HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ
Yıl: 2020 Cilt: 23 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 17 - 22 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17049/ataunihem.459595 İndeks Tarihi: 22-10-2020
HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ
Öz: Amaç: Araştırma hemşirelik ve çocuk gelişimi öğrencilerinin çocuk sevme düzeylerinin değerlendirilmesi veetkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte olup, Hatay’daki Mustafa Kemal Üniversitesi’ndeki 2 yüksekokulbünyesinde 2017’de yapılmıştır. Araştırma örneklemini hemşirelik ve çocuk gelişimi bölümlerinden büyüme vegelişme dersi alan 199 öğrenci (75 çocuk gelişimi bölümü, 124 hemşirelik bölümü) oluşturmuş, veriler BarnettÇocuk Sevme Ölçeği ile toplanmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.57±2.07’dir. Öğrencilerin %74.9’u kadın, kardeş sayı ortalaması3.55±1.62’dir. Araştırmada hemşirelik bölümü öğrencilerinin çocuk sevme puan ortalaması 82.67±11.33 olarakyüksek bulunmuştur. Çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk sevme puan ortalaması 87.32±6.49 olarakhemşireliğe göre daha yüksek olarak bulunmuştur (p<0.05). Cinsiyete göre çocuk sevme puan ortalamasıkadınlarda (86.38±6.62) erkeklere (78.58±15.09) oranla daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Çocuk sevmedüzeyini etkileyen diğer değişkenler yaş, kardeş sayısıdır (p<0.05).Sonuç: Hemşirelik ve çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk sevme düzeyi yüksektir. Çocuk ile çalışacakmesleklerde çocuk sevme düzeyini gösteren başka çalışmaların yapılması önerilebilir.
Anahtar Kelime: Assessment of The Liking Level of the Nursing and Child Development Department Students and Defining Impact Factors
Öz: Aim: The research was conducted to determine the level of liking of children with nursing and child development students and to determine the factors affecting them. Methods: The study is descriptive type and it was made in two department of Mustafa Kemal University in Hatay in 2017. The sample of research was 199 students who were going to take the lesson of growth as 75 child development students and 124 nursing students. The data were collected by the Barnett Liking of Children Scale. Results: The average age of the students was 20.57 ± 2.07. There were 74.9% female students and their siblings' average was 3.55 ± 1.62. The mean score of liking of children in the nursing students was found to be as high as 82.67 ± 11.33. The mean score of liking of children in the child development students was 87.32 ± 6.49, which was higher than the nursing students (p <0.05). The mean score of liking of children as the gender was found to be higher in female than in male (86.38 ± 6.62) (p <0.05). The other variables affecting the level of the liking of children are age and sibling number (p <0.05). Conclusion: Nursing and child development students have a high level of liking of children. Other studies showing the level of the liking of children may be suggested in occupations that will work with children.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- 1. Hockenberry MJ, Wilson D. Wong’s Nursing Care of Infants and Children. America: Elsevier Mosby Company; 2009.
- 2. Bee H, Boyd D. Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs yayınları; 2009.
- 3. Paktuna Keskin S. Çocuklarla Doğru İletişim. İstanbul: Boyut yayınları; 2012.
- 4. Ekşi A. Ben Hasta Değilim. Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi; 2011.
- 5. Tural Büyük E, Rızalar S, Güdek Seferoğlu E, Oğuzhan H. Çocuk ve Erişkin Kliniklerinde Çalışan Hemşirelerin Çocuk Sevme ve Çocuk Yetiştirme Tutumlarının İncelenmesi. The Journal of Pediatric Research. 2014;1(3):130-7.
- 6. Bektaş M, Ayar D, Bektaş İ, Selekoğlu Y, Akdeniz Kudubeş A, Sal Altan S. Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. The Journal of Pediatric Research. 2015; 2(1):37-41.
- 7. Uğurlu CT. Öğretmenlerin İletişim Becerisi ve Empatik Eğilim Davranışlarının Çocuk Sevme Düzeyleri Üzerine Etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2015;3(2):51-61.
- 8. Kostak MA, Semerci R, Kocaaslan EN. Hemşirelerin Çocuk Sevme Düzeyleri ve Çocuk Yetiştirme Tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4):146-55.
- 9. Kostak MA. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Çocuk Sevme Durumlarına Etkisi ve Etkileyen Faktörler. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi. 2013;2(2)50-6.
- 10. Ideas B. Medical memoir: A Tool to Teach Empathy to Nursing Students. Nurse Education Today. 2015;35:1-3.
- 11. Broussard L, Myers R, Lemoine J. Preparing Pediatric Nurses: The Role of Simulation-Based Learning. Issues in Comprehensive Pediatric Nursing. 2009;32(1):4-15.
- 12. Erdem Y, Duyan V. A Determination of the Factors That Affect the Level of Pediatric Nurses' Liking of Children. Turkish Journal of Medical Sciences. 2011; 41(2):295-305.
- 13. Yazıcı Z. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Eğilimlerinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities. 2013;3(2):279-86.
- 14. Saltalı DN, Erbay F. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Konuşma, Dinleme ve Empati Becerilerinin Çocuk Sevme Davranışı Açısından İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 14(1):159-74.
- 15. Barnett MA, Sinisi CS. The Initial Validation of a Liking of Children Scale. Journal of Personality Assessment. 1990; 55(1-2):161-7.
- 16. Duyan V, Gelbal S. Barnett Çocuk Sevme Ölçeğini Türkçeye Uyarlama Çalışması. Eğitim ve Bilim. 2008; 33(148):40-8.
- 17. Gelbal S, Duyan V. İlköğretim Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Durumlarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 38(1):127-37.
- 18. Ercan R. Öğretmenlerde Çocuk Sevgisi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 2014; 9(8):435-44.
APA | Demir E (2020). HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. , 17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
Chicago | Demir Emel HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. (2020): 17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
MLA | Demir Emel HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. , 2020, ss.17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
AMA | Demir E HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. . 2020; 17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
Vancouver | Demir E HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. . 2020; 17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
IEEE | Demir E "HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ." , ss.17 - 22, 2020. 10.17049/ataunihem.459595 |
ISNAD | Demir, Emel. "HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ". (2020), 17-22. https://doi.org/10.17049/ataunihem.459595 |
APA | Demir E (2020). HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 23(1), 17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
Chicago | Demir Emel HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 23, no.1 (2020): 17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
MLA | Demir Emel HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.23, no.1, 2020, ss.17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
AMA | Demir E HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020; 23(1): 17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
Vancouver | Demir E HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020; 23(1): 17 - 22. 10.17049/ataunihem.459595 |
IEEE | Demir E "HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ." Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 23, ss.17 - 22, 2020. 10.17049/ataunihem.459595 |
ISNAD | Demir, Emel. "HEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ". Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 23/1 (2020), 17-22. https://doi.org/10.17049/ataunihem.459595 |