SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl: 2019 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 873 - 897 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.14692 İndeks Tarihi: 24-07-2020

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmada; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “ÖğretimTeknolojileri ve Materyal Tasarımı” dersi kapsamında hazırlamış olduklarımateryallerin cinsiyet, öğretim durumu, sosyal bilim dalı, sınıf düzeyi,öğrenme alanı ve konu değişkeni açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin eğitimfakültesinde araştırmacının kendisi tarafından 2012 - 2013 akademikyılında verilen “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı” dersine katılansosyal bilgiler öğretmenliği programı okuyan 180 (3. Sınıf) öğrencioluşturmaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adayları, güz dönemi süresincetoplamda beş materyal hazırlamışlardır. Yapılan bu araştırmada, nitelaraştırma modellerinden durum çalışması (case study) yöntemikullanılmıştır. Araştırmanın verileri, sosyal bilgiler öğretmen adaylarınınhazırlamış oldukları materyallerin fotoğrafları incelenerek elde edilmiştir.Bu veriler, doküman incelemesi yöntemi kullanılarak toplanmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler cinsiyet, öğretim durumu, sosyal bilimdalı, sınıf düzeyi ve öğrenme alanı değişkenlerine göre incelenerek sosyalbilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde materyaltasarımına yönelik çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre;sosyal bilgiler öğretmen adaylarının cinsiyet ve öğretim durumuna görekatılım oranları incelendiğinde dengeli bir dağılım olduğu, erkek sosyalbilgiler öğretmen adaylarının kadın sosyal bilgiler öğretmen adaylarınanazaran daha fazla materyal yaptığı, birinci öğretim ve ikinci öğretimdeeğitim gören sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hazırladığı materyalsayıları arasından önemli bir fark bulunmadığı, Tarih ve Coğrafya bilimdallarının diğer sosyal bilim dallarına nazaran çok daha fazla tercih edildiği, Coğrafya bilimi ile ilgili hazırlanan materyal sayısı Tarih bilimiile ilgili hazırlanan materyal sayısına nazaran daha fazla olduğu ve 6.sınıf düzeyi ile ilgili hazırlanan materyallerin sayısı diğerlerine göreönemli ölçüde daha fazla olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

INVESTIGATION OF THE MATERIALS PREPARED BY SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES

Öz:
In this research; it is aimed to examine the materials that social studies teacher candidates have prepared within the scope of “Instructional Technologies and Material Design” course, in terms of gender, educational status, social sciences, class level, learning area, and subject variables. The sample of the study group is composed by 180 3rd grade students of social studies teacher education who have taken “Instructional Technologies and Material Design” course in a public university education faculty given by researcher himself in 2012 – 2013 academic year. During the Fall Term, social studies teacher candidates designed five materials. In this study, case study method was used from qualitative research models. The data of the study were obtained by examining the photographs of the materials prepared by the social studies teacher candidates. These data were collected by using document analysis method. These data were obtained by examining the photographs and videos of the materials prepared by social studies teacher candidates. These data obtained from the research were analyzed according to gender, teaching situation, social sciences, class level, learning area, and subject variables and various results were made for social studies teacher candidates’ material designing in social studies teaching. According to these results; when the participation rates of social studies teacher candidates according to gender and educational status are examined, it is seen that there is a balanced distribution. It is concluded that male social studies teacher candidates make more material than female social studies teacher candidates. It has been determined that there is no significant difference between the number of materials prepared by social studies teacher candidates who are studying in first education and secondary education. It can be said that history and geography disciplines are preferred more than other social sciences. The number of materials prepared in the field of geography was determined to be higher than the number of materials prepared in the field of History. The number of materials prepared for grade 6 is significantly higher than the others.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YAYLAK E (2019). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
Chicago YAYLAK Erhan SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. (2019): 873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
MLA YAYLAK Erhan SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 2019, ss.873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
AMA YAYLAK E SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2019; 873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
Vancouver YAYLAK E SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2019; 873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
IEEE YAYLAK E "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." , ss.873 - 897, 2019. 10.7827/TurkishStudies.14692
ISNAD YAYLAK, Erhan. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". (2019), 873-897. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14692
APA YAYLAK E (2019). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 14(2), 873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
Chicago YAYLAK Erhan SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 14, no.2 (2019): 873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
MLA YAYLAK Erhan SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.14, no.2, 2019, ss.873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
AMA YAYLAK E SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2019; 14(2): 873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
Vancouver YAYLAK E SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2019; 14(2): 873 - 897. 10.7827/TurkishStudies.14692
IEEE YAYLAK E "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 14, ss.873 - 897, 2019. 10.7827/TurkishStudies.14692
ISNAD YAYLAK, Erhan. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI MATERYALLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 14/2 (2019), 873-897. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14692