FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Yıl: 2019 Cilt: 14 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 479 - 492 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29228/TurkishStudies.23317 İndeks Tarihi: 17-07-2020
FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Öz: Teknolojik gelişmelere ayak uydurma gerekliliği, öğrenmelerikolaylaştıran ve onların akılda kalmasını sağlayan pedagojik veteknolojik olarak en son gelişmelerin takip edilmesinin önemi gibisebepler eğitim-öğretim konusunda radikal kararlar alınmasınıkaçınılmaz kılmıştır. Öte yandan yaşanan bu değişimler yalnızca eğitimöğretim süreci ile öğrencileri etkilememiş öğretmenlik mesleğindekiyeterlikleri de değişime zorlamıştır. Bu bağlamda gerçekleştirilençalışmanın amacı ise; ülkemizde öğretmen yetiştirme programı olanPedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı(PFESP)’nda öğrenimgören öğretmen adaylarının (PFESPÖA), Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi(TPAB) düzeylerinin ve bu düzeyler ile teknolojiye yönelik tutumları veteknoloji algıları arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Çalışma nicelaraştırma desenlerinden biri olan ilişkisel tarama deseni ilegerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2017-2018 EğitimÖğretim yılı bahar yarıyılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey EğitimFakültesi’nde PFESP Matematik öğretmenliğine kayıtlı 34 öğretmen adayıoluşturmuştur. Çalışmanın verileri; Kartal ve diğerleri tarafındangeliştirilen “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Değerlendirme Ölçeği(TPABÖ)”, teknolojik araçların eğitim öğretim faaliyetlerinde kullanımınakarşı tutumlarının değerlendirilmesi amacıyla Yavuz tarafındangeliştirilen “Teknoloji Tutum Ölçeği (TTÖ)” ve teknolojik algı düzeylerinibelirlemek için Tınmaz tarafından geliştirilen “Teknoloji Algı Ölçeği (TAÖ)”ile toplanmıştır. Veri analizinden elde edilen sonuçlara göre TPABdüzeylerinin, teknoloji algıları ile yüksek düzeyde ve teknolojiye yöneliktutumları ile orta düzeyde pozitif yönde ilişkilidir. İki bağımsız değişkeninde yordama katkısının anlamlı olduğu ve TPAB’ı yordayabilen değişkenlerolduğu anlaşılmıştır. Buradan hareketle öğretmen adaylarının meslekyaşamlarında teknoloji, pedagoji ve alan bilgilerini birliktekullanabilmeleri için teknoloji algıları ve teknolojiye yönelik tutumlarınınönemli olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelime: RELATIONSHIP BETWEEN ATTITUDES AND TECHNOLOGICAL PERCEPTIONS WITH TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE (TPCK) OF FORMATION TEACHER CANDIDATES
Öz: The purpose of this study is to determinate relationships between Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) levels of Pedagogical Formation Education Certificate Program (PFECP) teacher candidates and also connection between these levels and their technology perception and approaches towards technology. The study was carried out with general survey model, one of the qualitative research models. Sample of the study included 34 teacher candidates of Pedagogical Formation Education Certificate Program (PFECP) at Faculty of Education of Balıkesir University in spring term of 2017-2018 Academic Year. In this study; data collentions tools were “Technological Pedagogical Content Knowledge Self Evaluation Scale (TPCKSES)” developed by Kartal et al. To determine levels of Technological Pedagogical Content Knowledge, “Technology Attitude Scale (TAS)” developed by Yavuz, to evaluate approaches towards usage of technological tools on educational activities, and “Technological Perception Scale (TPS)” developed by Tınmaz, to identify levels of technological perception. According to the results of correlation analysis, TPCKSES levels were found to be connected with technological perception in a positively high level and with approaches towards technology in a positively medium-level. It was also found that the contribution of two independent variables to the predictor was significant and the variables that predicted TPCKSES.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Albayrak Sarı, A., Canbazoğlu Bilici, S., Baran, E., ve Özbay, U. (2016). Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Yeterlikleri ile Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(1), 1-21.
- Aktaş, İ. (2016). TPAB Geliştirme Programına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), 988-995. Rize.
- Altunoğlu, A. (2017). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Düzeyleri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı , Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Sivas.
- Angeli, C., & Valanides, N. (2013). Preservice Elementary Teachers as Information and Communication Technology Designers: An Instructional Systems Design Model Based On An Expanded View of Pedagogical Content Knowledge. Journal of Computer Assisted Learning, 21(4), 292-302
- Apaydın, Ç. (2015). Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu'nun (BTYK) 1989- 2014 yılları arasındaki almış olduğu kararların uygunluk analizi ile incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 4(4), 1-17.
- Atasoy, E., Uzun, N., & Aygün, B. (2015). Dinamik Matematik Yazılımları ile Desteklenmiş Öğrenme Ortamında Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 611-633.
- Ay, Y. (2015). Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Becerilerinin Uygulama Modeli Bağlamında Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Eskişehir.
- Bağrıyanık, K. E. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine yönelik öz yeterlik inanışları tutumları ve algıları. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı , Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Sivas.
- Balçın, M. D., ve Ergün, A. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Özyeterliklerinin Belirlenmesi ve Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(45), 23-47. doi:10.21764/maeuefd.311316
- Baran, E., & Canbazoğlu Bilici, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) üzerine alanyazın incelemesi: Türkiye örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 15-32.
- Baskan, G. A. (2001). Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede yeniden yapılanma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20), 16-25.
- Bilici, S. ve Güler, Ç. (2016). Ortaöğretim Öğretmenlerinin TPAB Düzeylerinin Öğretim Teknolojilerini Kullanma Durumlarına Göre İncelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 898-921.
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, Ö. E., Demirel, F., ve Karadeniz, Ş. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.
- Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (24. b.). Ankara: Pegem Akademi. Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni. Ankara: Eğiten Kitap.
- Delen, İ., Şen, S., & Erdoğan, N. (2015). Türkiye’deki Formasyon Programının İncelenmesi: Öğretmen Adaylarının Teknolojik ve Pedagojik Alan Bilgisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 252-274.
- Dikmen, C. H., ve Demirer, V. (2016). Türkiye'de Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Üzerine 2009- 2013 Yılları Arasında Yapılan Çalışmalardaki Eğilimler. Turkish Journal of Education - TURJE, 5(1), 33-46. doi:10.19128/turje.77632.
- Gönen, S., ve Kocakaya, F. (2015). Pedagojik Formasyon Programına Katılan Öğrencilerin Teknopedagojik Eğitim Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 82-90.
- Hacıoğlu, F., ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları, Öğretim Teknolojisi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
- İnce, B., ve Horzum, M. B. (2015). Fransa'da İki Dilli Öğrencilere Türkçe Öğreten Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgilerinin İncelenmesi. International Journal of Human Sciences, 12(2), 980-989. doi:10.14687/ijhs.v12i2.3414.
- Kartal, T., Kartal, B., ve Uluay, G. (2016). Technological Pedagogical Content Knowledge Self Assessment Scale (TPACK-SAS) For Pre-Service Teachers: Development, Validity and Reliability. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(23), 1-36.
- Koehler, M. J., & Mishra, P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. Journal of Educational Computing Research, 32(2), 131-152.
- Koehler, M.J. & Mishra, P. (2008), Introducing Technological Pedagogical Content Knowledge, Annual Meeting of the American Educational Research Association New York City, March 24–28, 2008.
- MEB (2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi (4. ve 5. Sınıflar) öğretim programı. Ankara.
- MEB (2009). Ortaöğretim Matematik Dersi (9. ve 12. Sınıflar) öğretim programı. Ankara.
- MEB (2013). İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi (3-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara.
- MEB (2017). Ortaöğretim Matematik Dersi (9. ve 12. Sınıflar) öğretim programı. Ankara.
- MEB (2018). Ortaöğretim Matematik Dersi (9. ve 12. Sınıflar) öğretim programı. Ankara.
- MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı. (2016). 2017 Yılı Performans Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
- Mishra, P. ve Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
- ÖYEGM (2008). Öğretmen Yeterlikleri: Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. Ankara: MEB.
- ÖYEGM (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEY Y_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden alındı
- Palaiologou, I. (2016). Children under five and digital technologies: implications for early years pedagogy. European Early Childhood Education Research Journal, 24(1), 5-24.
- Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. MCB University Press, Vol. 9 No. 5, 1-6.
- Senemoğlu, N. (2009). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
- Schmidt, D.A., Baran, E., Thompson, A.D., Mishra, P., Koehler, M.J. & Shin, T.S. (2009), Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK): The development and validation of an assessment instrument for preservice teachers. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 123-149.
- Shin, T. S., Koehler, M. J., Mishra, P., Scmidt, D. A., Baran, E., & Thompson, A. D. (2009). Changing Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) through course evaluations. Paper presented at the 2009 International Conference of the Society for the Information and Technology and Teacher Education. March 2-6, Charleston, South Carolina.
- Şahin, S., ve Yıldırım, S. (2010). Öğrenme tercihleri ve ders algısı. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 153-168.
- Şad, S. N., Açıkgül, K., ve Delican, K. (2015). Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine (TPAB) İlişkin Yeterlilik Algıları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(2), 204-235. doi:10.5578/keg.9480
- Şimşek, Ö. (2016). Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerinin Uluslararası Eğitim Teknolojisi Standartları (ISTE-T 2008) Bağlamında İncelenmesi. Doktora Tezi. Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Diyarbakır.
- Şişman, M. (2002). Öğretmen Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayınları.
- Tatlı, Z., Akbulut, H. İ., ve Altınışık, D. (2016). Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenlerine Web 2.0 Araçlarının Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3), 659-678. doi:10.16949/turkbilmat.277878.
- TEDMEM. (2015). Ulusal eğitim programı 2015-2022 (1. b.). Türk Eğitim Derneği (TED).
- TEDMEM. (2018). 2017 Eğitim Değerlendirme Raporu (TEDMEM Değerlendirme Dizisi 4). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
- Tınmaz, H. (2004). An Assessment of Preservice Teachers' Technology Perception In Relation To Their Subject Area. Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Ankara.
- Örün, Ö., Orhan, D., Dönmez, P , Kurt, A.A.(2015). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Profilleri ve Teknoloji Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2015, 5(1), 65-76.
- Türkyılmaz, T. (2018). Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Düzeylerinin Öğrenme Stratejileri ve Düşünme Stilleri Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı, Amasya.
- Üzel, D. ve Mert Uyangör, S. (2018). Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adayları ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Karşılaştırılması. Turkish Studies, 13(27), 1593-1607.
- Yağcı, M. (2016). Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitim Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1327-1342.
- Yavuz, S. (2005). Developing a technology attitude scale for pre-service chemistry teachers. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 4(1), 17-25.
- Yılmaz, M., Üredi, L. ve Akbaşlı, S. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Yeterlilik Düzeylerinin ve Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Algılarının Belirlenmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi. 1(2), 105-121.
- YÖK (1998). Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesi. Ankara: T.C. Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı.
- YÖK (2005). "Eğitim Fakültelerine Uygulanacak Yeni Programlar" başlıklı basın açıklaması.
APA | MERT UYANGÖR S, ÇETİN H (2019). FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
Chicago | MERT UYANGÖR SEVİNÇ,ÇETİN Hasan Özkan FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. (2019): 479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
MLA | MERT UYANGÖR SEVİNÇ,ÇETİN Hasan Özkan FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 2019, ss.479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
AMA | MERT UYANGÖR S,ÇETİN H FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2019; 479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
Vancouver | MERT UYANGÖR S,ÇETİN H FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2019; 479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
IEEE | MERT UYANGÖR S,ÇETİN H "FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ." , ss.479 - 492, 2019. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
ISNAD | MERT UYANGÖR, SEVİNÇ - ÇETİN, Hasan Özkan. "FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ". (2019), 479-492. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.23317 |
APA | MERT UYANGÖR S, ÇETİN H (2019). FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences, 14(3), 479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
Chicago | MERT UYANGÖR SEVİNÇ,ÇETİN Hasan Özkan FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences 14, no.3 (2019): 479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
MLA | MERT UYANGÖR SEVİNÇ,ÇETİN Hasan Özkan FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences, vol.14, no.3, 2019, ss.479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
AMA | MERT UYANGÖR S,ÇETİN H FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences. 2019; 14(3): 479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
Vancouver | MERT UYANGÖR S,ÇETİN H FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences. 2019; 14(3): 479 - 492. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
IEEE | MERT UYANGÖR S,ÇETİN H "FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ." Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences, 14, ss.479 - 492, 2019. 10.29228/TurkishStudies.23317 |
ISNAD | MERT UYANGÖR, SEVİNÇ - ÇETİN, Hasan Özkan. "FORMASYON ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİ TUTUMLARI VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ". Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences 14/3 (2019), 479-492. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.23317 |