Yıl: 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 139 - 150 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26650/CONS2019-0015 İndeks Tarihi: 22-09-2020

Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler

Öz:
Keman ve viyola yaylı çalgılar ailesinin birer üyesidir. Fiziki olarak birbirlerinebenzeseler de sağ ve sol el teknik farklılıkları, anahtar kullanımı, ses rengi veboyutları iki enstrümanı birbirinden ayıran unsurlardır. Viyolanın daha büyükbir enstrüman olmasından dolayı tutuş, sağ el ve sol el teknikleri kemana görefarklılık göstermektedir. Viyolaya geçiş sürecinde öncelikle çalgının tarihselsüreçteki gelişimi bilinmelidir. Daha sonra her iki çalgı arasındaki sağ el ve solel teknik farklılıkları, tutuş, anahtar okuma, entonasyon, ton oluşturma, vibratogibi temel çalışmaların yapılması öğrencinin uyum sürecini hızlandıracaktır.Bu çalışmada, geçiş döneminde birebir yaşanmış tecrübelere dayanarakoluşturulmuş yöntem ve öneriler çerçevesinde temel bilgiler ayrıntılı olarakele alınmıştır. Çalışmanın amacı, keman ve viyolanın fiziksel benzerliklerinerağmen teknik farklılıklarına dikkat çekerek bilinçli bir geçiş sürecine yardımcıolmaktır. Araştırmada konu ile ilgili basılmış ve internet ortamında yayınlanmışkaynaklar incelenmiş ve kullanılmıştır. Geçiş sürecini yaşayan öğrencilere heriki çalgı arasındaki farklılıkların aktarılması ve adapte sürecinin doğru ve bilinçlibir şekilde tamamlanması için oluşturulmuş öneriler kullanılarak öğrencilererehberlik edilmesi gerekmektedir.
Anahtar Kelime:

Basic Methods in Transition from Violin to Viola

Öz:
The violin and viola belong to the string instruments family. Although physically similar, the two are distinguishable because of right- and left-hand technical differences, key usage, sound color, and size. The viola has a larger grip, and its right- and left-hand techniques differ from the violin. When converting a department from violin to viola, it is important to learn the historical process in the development of the instrument. Then, the basic knowledge and practices— such as the technical differences between right and left hands, holding, key reading, intonation, tone production, and vibrato—would accelerate students’ adaptation process. In this study, basic technical information—except the methods and suggestions based on the author’s personal experiences and those during the transition process—are discussed in detail. The study aims to focus on the technical differences between the viola and violin despite their physical similarities. Printed and online sources have been used and analyzed in this study. Students must be guided using the suggestions created to convey the differences between the instruments to those transitioning to complete the adaptation process accurately and consciously.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Çalgan, G. (2015). Kemandan viyolaya geçiş süreci. Uludağ Üniversitesi Fen–Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 1–9.
  • Hakioğlu, S. (2018). Viyola eğitiminde viyolaya özgü teknik yaklaşımlar. İdil Dergisi, 7(44), 429–434.
  • Hüseyinova, L. (2007). Tarihi gelişim sürecinde keman. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 115–125.
  • Montgomery Philharmonic. (2015). About Georg Philipp Telemann. Erişim adresi: https://montgomeryphilharmonic. org/page86/notes9b.html
  • Solare, K. M. (2003). Violist Tabea Zimmerman on technique, teaching and competitions. The Strad. Erişim adresi: https://www.thestrad.com/artists/violist-tabea-zimmermann-on-technique-teaching-and-competitions/6445. article
  • Teomete, Z. (1990). Viyola. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Wallace, D. (1993). From violin to viola: Effecting a smooth transition. American String Teacher, 43, 71–74.
  • Watts, M. A. (2014). Making the switch: A physiological guide to mapping the transition from violin to viola. (Doctor of Musical Arts, University of Alabama, Tuscaloosa). Erişim adresi: http://acumen.lib.ua.edu/ u0015/0000001/0001765/u0015_0000001_0001765.pdf
APA YİNAL B (2019). Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. , 139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
Chicago YİNAL Banu Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. (2019): 139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
MLA YİNAL Banu Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. , 2019, ss.139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
AMA YİNAL B Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. . 2019; 139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
Vancouver YİNAL B Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. . 2019; 139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
IEEE YİNAL B "Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler." , ss.139 - 150, 2019. 10.26650/CONS2019-0015
ISNAD YİNAL, Banu. "Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler". (2019), 139-150. https://doi.org/10.26650/CONS2019-0015
APA YİNAL B (2019). Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. Konservatoryum, 6(2), 139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
Chicago YİNAL Banu Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. Konservatoryum 6, no.2 (2019): 139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
MLA YİNAL Banu Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. Konservatoryum, vol.6, no.2, 2019, ss.139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
AMA YİNAL B Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. Konservatoryum. 2019; 6(2): 139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
Vancouver YİNAL B Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler. Konservatoryum. 2019; 6(2): 139 - 150. 10.26650/CONS2019-0015
IEEE YİNAL B "Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler." Konservatoryum, 6, ss.139 - 150, 2019. 10.26650/CONS2019-0015
ISNAD YİNAL, Banu. "Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler". Konservatoryum 6/2 (2019), 139-150. https://doi.org/10.26650/CONS2019-0015