Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 1 - 20 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17829/turcom.499682 İndeks Tarihi: 10-09-2020

İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme

Öz:
Bu çalışma iletişim fakültelerindeki öğretim üyesi sosyolojisine odaklanmaktadır. Türkiye’de yükseköğretimkurumları bünyesinde faaliyet gösteren iletişim fakültesi sayısının hızlı artışının incelenmesi gerektiğiön kabulünden hareket eden çalışmada, disiplinlerarası olduğu var sayılan iletişim bilimleri alanındakiakademisyen kompozisyonunun betimlenmesi amaçlanmaktadır. Kamu üniversiteleri bünyesinde eğitimfaaliyetini sürdüren 38 iletişim fakültesinin araştırma konusu edildiği çalışmada, içerik analizi yöntemindenyararlanılmıştır. Çalışmada fakültedeki kadro mühendisliğinin disiplinlerarası bir bilim dalının gerekleriniyerine getirecek şekilde yapılıp yapılmadığı ya da hibrit (melez) bir yapılanmanın var olup olmadığı gibisorulara cevap aranmaktadır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde kamu üniversitelerindeki iletişimfakültelerinin, birçok sosyal bilimler ve fen bilimleri disiplinlerinden akademik formasyona sahip biröğretim üyesi kompozisyonuna sahip olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Communication Education and Interdisciplinarity: An Evaluation on the Profile of Academics in Communication Faculties

Öz:
This study focuses on the sociology of the faculty members of the communication faculties. Based on the presumption that the rapid increase of the number of communication faculties operating in higher education institutions within Turkey should be examined, it is targeted to describe the academic composition in the field of communication sciences which is regarded as interdisciplinary. The content analysis method was used in the study of 38 communication faculties that have been conducting educational activities in public universities. In the study, answers to the following questions are sought; whether the staff engineering in the faculty is employed in a way that fulfills the requirements of an interdisciplinary science, or whether there is a hybrid / hybrid structure. The findings reveal that, the communication faculties in public universities have a composition of faculty members with academic formation in various social sciences and disciplines of science.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abadan-Unat, N. (1972). Batı Avrupa ve Türkiye’de basın yayın öğretimi. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Değirmenci, K. (2011). Sosyal bilimlerde disiplinlerarasılılığı ve disipliner ayrımları yeniden düşünmek.Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İletişim Eğitimi Özel Sayısı, (15), 72-80.
  • İnal, A. (1996). Haberi okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları.
  • İnuğur, M. N. (1988). Türk basınında iz bırakanlar. İstanbul: Der Yayınları.
  • Öztürk, S. (2011). İletişim eğitiminin hedefi: Yeni bir entelektüel yaratmak, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İletişim Eğitimi Özel Sayısı, (15), 145-156.
  • Tellan, D. (2011). Halkla ilişkiler eğitiminin bağlamı: İletişim, sosyal bilimler ya da onay üretimi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İletişim Eğitimi Özel Sayısı, (15), 11-31.
  • Tokgöz, O. (2015). Başlangıçtan günümüze Türkiye’de iletişim araştırmaları: Eleştirel bir değerlendirme. B. Yıldırım (Haz.) İletişim araştırmalarında yöntemler içinde (s. 15-45). Konya: Literatürk Yayınları.
  • Tokgöz, O. (2006). Türkiye’de iletişim fakültelerindeki eğitim kadrosunun konumu: Eleştirel bir değerlendirme. Kültür ve İletişim Dergisi, 9(1), 33-70.
  • http://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
  • https://atauni.edu.tr/iletisim-fakultesi, Erişim Tarihi: 07.10.2017
  • http://if.kocaeli.edu.tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
  • http://ilef.ankara.edu.tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
  • http://ilef.ibu.edu.tr/index.php/tr/, Erişim Tarihi: 11.10.2017
  • http://iletisim.akdeniz.edu.tr/, Erişim Tarihi: 10.10.2017
  • http://iletisim.beun.edu.tr/icerik/1/ana-sayfa/, Erişim Tarihi: 08.10.2017
  • http://iletisim.bozok.edu.tr/, Erişim Tarihi: 13.10.2017
  • http://iletisim.comu.edu.tr/index, Erişim Tarihi: 08.10.2017
  • http://iletisim.cu.edu.tr/tr/, Erişim Tarihi: 14.10.2017
  • http://iletisim.ege.edu.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
  • http://iletisim.erciyes.edu.tr/, Erişim Tarihi: 10.10.2017
  • http://iletisim.gsu.edu.tr, Erişim Tarihi: 06.10.2017
  • http://iletisim.gumushane.edu.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
  • http://iletisim.istanbul.edu.tr/tr/_, Erişim Tarihi: 09.10.2017
  • http://iletisim.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
  • http://iletisim.marmara.edu.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
  • http://iletisim.omu.edu.tr/, Erişim Tarihi: 13.10.2017
  • http://iletisim.sdu.edu.tr/, Erişim Tarihi: 15.10.2017
  • http://iletisim.usak.edu.tr/, Erişim Tarihi: 11.10.2017
  • http://ogrenciotomasyonu.alparslan.edu.tr/oibs/bologna/fakulte_bologna.aspx?curFakKod=08, Erişim Tarihi: 09.10.2017
  • http://tif.giresun.edu.tr, Erişim Tarihi: 11.10.2017
  • http://wenfirat.edu.tr, Erişim Tarihi: 15.10.2017
  • http://www.akademik.adu.edu.tr/fakulte/iletisim/default.asp?idx=323233, Erişim Tarihi: 12.10.2017
  • http://www.aksaray.edu.tr/asu.asp?asu=488, Erişim Tarihi: 06.10.2017
  • https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/225/iletisim-bilimleri-fakultesi/genel-bilgi, Erişim Tarihi: 12.10.2017
  • http://www.cumhuriyet.edu.tr/akademik/fak_iletisim/, Erişim Tarihi: 14.10.2017
  • http://www.dicle.edu.tr/iletisim-fakultesi, Erişim Tarihi: 15.10.2017
  • http://www.ilet.gazi.edu.tr/, Erişim Tarihi: 15.10.2017
  • http://www.iletisim.hacettepe.edu.tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
  • http://www.iletisim.sakarya.edu.tr/tr, Erişim Tarihi: 11.10.2017
  • https://www.inonu.edu.tr/tr/cms/iletisim, Erişim Tarihi: 06.10.2017
  • http://www.ktu.edu.tr/iletisim, Erişim Tarihi: 12.10.2017
  • http://www.mersin.edu.tr/akademik/iletisim-fakultesi, Erişim Tarihi: 06.10.2017
  • http://www.mku.edu.tr/main.php?location=iletisim, Erişim Tarihi: 10.10.2017
  • https://www.munzur.edu.tr/birimler/akademik/fakulteler/iletisim/Pages/Default.aspx, Erişim Tarihi: 09.10.2017
  • http://www.nigde.edu.tr/iletisim, Erişim Tarihi: 10.10.2017
  • http://www.pau.edu.tr/if/tr, Erişim Tarihi: 08.10.2017
  • http://www.selcuk.edu.tr/iletisim/tr, Erişim Tarihi: 07.10.2017
APA AKGÜL M, Akdağ M (2018). İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. , 1 - 20. 10.17829/turcom.499682
Chicago AKGÜL Mahmut,Akdağ Mustafa İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. (2018): 1 - 20. 10.17829/turcom.499682
MLA AKGÜL Mahmut,Akdağ Mustafa İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. , 2018, ss.1 - 20. 10.17829/turcom.499682
AMA AKGÜL M,Akdağ M İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. . 2018; 1 - 20. 10.17829/turcom.499682
Vancouver AKGÜL M,Akdağ M İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. . 2018; 1 - 20. 10.17829/turcom.499682
IEEE AKGÜL M,Akdağ M "İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme." , ss.1 - 20, 2018. 10.17829/turcom.499682
ISNAD AKGÜL, Mahmut - Akdağ, Mustafa. "İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme". (2018), 1-20. https://doi.org/10.17829/turcom.499682
APA AKGÜL M, Akdağ M (2018). İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online), 0(31), 1 - 20. 10.17829/turcom.499682
Chicago AKGÜL Mahmut,Akdağ Mustafa İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online) 0, no.31 (2018): 1 - 20. 10.17829/turcom.499682
MLA AKGÜL Mahmut,Akdağ Mustafa İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online), vol.0, no.31, 2018, ss.1 - 20. 10.17829/turcom.499682
AMA AKGÜL M,Akdağ M İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online). 2018; 0(31): 1 - 20. 10.17829/turcom.499682
Vancouver AKGÜL M,Akdağ M İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online). 2018; 0(31): 1 - 20. 10.17829/turcom.499682
IEEE AKGÜL M,Akdağ M "İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme." Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online), 0, ss.1 - 20, 2018. 10.17829/turcom.499682
ISNAD AKGÜL, Mahmut - Akdağ, Mustafa. "İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme". Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online) 31 (2018), 1-20. https://doi.org/10.17829/turcom.499682