Yıl: 2018 Cilt: 15 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 123 - 143 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26650/hayef.2018.15.2.0011 İndeks Tarihi: 23-09-2020

İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma

Öz:
Bu araştırmanın amacı; Fen Bilimleri dersinin ilkokul üçüncü sınıf müfredatına konulmasına ilişkin programgeliştirme uzmanları ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir.Araştırmada; nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ve durum çalışması desenleri arasından iç içegeçmiş tek durum deseni, veri toplama tekniklerinden de yarı yapılandırılmış görüşme ve doküman analiziteknikleri kullanılmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniğikullanılarak belirlenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır.Sorulara verilen cevaplar ortak olan betimlemelere göre ayrılmıştır. Edinilen betimlemeler kodlanarakkategoriler belirlenmiştir.Araştırma sonucunda; katılımcı program geliştirme uzmanları, üçüncü sınıfta Fen Bilimleri dersinin ayrı birdisiplin olarak okutulmasını olumsuz bulurken; katılımcı sınıf öğretmenleri ise bu durumu olumlu bulmuştur.2017 Hayat Bilgisi ve Fen Bilimleri dersleri öğretim programlarında bazı ünitelerin isimlerinin benzerlikgösterdiği görülmüştür. Hayat Bilgisi ve Fen Bilimleri ders kitaplarında konu ve kavramlar açısından yakınlıkolduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA HAZIR O, BAYSAL Z (2018). İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. , 123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
Chicago HAZIR Okan,BAYSAL ZELIHA NURDAN İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. (2018): 123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
MLA HAZIR Okan,BAYSAL ZELIHA NURDAN İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. , 2018, ss.123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
AMA HAZIR O,BAYSAL Z İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. . 2018; 123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
Vancouver HAZIR O,BAYSAL Z İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. . 2018; 123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
IEEE HAZIR O,BAYSAL Z "İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma." , ss.123 - 143, 2018. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
ISNAD HAZIR, Okan - BAYSAL, ZELIHA NURDAN. "İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma". (2018), 123-143. https://doi.org/10.26650/hayef.2018.15.2.0011
APA HAZIR O, BAYSAL Z (2018). İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. Hayef:journal of education (Online), 15(2), 123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
Chicago HAZIR Okan,BAYSAL ZELIHA NURDAN İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. Hayef:journal of education (Online) 15, no.2 (2018): 123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
MLA HAZIR Okan,BAYSAL ZELIHA NURDAN İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. Hayef:journal of education (Online), vol.15, no.2, 2018, ss.123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
AMA HAZIR O,BAYSAL Z İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. Hayef:journal of education (Online). 2018; 15(2): 123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
Vancouver HAZIR O,BAYSAL Z İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma. Hayef:journal of education (Online). 2018; 15(2): 123 - 143. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
IEEE HAZIR O,BAYSAL Z "İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma." Hayef:journal of education (Online), 15, ss.123 - 143, 2018. 10.26650/hayef.2018.15.2.0011
ISNAD HAZIR, Okan - BAYSAL, ZELIHA NURDAN. "İlkokul Üçüncü Sınıf Müfredatına Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma". Hayef:journal of education (Online) 15/2 (2018), 123-143. https://doi.org/10.26650/hayef.2018.15.2.0011