LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl: 2019 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 251 - 274 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29228/TurkishStudies.22663 İndeks Tarihi: 17-07-2020

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Öz:
Bazı teknolojiler toplum tarafından kolayca benimsenmekte vekullanılmaktadır. Akıllı cep telefonlarının kısa sürede hızla yaygınlaşmasıbunun bir örneğidir. Ülkemizde özellikle gençler arasında akıllı ceptelefonu kullanımı son derece yaygındır. Genellikle iletişim, internettenyararlanma ve multi medya özelliklerinin sağladığı olanaklarla, bireylerinceplerinde her an her yere taşıyabildiği bu teknolojik cihazlar yaşamıkolaylaştırmaktadır. Fakat, ortaya çıkan bazı davranış değişikliklerinedeniyle okul ve aile yaşamında çeşitli sorunlara neden olmaktadır.Gerekli literatür taraması sonrasında, 2017-2018 öğretim yılıbahar yarıyılında 21.081 lise öğrencisinin araştırma evreninioluşturduğu Sivas merkez ilçede onbir ayrı lisenin 9-10-11 ve 12.sınıflarda öğrenim gören 537 öğrenci tesadüfi örnekleme yöntemi ilearaştırmaya dahil olmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen ve 57sorudan oluşan bir anket formu deneklere uygulanmış ve elde edilenveriler, SPSS 23 programında değerlendirilerek, elde edilen bulgular buçalışmaya konu edilmiştir.Araştırmada, lise öğrencilerinin içinde bulundukları sosyoekonomik koşullar doğrultusunda, okul ve ev ortamında akıllı ceptelefonu kullanma davranışı çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir.Elde edilen veriler, lise öğrencileri arasında akıllı cep telefonu edinmeninbir zorunluluk olarak görüldüğünü, kullanımının son derece yaygınolduğunu, erken yaşlarda telefon sahibi olunduğunu ve önemli birbağımlılık sorunu yaşandığını ortaya koymaktadır. Okul ve ev ortamındaakıllı cep telefonu kullanımının ikili ilişkilerde çeşitli sorunlar yarattığıortaya konmakta, özellikle derslerin işlenişi sırasında açık tutulan vederste kullanılan cep telefonlarının önemli bir sorun kaynağı olduğuverilerle desteklenmektedir.
Anahtar Kelime:

SCHOOL STUDENTS OF USING SMARTPHONES IN TERMS OF THEIR EFFECTS ON THEIR FAMILY AND SCHOOL ENVIRONMEN

Öz:
Some technologies are easily adopted and used by the society. An example of this is the prevalence of smartphones in a really short time. Usage of smartphones is highly widespread in Turkey, especially among youngsters. In general, due to their opportunities such as communication, utilization of the internet and multimedia characteristics, these technological devices which could be carried everywhere make life easier. However, because of the changes in some behaviors that are observed, these devices pose some problems in the school and family life. As a result of the literature review, 537 students who were enrolled at eleven different high schools in the central province of Sivas in Turkey in the academic year of 2017-2018 among the respective population of 21,081 by random sampling. A questionnaire form consisting of 57 questions that was developed by the researcher was applied to the subject, and the data that were obtained were analyzed by using SPSS 23, and the findings that were obtained are included in this study. The study investigated the smartphone usage statistics of high school students at home and at the school based on different variables and their socioeconomic characteristics. The data that were obtained showed that owning a smartphone was seen as a requirement among high school students, the prevalence of using these devices was really high, people owned smartphones at very early ages, and there was a serious problem of addiction. It is demonstrated by data that using smartphones in the school or home environment creates various problems in bilateral relationships, and especially smartphones that are kept as turned on and used in classes are a significant source of problems.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Nair G (2019). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
Chicago Nair Güney LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. (2019): 251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
MLA Nair Güney LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 2019, ss.251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
AMA Nair G LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2019; 251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
Vancouver Nair G LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2019; 251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
IEEE Nair G "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ." , ss.251 - 274, 2019. 10.29228/TurkishStudies.22663
ISNAD Nair, Güney. "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ". (2019), 251-274. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22663
APA Nair G (2019). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences, 14(2), 251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
Chicago Nair Güney LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences 14, no.2 (2019): 251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
MLA Nair Güney LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences, vol.14, no.2, 2019, ss.251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
AMA Nair G LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences. 2019; 14(2): 251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
Vancouver Nair G LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences. 2019; 14(2): 251 - 274. 10.29228/TurkishStudies.22663
IEEE Nair G "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ." Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences, 14, ss.251 - 274, 2019. 10.29228/TurkishStudies.22663
ISNAD Nair, Güney. "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI CEP TELEFONU KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE SIKLIĞININ, AİLE VE OKUL ORTAMINA ETKİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ". Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences 14/2 (2019), 251-274. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22663