Yıl: 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 665 - 685 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m İndeks Tarihi: 17-10-2020

Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları

Öz:
Bu araştırmanın amacı Hacettepe Üniversitesi İngilizce hazırlık sınıfında İngilizce eğitimi alan öğrencilerin “İngilizce”ye ve “İngilizce öğrenme”ye yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılındaHacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda öğrenim görmekte olan 60’ı kız, 47’si erkek olmak üzere toplam 107 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “İngilizce/İngilizce öğrenmek .....gibidir.Çünkü ....” biçiminde ifade edilmiş bir açık uçlu anket yoluyla toplanmıştır. İçerik analizikullanılarak yapılan incelemeler sonucunda katılımcılar “İngilizce”ye ilişkin 96, “İngilizce öğrenme”ye ilişkin 102 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Ayrıca, öğrenciler “İngilizce” için sekiz farklı kavramsal kategori oluştururken, “İngilizce öğrenme”ye ilişkin on farklı kavramsal kategori oluşturmuşlardır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce’ye ve İngilizce öğrenmeyeyönelik geliştirdikleri metaforik algıları büyük ölçüde olumludur ve bu öğrenciler İngilizce öğrenmenin kaçınılmaz bir gerçek olduğununun da farkındadırlar. Öğrencilerin metaforik algılarının olumlu olması hem dili zenginleştirmekte hem de öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Pehlivan H, Şen Z, Neyişci N (2020). Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. , 665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
Chicago Pehlivan Hülya,Şen Zeynep,Neyişci Nilay Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. (2020): 665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
MLA Pehlivan Hülya,Şen Zeynep,Neyişci Nilay Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. , 2020, ss.665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
AMA Pehlivan H,Şen Z,Neyişci N Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. . 2020; 665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
Vancouver Pehlivan H,Şen Z,Neyişci N Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. . 2020; 665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
IEEE Pehlivan H,Şen Z,Neyişci N "Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları." , ss.665 - 685, 2020. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
ISNAD Pehlivan, Hülya vd. "Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları". (2020), 665-685. https://doi.org/10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
APA Pehlivan H, Şen Z, Neyişci N (2020). Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(2), 665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
Chicago Pehlivan Hülya,Şen Zeynep,Neyişci Nilay Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8, no.2 (2020): 665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
MLA Pehlivan Hülya,Şen Zeynep,Neyişci Nilay Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, vol.8, no.2, 2020, ss.665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
AMA Pehlivan H,Şen Z,Neyişci N Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2020; 8(2): 665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
Vancouver Pehlivan H,Şen Z,Neyişci N Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2020; 8(2): 665 - 685. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
IEEE Pehlivan H,Şen Z,Neyişci N "Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları." Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8, ss.665 - 685, 2020. 10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m
ISNAD Pehlivan, Hülya vd. "Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin“İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye”Yönelik Metaforik Algıları". Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8/2 (2020), 665-685. https://doi.org/10.14689/issn.2148-624.1.8c.2s.11m