İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model
Yıl: 2002 Cilt: 5 Sayı: 3-4 Sayfa Aralığı: 121 - 127 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model
Öz: Üretim ortamlarında aynı işlemlerin devamlı olarak yapılması sonucunda işlem süreci gelişme gösterir. Gelişme gösteren bir iş, çizelgelemede ne kadar arkaya atılırsa, üretim zamanı o kadar kısalır. Bu olgu literatürde öğrenme etkisi olarak bilinir. Öğrenme etkisi, yöneylem araştırmasının çok farklı alanlarında uygulanmıştır. Çizelgeleme problemlerinde ise son zamanlarda yapılan çalışmalar dikkat çekmektedir. Bu çalışmada serbest bırakma ve işlem zamanlarının işe-bağımlı öğrenme etkili olması durumunda toplam akış zamanını enküçüklemek için bir matematiksel model önerilmektedir. Model, örnek problem setinde çözülmüş ve sonuçlar değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
APA | EREN T, GÜNER E (2002). İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. , 121 - 127. |
Chicago | EREN Tamer,GÜNER Ertan İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. (2002): 121 - 127. |
MLA | EREN Tamer,GÜNER Ertan İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. , 2002, ss.121 - 127. |
AMA | EREN T,GÜNER E İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. . 2002; 121 - 127. |
Vancouver | EREN T,GÜNER E İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. . 2002; 121 - 127. |
IEEE | EREN T,GÜNER E "İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model." , ss.121 - 127, 2002. |
ISNAD | EREN, Tamer - GÜNER, Ertan. "İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model". (2002), 121-127. |
APA | EREN T, GÜNER E (2002). İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. Technology, 5(3-4), 121 - 127. |
Chicago | EREN Tamer,GÜNER Ertan İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. Technology 5, no.3-4 (2002): 121 - 127. |
MLA | EREN Tamer,GÜNER Ertan İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. Technology, vol.5, no.3-4, 2002, ss.121 - 127. |
AMA | EREN T,GÜNER E İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. Technology. 2002; 5(3-4): 121 - 127. |
Vancouver | EREN T,GÜNER E İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model. Technology. 2002; 5(3-4): 121 - 127. |
IEEE | EREN T,GÜNER E "İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model." Technology, 5, ss.121 - 127, 2002. |
ISNAD | EREN, Tamer - GÜNER, Ertan. "İşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel model". Technology 5/3-4 (2002), 121-127. |