Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 319 - 356 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18498/amailad.579981 İndeks Tarihi: 19-10-2020

Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri

Öz:
Sosyal bir varlık olan insanın davranışlarını yönlendiren standartlar olaraktanımlanan değerler, bireyin dünyaya geldiği günden itibaren başta aile olmaküzere sosyal çevreyle etkileşim ve eğitim yoluyla öğrenilir. Bu kapsamdadeğerlerin öğrenilmesinde örgün eğitim kurumları olarak okulların yerioldukça önemlidir. Okullarda eğitim-öğretimin en önemli unsuru hiç şüphesizöğretmenlerdir. Öğretmenlerin benimsedikleri model, yöntem ve teknikler ilekullandıkları etkinlikler, öğrenmenin niteliğine yön vermektedir. İlgili literatürincelendiğinde değerlerin öğretilmesinde ya öğrencilerin pasif olduğu değeraktarma yaklaşımları ya da öğrencilerin aktif olduğu değer geliştirmeyaklaşımları ön plana çıkmaktadır. Nicel araştırma yönteminin benimsendiğibu araştırmada, 2016 yılının Şubat ayında atanan 173 aday öğretmenin değeröğretiminde kullanmayı düşündükleri etkinliklere dair görüşleri ele alınmıştır.Değer öğretiminde kullanılması düşünülen etkinliklerin yaş, cinsiyet, fakültemezuniyet yılı, değer eğitimi dersi alma durumu, öğretmenlik deneyimi,adaylık eğitimi yöntemine yönelik tutum, adaylık eğitimi seminerlerini faydalıbulma durumu ve öğretmenlik mesleğini tercih etme gerekçesi değişkenleri ileilişkisi incelenmiştir. Araştırmada, sadece değer eğitimi alma durumu veöğretmenlik mesleğini tercih etme gerekçesi değişkenlerine göre birfarklılaşmanın olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Opinions of Teachers Who’s Having Candidacy Education About Values Education Activities

Öz:
The values are the standards that guide the behaviors of a person who is a social entity are learned through interaction and education by the social environment, especially the family, from the day when the individual comes to the world. In this context, the place of schools as formal education institutions is very important when the values are learned. Teachers are undoubtedly the most important element of education in schools. The models, methods and techniques that teachers use and the activities they use give direction to the quality of the learning. When the related literature is examined, about teaching the values are taught either student-passive value transfer approaches or student-active value develope approaches are the forefront. In this research, which adopted the quantitative research method, 173 candidate teachers, who were appointed in February 2016, received opinions about the activities they intend to use in value teaching were discussed. The relationship between the age, gender, year of graduation, value education course, teaching experience, attitude towards candidacy method, finding usefulness of candidate training seminars and reason of choosing teaching profession and the activities they intend to use in value teaching were investigated. In the study, it was determined that there was a differentiation according to the variables of just taking the value education and the reason of choosing the teaching profession.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ALGUR H (2019). Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. , 319 - 356. 10.18498/amailad.579981
Chicago ALGUR HÜSEYIN Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. (2019): 319 - 356. 10.18498/amailad.579981
MLA ALGUR HÜSEYIN Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. , 2019, ss.319 - 356. 10.18498/amailad.579981
AMA ALGUR H Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. . 2019; 319 - 356. 10.18498/amailad.579981
Vancouver ALGUR H Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. . 2019; 319 - 356. 10.18498/amailad.579981
IEEE ALGUR H "Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri." , ss.319 - 356, 2019. 10.18498/amailad.579981
ISNAD ALGUR, HÜSEYIN. "Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri". (2019), 319-356. https://doi.org/10.18498/amailad.579981
APA ALGUR H (2019). Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Amasya ilahiyat dergisi, 0(12), 319 - 356. 10.18498/amailad.579981
Chicago ALGUR HÜSEYIN Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Amasya ilahiyat dergisi 0, no.12 (2019): 319 - 356. 10.18498/amailad.579981
MLA ALGUR HÜSEYIN Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Amasya ilahiyat dergisi, vol.0, no.12, 2019, ss.319 - 356. 10.18498/amailad.579981
AMA ALGUR H Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Amasya ilahiyat dergisi. 2019; 0(12): 319 - 356. 10.18498/amailad.579981
Vancouver ALGUR H Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Amasya ilahiyat dergisi. 2019; 0(12): 319 - 356. 10.18498/amailad.579981
IEEE ALGUR H "Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri." Amasya ilahiyat dergisi, 0, ss.319 - 356, 2019. 10.18498/amailad.579981
ISNAD ALGUR, HÜSEYIN. "Adaylık Eğitimi Alan Öğretmenlerin Değer Öğretimi Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri". Amasya ilahiyat dergisi 12 (2019), 319-356. https://doi.org/10.18498/amailad.579981