Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1091 - 1105 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26677/TR1010.2019.230 İndeks Tarihi: 08-09-2020

Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama

Öz:
Otel işletmelerin iş performanslarını artırmaları ve finansal başarı elde edebilmeleri müşterimemnuniyeti sağlayabilmeleri ile doğru orantılıdır. Müşteri memnuniyeti ise otel işletmelerininsunmuş oldukları hizmetlerin kalitesine bağlı olmaktadır. Bu araştırmada, otel işletmelerine bağlıtüm departman ve departmanlara ait alt birimlerin hizmet performanslarının müşterimemnuniyeti üzerindeki etkilerini belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kuşadası bölgesindefaaliyet göstermekte olan beş yıldızlı bir otel işletmesinin müşterilerine uyguladığı anketformundan yararlanılmış olup, toplam 291 kişiden veri elde edilmiştir. Elde edilen verilere çokdeğişkenli regresyon analizi, t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Analizsonuçlarına göre, alışveriş merkezi ve ana restoran hizmet birim performanslarının müşterimemnuniyetini en fazla etkileyen birimler olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan müşterimemnuniyetine en az etkiyi ise sırası ile Fitness Center, Balık restoran ve Kat hizmetleribirimlerinin yaptığı anlaşılmıştır. Ayrıca birimlerin hizmet performansının müşterilerinmilliyetleri, otele geliş sayıları ve otelde konaklama sürelerine göre farklılaştığı da tespitedilmiştir.
Anahtar Kelime:

The Effects of Hotel Business Department Performances on Customer Satisfaction: Application in a 5 Star Hotel

Öz:
Increasing business performance and achieving financial success of hotel businesses is directly proportional to providing customer satisfaction. Customer satisfaction depends on the quality of the services provided by the hotel businesses. In this research, it is aimed to determine the effects of service performances of all departments and sub-units of hotel departments on customer satisfaction. For this purpose, a questionnaire form applied to the customers of a five-star hotel operating in Kuşadası region was utilized and questionnaire was filled out to 291 people. Multivariate regression analysis, t test and One-way Anova analysis were applied to obtained data. According to the analysis results, shopping center and main restaurant services are the units that affect customer satisfaction the most. On the other hand, Fitness Center, Fish restaurant and Housekeeping units make the least impact on customer satisfaction. In addition, the service performance of the units varies according to the nationality, the number of arrivals to the hotel and the length of the stay of the customer.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DAVRAS Ö, BİLGİÇ Y (2019). Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. , 1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
Chicago DAVRAS Özgür,BİLGİÇ YUNUS EMRE Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. (2019): 1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
MLA DAVRAS Özgür,BİLGİÇ YUNUS EMRE Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. , 2019, ss.1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
AMA DAVRAS Ö,BİLGİÇ Y Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. . 2019; 1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
Vancouver DAVRAS Ö,BİLGİÇ Y Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. . 2019; 1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
IEEE DAVRAS Ö,BİLGİÇ Y "Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama." , ss.1091 - 1105, 2019. 10.26677/TR1010.2019.230
ISNAD DAVRAS, Özgür - BİLGİÇ, YUNUS EMRE. "Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama". (2019), 1091-1105. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.230
APA DAVRAS Ö, BİLGİÇ Y (2019). Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
Chicago DAVRAS Özgür,BİLGİÇ YUNUS EMRE Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3, no.4 (2019): 1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
MLA DAVRAS Özgür,BİLGİÇ YUNUS EMRE Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, vol.3, no.4, 2019, ss.1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
AMA DAVRAS Ö,BİLGİÇ Y Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
Vancouver DAVRAS Ö,BİLGİÇ Y Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 1091 - 1105. 10.26677/TR1010.2019.230
IEEE DAVRAS Ö,BİLGİÇ Y "Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama." Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3, ss.1091 - 1105, 2019. 10.26677/TR1010.2019.230
ISNAD DAVRAS, Özgür - BİLGİÇ, YUNUS EMRE. "Otel İşletmeleri Departman Performanslarının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: 5 Yıldızlı Bir Otelde Uygulama". Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3/4 (2019), 1091-1105. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.230