Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1047 - 1090 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26677/TR1010.2019.229 İndeks Tarihi: 08-09-2020

Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali

Öz:
Çalışmada destinasyonun turizm bazında bölgesel kalkınmada etkin olup olmadığı festivalturizmi üzerinden ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışma alanı olarak Mersin’in Silifke ilçesibelirlenmiştir. Silifke’de her yıl düzenlenen Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali ise çalışmanınana temasını oluşturmaktadır. Festival turizmin bölgesel kalkınmaya katkılarını tespit etmekamacıyla 14 sorudan oluşan açık uçlu soru formu hazırlanmıştır. Araştırma verileri 11katılımcıdan (İşletme sahipleri, Belediye Başkanı, Kaymakam vb.) yüz yüze görüşmelerletoplanmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulardan hareketlebölgede festival turizmine yönelik ilginin fazla olduğu ancak reklam, tanıtım, pazarlamafaaliyetlerinin daha etkin hale getirilmesi gibi birtakım sonuçlara ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Economic Development Effect of Festival Tourism: Silifke International Music and Folklore Festival

Öz:
In this study, it has been tried to measure whether the destination is effective on the basis of tourism in regional development through festival tourism. The Silifke district of Mersin was determined as the study area. The International Music and Folklore Festival organized in Silifke every year constitutes the main theme of the study. An open-ended questionnaire consisting of 14 questions was prepared in order to determine the contribution of festival tourism to regional development. The survey data were collected from 11 participants (Business owners, Mayor, District Governor etc.) by face-to-face interviews. Content analysis was performed on the obtained data. Based on the findings, it was found that the interest for festival tourism in the region was high but the advertisement, promotion and marketing activities should be turned into more active.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akdeniz Haber- http://www.akdenizhaberler.net/gundem/turkiyenin-en-buyuk-3-festivalisilifkede-coskuyla-basladi-h4802.html [Erişim Tarihi: 11.07.2019]
  • Akhoondnejad, A. (2016) Tourist Loyalty to a Local Cultural Event: The Case of Turkmen Handicrafts Festival. Tourism Management, 52, 468-477.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif Turizm. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Antonio Rivera, M., Hara, T., and Kock, G. (2008). Economic Impact of Cultural Events: The Case of The Zora! Festival. Journal of Heritage Tourism, 3(2), 121-137.
  • Arpacı, Ö. ve Orta, C. (2013) Karaman’s Alternative Tourism Potential and Availability of Tourısm. Jornal of Current Researches on Social Sciences, 3, 12-24
  • Arslan, H. (2018). Alternatif Turizmin Bölge Ekonomisi Üzerinde Etkisi: Samsun Örneği. yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla
  • Atak, O. (2009). Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Atalay, R. (2017). Alternatif Turizmin Bölgesel Kalkınmaya Etkisi: Beyşehir Yöresi Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya
  • Aydın, Ö. (2017). Turistlerin Sinop İlinin Alternatif Turizm Potansiyeline Yönelik Algılarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İskenderun Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay
  • Bakırcı, T. G., Bucak, T. ve Turhan, K. N. (2017). Bölge Gastronomi Turizmi Üzerine Yöresel Ürün Festivallerinin Etkisi: Urla Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5, 230-240.
  • Bako, G. A. (2016). Alternatif Turizm Kapsamında Şarap Turizmi: Kula’yı Ziyaret Eden Şarap Turistlerine Yönelik Bir İnceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin
  • Bilgili, B., Yağmur, Ö. ve Yazarkan, H. (2012). Turistik Ürün Olarak Festivallerin Etkinlik ve Verimliliği Üzerine Bir Araştırma (Erzurum-Oltu Kırdağ Festivali Örneği). Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2, 117-124.
  • Chhabra, D. (2001). Heritage Tourism: An Analysis of Perceived Authenticityand Economic Impact of The Scottish Highland Games North Carolina. North Carolina State University, Raleigh
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • Cömert, M. ve Çetin, K. (2017). Gastronomi Temalı Yerel Festivaller Üzerine Bir Değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10, 1093-1101.
  • Congnong, T. (2014). The Study of Festival Tourism Development of Shanghai. International Journal of Business and Social Science, 5, 52-58.
  • Çoban, M. ve Süer S. (2018). Destinasyon Markalaşmasında Festival Turizminin Rolü: Alaçatı Ot Festivali Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 58-67.
  • Çukur, T. ve Kızılaslan, N. (2018). Milas İlçesinde Zeytin Hasat Şenliğinin Kırsal Turizme Katkısı. Turizm Ekonomi Dergisi, 3, 233-241.
  • Çulha, O. ve Kalkan, A. (2016). Uluslararası Zeytin Festivalinin Kalitesi ve Bölge Turizmine Katkıları: Didim Yerel Esnafı Ne Söylüyor? Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4, 132-164.
  • Cudny, W. (2013). Festival Tourism - The Concept, Key Functions and Dysfunctions in The Context of Tourism Geography Studies. Geographıcal Journal, 65, 105-118.
  • Dönmez, G. (2015). Bölgesel Kalkınma Çerçevesinde Termal Turizm Faaliyetlerinin Yerel Halk Üzerindeki Etkileri: Mudurnu Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce
  • Ekin, Y. (2011). Etkinlik Turizmi Kapsamında Festivaller ve Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin Yerel Halk Üzerindeki Sosyal Etkileri Konulu Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya
  • Ercan, H. F. (2018). Sanat Etkinlikleri Bağlamında Festivallerin Kentsel ve Toplumsal Gelişime Katkıları: Kervansaray Buluşması. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 72-87.
  • Erdem, Ö. ve Mızrak, M. (2017). Festivallerin Bölge Turizmine Katkıları ve Sürdürülebilirliği: Uluslararası Mengen Aşçılık ve Turizm Festivali Örneği. International Sustainable Tourism Congress, 100
  • Giritlioğlu, İ., Olcay, A. ve Özekici, Y.K. (2015). Bir Turizm Çeşitliliği Olarak Festival Etkinliklerinin Sınıflandırılması: Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme. Odü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (odüsobiad), 5(13), 306-323.
  • Gül, K., Erdem, B. ve Gül, M. (2013). Yerel Festivallerin Etkinliğine Bağlı Ziyaretçi Kazanımları: Sındırgı Yağcıbedir Festivali Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 213-239.
  • Güner, K. (2018). Turizm Sektörünün Bölgesel Kalkınma Üzerine Etkisi: Giresun Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ordu
  • Karaca, O. B., Yıldırım, O. ve Çakıcı, A. C. (2017). Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalına Katılan Ziyaretçilerin Algı ve Memnuniyetleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 222-239.
  • Karagöz, D. (2006). Etkinlik Turizmi ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir
  • Kargiglioğlu, Ş. ve Kabacık, M. (2017). Gastronomi Turizmi Kapsamında Urla Enginar Festivaline Gelen Turistlerin Festival Hakkındaki Görüşleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5, 409- 421.
  • Keskin, A. (2016). Yerel Kalkınmada Yerel Yönetimlerin Rolü: Turizm Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 30, 143-154.
  • Kılıçlıoğlu, İ. (2018). Yerel Kalkınmada Turizm Sektörünün Rolü ve Bartın İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman
  • Kömürcü, G. B. (2013). Etkinlik Turizmi Çeşidi Olarak Festivaller: Bozcaada Yerel Tatlar Festivali Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale
  • Kömürcü, S., Sarıbaş, Ö. ve Akbaba, A. (2017). Yerel Kültürel Festivallerde Katılımcı Deneyimleri: Manisa Mesir Macunu Festivali Örneği. VII. Ulusal III. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 88-99.
  • Küçük, M. (2015). Turizmin Yerel Kalkınmaya Etkisi: Ankara Kızılcahamam Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Litvin, S. W. and Fetter, E. (2006). Can A Festival Be Too Successful? A Review of Spoleto, USA. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18, 41-49.
  • Mısırlı, İ. ve Özdemir, H. (2018). Festivallerin Yerel Halk Üzerindeki Sosyal Etkileri Üzerine Bir Araştırma: Ilgaz Dağı. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6, 419- 435.
  • Özer, E. Z. ve Çavuşoğlu F. (2014). Rekreasyonel Bir Faaliyet Olarak Yerel Etkinliklerin Kırsal Turizme Etkisi. International Journal of Science Culture and Sport, 2, 191-202.
  • Özgürel, G., Ruhan, A. ve Bingöl, Z. (2015). Yerel Kalkınmada Bir Araç Olarak Festivaller: Munzur Kültür ve Doğa Festivali. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2, 113-121.
  • Özkan, E., Curkan, S. C., ve Sarak, E. C. (2015). Festivallerin Katılan Ziyaretçiler Üzerine Etkileri: Alaçatı Ot Festivali Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 6, 59-69.
  • Rivara M. A., Hara, T. and Kock, G. (2008). Economic Impact of Cultural Events: The Case of The Zora! Festival. Journal of Heritage Tourism, 3, 121-137.
  • Saatçi, G. ve Yalçınkaya, T. Yöresel Festivallerin Yerel Halk Üzerindeki Etkileri: Alaçatı Ot Festivali. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 153-170.
  • Saçılık, M. Y. ve Çevik, S. (2017). Etkinlik Turizminin Sağladığı Faydalar Açısından “Erdek Zamanı Festivali” Katılımcılarının Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Route Educational and Social Science Journal, 4, 240-257.
  • Sert, A. N. (2013). Kırsal Turizm Bölgelerinde Festivallerin Yerel Halk Üzerindeki Sosyal Etkileri: Beypazarı Festivaline Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir
  • Sullivan, D. O. ve Jackson, M. J. (2002). Festival Tourism: A Contributor to Sustainable Local Economic Development? Journal of Sustainable Tourism, 10, 325-342.
  • Şengel, Ü. (2015). Bitlis İlinin Kalkınmasında Turizmin Rolü: Yerel Paydaşlar Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya
  • Şengül, S. ve Genç, K. (2016). Festival Turizmi Kapsamında Yöresel Mutfak Kültürünün Destekleyici Ürün Olarak Kullanılması: Mudurnu İpekyolu Kültür Sanat ve Turizm Festivali Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 23, 79-89.
  • Tanford, S. and Jung, S. (2017). Festival Attributes and Perceptions: A Meta-analysis of Relationships with Satisfaction and Loyalty. Tourism Management, 61, 209-220.
  • Taştan, H., Soylu, A. G .ve Demir, Ş. (2018). Adana Lezzet Festivaline Katılan Bireylerin Festival Algılarının Belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science, 6, 334-349.
  • Tayfun, A. ve Arslan, E. (2013). Festival Turizmi Kapsamında Yerli Turistlerin Ankara Alışveriş Festivali’nden Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5, 191-206.
  • Türk Dil Kurumuhttp://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=FEST%C4%B0VAL [Erişim Tarihi: 29.03.2019].
  • TÜRSAB-https://www.tursab.org.tr/istatistikler/turizmin-ekonomideki-yeri [Erişim Tarihi:20.03.2019].
  • Ünlüölen, K., Tayfun, A. ve Kılıçlar, A. (2011). Turizm Ekonomisi (3. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Visser, G. (2005). Let’s Be Festive: Exploratory Notes on Festival Tourism in South Africa. Urban Forum, 6, 155-175.
  • Yayla, Ş. (2017). Yöresel Yemek Festivaline Katılım Motivasyonu ile Festivallerin Destinasyon İmajına ve Davranışsal Niyetlere Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir
  • Yemenoğlu, E., Dalgın, T. ve Çeken, H. (2013). Geleneksel Festivallerin Kırsal Turizm Üzerindeki Etkiler: Denizli-Honaz Kiraz Festivali Örneği. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 1, 16-21.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldız, G. (2014). Rekreasyon Araştırmaları İçin Temel Bir Değişkenin Kavramsal ve Operasyonel Tanımlarıyla Sunumu ve Geleneksel Ön Kabullere Yönelik Eleştirel Sınamalar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin
  • Yıldız, S. B. ve Polat, E. (2016). Yerel Halkın Eskişehir’de Düzenlenen Festivallerin Etkilerine Yönelik Algıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4, 40-62.
  • Yolal, M., Gursoy, D., Uysal, M., Kim, H. and Karacaoğlu S. (2016). Impacts of Festivals and Events on Residents’ Well-Being. Annals of Tourism Research, 61, 1-18
  • Yüksek, T., Cengız, T. ve Yüksek, F. (2008). Doğal Alanlarda Festival Etkinliklerinin KorumaKullanma Açısından Değerlendirilmesi: Kafkasör Kültür, Sanat ve Turizm Festivali Örneği. Ekoloji Dergisi, 17, 37-45.
  • Quinn, B. (2005). Arts Festivals and the City. Urban Studies, 42, 927-943.
APA Süslü C, ERYILMAZ G, Demir E (2019). Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. , 1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
Chicago Süslü Cemil,ERYILMAZ GAMZE,Demir Elif Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. (2019): 1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
MLA Süslü Cemil,ERYILMAZ GAMZE,Demir Elif Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. , 2019, ss.1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
AMA Süslü C,ERYILMAZ G,Demir E Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. . 2019; 1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
Vancouver Süslü C,ERYILMAZ G,Demir E Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. . 2019; 1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
IEEE Süslü C,ERYILMAZ G,Demir E "Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali." , ss.1047 - 1090, 2019. 10.26677/TR1010.2019.229
ISNAD Süslü, Cemil vd. "Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali". (2019), 1047-1090. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.229
APA Süslü C, ERYILMAZ G, Demir E (2019). Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
Chicago Süslü Cemil,ERYILMAZ GAMZE,Demir Elif Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3, no.4 (2019): 1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
MLA Süslü Cemil,ERYILMAZ GAMZE,Demir Elif Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, vol.3, no.4, 2019, ss.1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
AMA Süslü C,ERYILMAZ G,Demir E Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
Vancouver Süslü C,ERYILMAZ G,Demir E Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 1047 - 1090. 10.26677/TR1010.2019.229
IEEE Süslü C,ERYILMAZ G,Demir E "Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali." Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3, ss.1047 - 1090, 2019. 10.26677/TR1010.2019.229
ISNAD Süslü, Cemil vd. "Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali". Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3/4 (2019), 1047-1090. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.229