Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 89 - 110 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17829/maruid.395987 İndeks Tarihi: 10-09-2020

İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği

Öz:
Kurumun çevresi tarafından algılanış biçimi gösterilen davranış, üretilen ürün ya da hizmet ve busüreçte hedef kitlelerle kurulan iletişime dayalı olarak oluşmaktadır. Bu kaynak ve alıcı arasındaaktif olarak gerçekleşen iletişimin bir sonucudur. Aynı zamanda bu algıda geçmiş ve geleceğin izlerivardır. Geçmişte farklı sebeplerle kurum ve hedef kitleleri arasında kurulan etkileşime dayalı olarakgelişen toplam algı ve bunun gelecekle ilgili beslediği duygu kurumsal çıktılara bakışı etkilemektedir.Dolayısıyla bir kurumla ilgili çevresi tarafından iki tür algı tanımlanabilir. Bunlardan ilki; davranış,ürün ya da hizmet nedeniyle gerçekleşen aktif iletişim sürecine bağlı tanımlanan algıdır. İkincisi iseilk algının arka planında önemli bir etken olan ancak bu ilk algıdan da beslenen geçmişe ve geleceğedönük bir algıdır. Bunlar literatürde imaj ve itibar olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma belediyelerinpersonel, başkan ya da hizmetlerle ilgili vatandaşta bıraktığı izlenimlerin belediyeyle ilgili oluşangenel algıya etkisini ele almaktadır. Bu bağlamda Giresun Belediyesiyle ilgili Giresun il merkezindebir araştırma yapılmıştır. Araştırmada Giresun Belediyesinin başkan ve personele dayalı temsil gücüve hizmetleriyle ilgili imaj faktörleri belirlenmiş ve bu faktörlerin Giresun Belediyesiningenel algısınaetkisi incelenmiştir. Araştırmada imaj faktörlerinin belediyenin genel algısının önemli bir açıklayıcısıolduğu ve genel algı üzerindeki en büyük etkenin başkan faktörü olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

The Impact of Image on Corporate Reputation: The Case Of Giresun Municipality

Öz:
The perception of a corporation by its environment is based on the presented conducts, produced service or product, and established communication with the target group in this process. This is the result of active communication between the source and the recipient. At the same time, there are marks of the past and the future in this perception. Both the total perception that has developed based on the interaction between the corporation and target groups for different reasons in the past, and the emotion that this interaction creates in relation to the future affect the outlook on the corporate outputs. Therefore, two types of perception can be defined by the environment of an institution. The first is a perception that is defined by the active communication process based on corporate behaviour, product, or service. The second is a perception that is an important factor in the background of the first perception and at the same time it is related to the past and the future which is affected from the first perception. These are defined in the literature as image and reputation. This study inquires into the effect of the citizens’ impressions provided by the municipalities in terms of the president, staff or services on the general perception of the municipalities. In this context, a survey was conducted in Giresun city centre regarding Giresun Municipality. In the research, image factors related to municipality services and the power of representatives of Giresun Municipality based on the president and the staff were determined and then the effect of these factors on Giresun Municipality’s general perception was examined. In the study, it was concluded that the image factors are important explanations of the general perception of the municipality and the biggest factor on the general perception is the mayor factor.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acar, E., (2012). İtibar Yönetimi. Kerasus Yayınları.
  • Akdağ, M. (2010). Örgütsel Açıdan İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler. Literatürk Yayını.
  • Alnıaçık, E.; Alnıaçık, Ü. ve Genç N., (2010), Kurumsal İtibar Bileşenlerinin Algılanan Önemi Demografik Özelliklerden Etkilenmekte midir? Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(23), 93-114.
  • Barnett, M. L.; Jermier, J. M. & Laffert, B. A. (2006). Corporete Reputation: The Definitional Landscape. Corporote Reputation Review, 9(1), 26-38.
  • Engin, E. (2014). Kurum İmajı Çerçevesinde Kimlik, İmaj ve İtibar İlişkisine Genel Bir Bakış. G.I. Aydınalp (ed.), İmaj Üretimi içinde (ss.1-16). Nobel Yayınları.
  • Definition of reputation. (2018, 25 Ocak). Takvim. 25.01.2018 Tarihinde https://www.merriam-webster. com/dictionary/reputation adresinden edinilmiştir.
  • Definition of image. (2018, 25 Ocak). 25.01.2018 Tarihinde https://www.merriam-webster.com/dictionary/ image adresinden edinilmiştir.
  • Fombrun, C. J.; Gardberg, N. A. & Sever J. M. (2000). The Reputation QuotientSM: A Multi Stakeholder Measure of Corporate Reputation. A Journal of Brand Management, 7(4), 241-255.
  • Göksel, A. B. (2010). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Griffin, A. (2014). Crisis, Issues and Reputation Management. Kogan Page.
  • Güllüpunar, H. (2017a). İmaj ve İtibarın Kavramsal Farklılıkları Bağlamında Public Relations Review Dergisinde Yayınlanan Makaleler Üzerine Bir İnceleme. II. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi Bildiri Kitabı içinde (ss.1648-1656). Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Güllüpunar, H. (2017b). Reputation Management as a Strategic Practice of Public Relations in the Frame of Turkey. U. Arklan (ed.). Practice Fields in Public Relations: The Panorama of Turkey (pp.87-111). Frankfurt: Peter Lang GmbH.
  • İtibar. (2018, 25 Ocak). 25.01.2018 Tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php? option=com_ bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5a69c28db58e11.07356502 adresinden edinilmiştir.
  • İmaj. (2018, 25 Ocak). 25.01.2018 Tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php? option=com_ bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5a69c2953a6341.97422545 adresinden edinilmiştir. Kadıbeşegil S. (2013). İtibar Yönetimi. Medicat Yayınları.
  • Kalaycı, Ş. (2006). Faktör Analizi. Ş. Kalaycı (ed.). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri içinde (ss.321-331). Asil Yayınları.
  • Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi. Nobel Yayınları.
  • Karatepe, S. (2008), İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (23), 77-97.
  • Kayış, A. (2006). Güvenilirlik Analizi. Ş. Kalaycı (ed.). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (ss.403 – 419). Asil Yayınları.
  • Kim, Y. (2014). Strategic Communication of Corporate Social Responsibility (CSR): Effects of Stated Motives and Corporate Reputation on Stakeholder Responses. Public Relations Review, 40, 838-840.
  • Kurtulmuş, K. (2010). Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Okay, A. & Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler. İstanbul: Der Yayınları.
  • Peltekoglu, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Yayınları.
  • Ponzi, L. J.; Fombrun, C. J. & Gardberg, N. A. (2011). RepTrakTM Pulse: Conceptualizing and Validating A Short-Form Measure of Corporate Reputation. Corporate Reputation Review, 14(1), 15-35.
  • Sabuncuoğlu, Z., (2010). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Shim, K. & Yang, S. U. (2016). The Effect of Bad Reputation: The Occurrence of Crisis, Corporate Social Responsibility, and Perceptions of Hypocrisy and Attitudes Toward A Company. Public Relations Review, 42, 68-78.
  • Yener, M. & Ergun, S. (2014). İtibar Yönetimi: Tanım, Ölçüm ve Teori. H. Sumer & H. Pernsteiner (ed.), İtibar Yönetimi İçinde (ss.3-23). İstanbul: Beta Yayınları.
APA GÜLLÜPUNAR H, TEKMEN T (2018). İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. , 89 - 110. 10.17829/maruid.395987
Chicago GÜLLÜPUNAR Hasan,TEKMEN Tuba İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. (2018): 89 - 110. 10.17829/maruid.395987
MLA GÜLLÜPUNAR Hasan,TEKMEN Tuba İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. , 2018, ss.89 - 110. 10.17829/maruid.395987
AMA GÜLLÜPUNAR H,TEKMEN T İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. . 2018; 89 - 110. 10.17829/maruid.395987
Vancouver GÜLLÜPUNAR H,TEKMEN T İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. . 2018; 89 - 110. 10.17829/maruid.395987
IEEE GÜLLÜPUNAR H,TEKMEN T "İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği." , ss.89 - 110, 2018. 10.17829/maruid.395987
ISNAD GÜLLÜPUNAR, Hasan - TEKMEN, Tuba. "İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği". (2018), 89-110. https://doi.org/10.17829/maruid.395987
APA GÜLLÜPUNAR H, TEKMEN T (2018). İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online), 0(29), 89 - 110. 10.17829/maruid.395987
Chicago GÜLLÜPUNAR Hasan,TEKMEN Tuba İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online) 0, no.29 (2018): 89 - 110. 10.17829/maruid.395987
MLA GÜLLÜPUNAR Hasan,TEKMEN Tuba İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online), vol.0, no.29, 2018, ss.89 - 110. 10.17829/maruid.395987
AMA GÜLLÜPUNAR H,TEKMEN T İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online). 2018; 0(29): 89 - 110. 10.17829/maruid.395987
Vancouver GÜLLÜPUNAR H,TEKMEN T İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online). 2018; 0(29): 89 - 110. 10.17829/maruid.395987
IEEE GÜLLÜPUNAR H,TEKMEN T "İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği." Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online), 0, ss.89 - 110, 2018. 10.17829/maruid.395987
ISNAD GÜLLÜPUNAR, Hasan - TEKMEN, Tuba. "İmajın Kurumsal İtibara Etkisi: Giresun Belediyesi Örneği". Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online) 29 (2018), 89-110. https://doi.org/10.17829/maruid.395987