Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması

Yıl: 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 68 - 88 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26650/hayef.2019.18008 İndeks Tarihi: 23-09-2020

Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması

Öz:
Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıfa giden ve okuma yazmayı bilmeyen bir öğrenciye okuma yazma öğretmek amacıyla bireysel okuma yazma eğitimi uygulanmıştır. Ayrıca verilen eğitimin öğrencinin sınıftaki öğrenme sürecine etkisi incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim döneminde İstanbul’da bir devlet okulunda üç ayda 72 saat süreyle uygulanan eğitimi kapsamaktadır. Veri toplama aracı görüşme, gözlem ve doküman incelemesinden oluşmaktadır. Verilerin analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Uygulanan program sonrasında öğrenci okuma-yazmaya geçmiş ve okuma hızını arttırmıştır. Sonuçta, akademik olarak sınıfının gerisinde olan bu öğrenci bireysel eğitimle okuma yazmaya geçmiştir. Bununla birlikte öğrencinin sadece akademik becerilerinde değil sosyal becerilerinde de gelişme görülmüştür.
Anahtar Kelime:

A Case Study on Reading-Writing Learning of a Fourth Grade Student at Primary School

Öz:
In this study, individualized literacy education was applied to the fourth grade of primary school to teach literacy to a student who does not know how to read and write. In addition, the effect of education on the learning process in the classroom was examined. A case study pattern was used in the research design. The research covers the education applied for 72 hours in three months in a public school in Istanbul during the 2017-2018 academic year. The data collection tool consists of interview, observation and document review. In the analysis of the data, descriptive analysis and content analysis were used. After the applied program, the student has been literate and increased her reading speed. As a result, this student, who is academically behind her class, has switched to reading and writing with individualized education. However, not only academic skills of students, but also social skills have been improved.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖRS E (2019). Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. , 68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
Chicago ÖRS Esra Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. (2019): 68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
MLA ÖRS Esra Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. , 2019, ss.68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
AMA ÖRS E Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. . 2019; 68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
Vancouver ÖRS E Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. . 2019; 68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
IEEE ÖRS E "Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması." , ss.68 - 88, 2019. 10.26650/hayef.2019.18008
ISNAD ÖRS, Esra. "Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması". (2019), 68-88. https://doi.org/10.26650/hayef.2019.18008
APA ÖRS E (2019). Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. Hayef:journal of education (Online), 16(1), 68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
Chicago ÖRS Esra Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. Hayef:journal of education (Online) 16, no.1 (2019): 68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
MLA ÖRS Esra Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. Hayef:journal of education (Online), vol.16, no.1, 2019, ss.68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
AMA ÖRS E Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. Hayef:journal of education (Online). 2019; 16(1): 68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
Vancouver ÖRS E Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması. Hayef:journal of education (Online). 2019; 16(1): 68 - 88. 10.26650/hayef.2019.18008
IEEE ÖRS E "Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması." Hayef:journal of education (Online), 16, ss.68 - 88, 2019. 10.26650/hayef.2019.18008
ISNAD ÖRS, Esra. "Bir İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencisinin Okuma-Yazma Öğrenimi Üzerine Durum Çalışması". Hayef:journal of education (Online) 16/1 (2019), 68-88. https://doi.org/10.26650/hayef.2019.18008