabı, Bilirkişilik Daire Başkanlığı Yayınları, Ankara.
- GÜNEŞ, C. (2015). Bilirkişilik Mesleğinde Rapor Düzenleme Yöntemi ve Örnekleri, İSMMMO Yayınları, İstanbul.
- İNAN, A. ve KUMKALE, R. (2010). Mali Müşavirler İçin Bilirkişilik Kılavuzu, Merkez Matbaacılık, 2. Baskı, Ankara.
- KALAYCI, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara.
- KISACIK, H. (2018). “Adli Muhasebe ve 6754 Sayılı Bilirkişilik Kanunu Kapsamında Muhasebe Bilirkişiliği”, Turkish Studies Academic Journal, 13/15: 291-303.
- KÖK, A. N. (2017). “6754 Sayılı Bilirkişilik Kanunu Neler Getirdi?”, Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, 10: 445-454.
- SOYDAN, B. ve BİYAN, Ö. (2016). “Bilirkişilik Kurumsallaşıyor mu? Bilirkişilik Kanunu Kapsamında Bir Değerlendirme”, Vergi Sorunları Dergisi, 339: 126-145.
- TÜRKAY, İ. (2017). “6754 Sayılı Bilirkişilik Kanununun Genel Değerlendirilmesi”, Mali Çözüm Dergisi, 139: 111-135.
- T.C. YASALAR (13.06.1989). 3568 Sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu. Ankara: Resmi Gazete (20194 sayılı).
- T.C. YASALAR (24.10.2016). 6754 Sayılı Bilirkişilik Kanunu. Ankara: Resmi Gazete (29898).
- T.C. ADALET BAKANLIĞI (03.08.2017). Bilirkişilik Yönetmeliği. Ankara: Resmi Gazete (30143).
- T.C. ADALET BAKANLIĞI (11.08.2017). Bilirkişilik Temel Eğitiminin Usul ve Esasları. Ankara: Genelge (169).
- T.C. ADALET BAKANLIĞI, Bilirkişilik Daire Başkanlığı, http://bilirkisilik.adalet.gov.tr
- TÜRMOB, Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği, https://www.turmob.org.tr
APA | UTKU M, KURTCEBE E (2019). Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. , 261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
Chicago | UTKU Mehmet,KURTCEBE EMİN Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. (2019): 261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
MLA | UTKU Mehmet,KURTCEBE EMİN Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. , 2019, ss.261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
AMA | UTKU M,KURTCEBE E Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. . 2019; 261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
Vancouver | UTKU M,KURTCEBE E Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. . 2019; 261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
IEEE | UTKU M,KURTCEBE E "Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme." , ss.261 - 276, 2019. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
ISNAD | UTKU, Mehmet - KURTCEBE, EMİN. "Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme". (2019), 261-276. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.604843 |
APA | UTKU M, KURTCEBE E (2019). Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. Alanya Akademik Bakış, 3(3), 261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
Chicago | UTKU Mehmet,KURTCEBE EMİN Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. Alanya Akademik Bakış 3, no.3 (2019): 261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
MLA | UTKU Mehmet,KURTCEBE EMİN Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. Alanya Akademik Bakış, vol.3, no.3, 2019, ss.261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
AMA | UTKU M,KURTCEBE E Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. Alanya Akademik Bakış. 2019; 3(3): 261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
Vancouver | UTKU M,KURTCEBE E Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. Alanya Akademik Bakış. 2019; 3(3): 261 - 276. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
IEEE | UTKU M,KURTCEBE E "Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme." Alanya Akademik Bakış, 3, ss.261 - 276, 2019. 10.29023/alanyaakademik.604843 |
ISNAD | UTKU, Mehmet - KURTCEBE, EMİN. "Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme". Alanya Akademik Bakış 3/3 (2019), 261-276. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.604843 |