Yıl: 2020 Cilt: 28 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 264 - 272 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5336/mdethic.2019-71368 İndeks Tarihi: 04-10-2020

Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi

Öz:
Öğrencilerin cerrahi hastalıkları hemşireliği dersinden beklentilerinin incelenmesidir. Tanımlayıcı bir araştırmadır. Araştırma, Türkiye’nin güneydoğusunda bir sağlık yüksekokulunun ikinci sınıföğrencilerinde Şubat 2018 tarihinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini, cerrahi hastalıkları hemşireliği dersini alan toplam 78 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada hesaplanan örneklem büyüklüğüne ulaşılmıştır(n=65). Araştırma verileri literatür doğrultusunda hazırlanan soru formuaracılığıyla dönem başında dersin ilk günü toplanmıştır. Araştırma içinkurumdan ve öğrencilerden izin alınmıştır. Veriler sayı, yüzde, ortalamave standart sapma ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yaş ortalaması20,58±1,14 yıldır ve %46,2’si 70-80 arası akademik ortalamaya sahiptir.Öğrenciler 6,66±2,31 (min-max= 0,00-10,00) ortalama ile dersin meslekaçısından önemli olduğunu belirtmiştir ve %40’ı mesleğe olumlu bakışaçısına sahiptir. Öğrencilerin %47,7’si ders anlatımında görsel öge olarakslayt kullanılmasını, %87,7’si derste video gösteriminin faydalı olacağınıbelirtmiştir. Öğrencilerin %96,9’u ders notu verilmesini istediklerini,%73,8’i kaynak kitap takibinin gerekli olmadığını, %53,8’i hocanın sınıfıderse katmasını istemediklerini, %84,6’sı derste aktif eğitim yöntemlerinikullanmak istemediklerini, %27,3’ü neden olarak hocanın daha iyi anlattığını ve %9,1’i psikolojik olarak yük olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu ders notu verilmesini isterken, kaynak kitapkullanımının gerekli olmadığını belirtmiştir. Yine öğrencilerin büyük çoğunluğu aktif eğitim yöntemlerini ve yarısından fazlası hocanın sınıfıderse katmasını istemediklerini belirtmiştir. Araştırma bulgularına bakıldığında, öğrencilerin aktif eğitim yöntemlerinden kaçındıkları görülmektedir. Bu durumda, öğrencilerin eğitim süreçlerinde aktif eğitimyöntemlerinin önemi üzerinde durulmalı ve öğrencilerin bu süreci dahaiyi yönetebilmesi ve kendilerini hazır hissetmesi açısından destekleyiciöğrenme ortamları oluşturulmalıdır. Yine öğrencilerin beklentileri doğrultusunda derste video gibi daha fazla görsel materyal kullanılması önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

Examining the Expectations of Nursing Students from the Surgical Diseases Nursing Lesson

Öz:
It is aimed to examine the expectations of students from the surgical diseases nursing lesson. It is a descriptive research. The research was carried out with sophomore students of a health high school in the southeast of Turkey in February, 2018. Target population of the research consisted of a total of 78 students receiving the surgical diseases nursing lesson. In the research, the sample size calculated could be reached (n=65). The research data were collected via a question form prepared by the researcher in line with the literature on the first day of the lesson at the beginning of the term. Permissions were obtained from the institutions and students for the research. The data were evaluated with number, percentage, mean and standard deviation. Age average of the students who participated in the research was 20.58±1.14 years and academic average of 46.2% of them was between 70-80. The students indicated that the lesson was important with an average of 6.66±2.31 (on the basis of a scoring between 0-10) and 40% of them had a positive perspective of the profession. 47.7% of the students indicated that it would be good to use slides and 87.7% videos as a visual element in the lesson teaching. Among the students; 96.9% stated that they demanded lesson notes, 73.8% believed that source book follow-up was not necessary, 53.8% did not want the teacher to be available in the classroom, 84.6% refused to use active education methods in the lesson, 27.3% stated their reason as the teacher’s better teaching and 9.1% stated that it was a psychological burden. A great majority of the students indicated that they demanded lesson notes and believed that source book follow-up was not necessary. Similarly, a great majority of the students stated that they refused to use active education methods and more than half of them did not want the teacher to be available in the classroom. When the research findings are examined, it is seen that the students avoid active education methods. In this case, the importance of active education methods in the education process of the students should be emphasized and supportive learning environments should be created in order to make the students manage this process better and feel ready. Again, in line with the students’ expectations, it is recommended to use more visual material such as video. Keywords: Nursing education; surgical diseases nursi
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Baksi A, Bozan Durğun İ (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. , 264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
Chicago Baksi Altun,Bozan Durğun İkram Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. (2020): 264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
MLA Baksi Altun,Bozan Durğun İkram Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. , 2020, ss.264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
AMA Baksi A,Bozan Durğun İ Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. . 2020; 264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
Vancouver Baksi A,Bozan Durğun İ Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. . 2020; 264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
IEEE Baksi A,Bozan Durğun İ "Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi." , ss.264 - 272, 2020. 10.5336/mdethic.2019-71368
ISNAD Baksi, Altun - Bozan Durğun, İkram. "Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi". (2020), 264-272. https://doi.org/10.5336/mdethic.2019-71368
APA Baksi A, Bozan Durğun İ (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi, 28(2), 264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
Chicago Baksi Altun,Bozan Durğun İkram Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi 28, no.2 (2020): 264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
MLA Baksi Altun,Bozan Durğun İkram Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi, vol.28, no.2, 2020, ss.264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
AMA Baksi A,Bozan Durğun İ Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi. 2020; 28(2): 264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
Vancouver Baksi A,Bozan Durğun İ Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi. 2020; 28(2): 264 - 272. 10.5336/mdethic.2019-71368
IEEE Baksi A,Bozan Durğun İ "Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi." Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi, 28, ss.264 - 272, 2020. 10.5336/mdethic.2019-71368
ISNAD Baksi, Altun - Bozan Durğun, İkram. "Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersinden Beklentilerinin İncelenmesi". Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi 28/2 (2020), 264-272. https://doi.org/10.5336/mdethic.2019-71368