Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1514 - 1532 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26677/TR1010.2019.256 İndeks Tarihi: 09-09-2020

Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği

Öz:
Bu çalışma, Gaziantep’in destinasyon kişiliğinin belirlenmesini ve destinasyon kişiliğine bağlıolarak yerli turistlerin memnuniyet ve davranışsal niyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesiniamaçlamıştır. Bunun için 2018 yılının Kasım ve Aralık aylarında Zeugma Mozaik Müzesi, AntepKalesi ve Bakırcılar Çarşısını ziyaret eden yerli turistlere anket uygulanmıştır. Anket formlarınındeğerlendirilmesi için veriler faktör analizi, frekans analizi ve korelasyon analizi testlerine tabitutulmuştur. Araştırma bulgularına göre, Gaziantep’in destinasyon kişiliği ‘‘modernlik’’‘‘samimiyet’’ ‘‘yetkinlik-seçkinlik’’ ve ‘‘huzur’’ şeklinde adlandırılan dört boyuttan oluşmuştur.Korelasyon analizi sonucunda destinasyon kişiliği boyutları ile turistlerin memnuniyet vedavranışsal niyetleri arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

The Examination of Relationships Between Destination Personality with Satisfaction and Behavioral Intentions: Case of Gaziantep

Öz:
This study aimed to determine the locality of the destination of Gaziantep and to examine the relationship between the satisfaction and behavioral intentions of local tourists depending on the personality of the destination. For this purpose, in November and December of 2018, a survey was conducted to the local tourists visiting the Zeugma Mosaic Museum, Antep Castle and the Coppersmiths Bazaar. The questionnaire was prepared by adapting from the Brand Personality Scale of Aaker (1997). Data were analyzed by factor analysis, frequency analysis and correlation analysis to evaluate the questionnaire forms. According to the findings of the study, the destination of Gaziantep is composed of four dimensions called ‘‘modernity’’ ‘‘sincerity’’ ‘‘competence-exclusivity’’ and ‘‘serenity’’. As a result of the correlation analysis, it has been determined that there is a positive relationship between the dimensions of the destination personality and the satisfaction and behavioral intentions of the tourists.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ISIK N, Özkan B (2019). Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. , 1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
Chicago ISIK NALAN,Özkan Burçin Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. (2019): 1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
MLA ISIK NALAN,Özkan Burçin Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. , 2019, ss.1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
AMA ISIK N,Özkan B Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. . 2019; 1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
Vancouver ISIK N,Özkan B Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. . 2019; 1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
IEEE ISIK N,Özkan B "Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği." , ss.1514 - 1532, 2019. 10.26677/TR1010.2019.256
ISNAD ISIK, NALAN - Özkan, Burçin. "Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği". (2019), 1514-1532. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.256
APA ISIK N, Özkan B (2019). Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
Chicago ISIK NALAN,Özkan Burçin Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3, no.4 (2019): 1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
MLA ISIK NALAN,Özkan Burçin Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, vol.3, no.4, 2019, ss.1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
AMA ISIK N,Özkan B Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
Vancouver ISIK N,Özkan B Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(4): 1514 - 1532. 10.26677/TR1010.2019.256
IEEE ISIK N,Özkan B "Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği." Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3, ss.1514 - 1532, 2019. 10.26677/TR1010.2019.256
ISNAD ISIK, NALAN - Özkan, Burçin. "Destinasyon Kişiliği ile Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Gaziantep Örneği". Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3/4 (2019), 1514-1532. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.256