Yıl: 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 34 - 41 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 19-10-2020

Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi

Öz:
Giriş: Günümüzde hemşirelik mesleğinin eğitiminde bireyselleştirilmiş bakım ön plana çıkmaktadır. Amaç: Bu çalışma Türkiye’de birSağlık Bilimleri Fakültesi’nde lisans eğitimini sürdüren Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin bireyselleştirilmiş bakıma ilişkin durumlarınınincelenmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ilgiliFakültenin Hemşirelik Bölümünde eğitim gören, en az bir yıl hemşirelik eğitimi almış, klinik uygulama deneyimine sahip ikinci, üçüncü vedördüncü sınıfta bulunan toplam 414 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Araştırmanın verileri Tanıtıcı Bilgiler Formu ve BireyselleştirilmişBakım Skalası Hemşire versiyonu ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde frekans, ortalama, yüzde, Mann Whitney U ve Kruskal Wallistesti kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin %35.7’si klinikte hastaya bireyselleştirilmiş bakım verdiğini düşündüğünü, %74.6’sıbireyselleştirilmiş bakımı yararlı bulduğunu ve %73’ü hastaya bireyselleştirilmiş bakım verirken engellerle karşılaştığını ifade etmiştir.Bireyselleştirilmiş bakım verme ile ilgili öğrencilerin karşılaştığı engellerin; iletişim problemleri (%43), zaman yetersizliği (%39.9),malzeme eksikliği (%36) ve iş yükü fazlalığı (%35.3) şeklinde olduğu görüldü. Hemşirelik öğrencilerinin hasta bireyselliğini desteklemetoplam puan ortalamasının 3.60 ± 0.92 ve hasta bakımını bireyselleştirme puan ortalamasının 3.68 ± 0.95 olduğu tespit edildi. Sonuç:Hemşirelik öğrencilerinin hasta bireyselliğini destekleme ve hasta bakımını bireyselleştirme puan ortalamasının orta düzeyde olduğu,çoğunun bireyselleştirilmiş bakımı yararlı bulduğu ve bakım verme sürecinde engellerle karşılaştığı görüldü. Bu doğrultuda hemşirelik lisanseğitimi sırasında öğrencilerin bireyselleştirilmiş bakımın önemi konusunda eğitilmesi, uygulama yapması ve desteklenmesi önerilebilir.
Anahtar Kelime:

Examination of Nursing Students’ Status’ on Individualized Care

Öz:
Background: Today, individualized care comes to the forefront in the education of nursing profession. Objectives: This study, at the a Faculty of Health Sciences in Turkey which were continuing his undergraduate studies which nursing department students ' status’ regarding individualized care in order to examine the was performed. Methods: The sample of this descriptive and cross-sectional study consisted of 414 nursing students in the second, third and fourth class of 2018-2019 academic year who were educated in the Nursing Department of the related Faculty, who had at least one year of nursing education and had clinical practice experience. The data of the study was collected with the Descriptive Information Form and the Individualized Care Scale Nurse version. Frequency, mean, percentage, Mann Whitney U and Kruskal Wallis were used to evaluate the data. Results: Students stated that 35.7% of the students thought that individualized care was given to the patient in the clinic, 74.6% found individualized care to be beneficial and 73% faced obstacles while providing individualized care to the patient. The barriers faced with in individualized care giving was seen; communication problems (43%), lack of time (39.9%), lack of materials (36%) and excess workload (35.3%) was seen. The total score of nursing students supporting patient individuality was 3.60 ± 0.92 and the mean of individualizing patient care was 3.68 ± 0.95 determined. Conclusion: It was seen that the average score of nursing students in support of patient individuality and individualization of patient care was found to be moderate, most of them found individualized care beneficial and encountered obstacles in the caregiving process. Accordingly, it may be suggested that in nursing undergraduate education students should be educated, practiced and supported on the importance of individualized care during.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÜNER S, OVAYOLU Ö, Ovayolu N (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. , 34 - 41.
Chicago GÜNER Seçil Gülhan,OVAYOLU Özlem,Ovayolu Nimet Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. (2020): 34 - 41.
MLA GÜNER Seçil Gülhan,OVAYOLU Özlem,Ovayolu Nimet Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. , 2020, ss.34 - 41.
AMA GÜNER S,OVAYOLU Ö,Ovayolu N Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. . 2020; 34 - 41.
Vancouver GÜNER S,OVAYOLU Ö,Ovayolu N Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. . 2020; 34 - 41.
IEEE GÜNER S,OVAYOLU Ö,Ovayolu N "Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi." , ss.34 - 41, 2020.
ISNAD GÜNER, Seçil Gülhan vd. "Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi". (2020), 34-41.
APA GÜNER S, OVAYOLU Ö, Ovayolu N (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 13(2), 34 - 41.
Chicago GÜNER Seçil Gülhan,OVAYOLU Özlem,Ovayolu Nimet Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi 13, no.2 (2020): 34 - 41.
MLA GÜNER Seçil Gülhan,OVAYOLU Özlem,Ovayolu Nimet Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, vol.13, no.2, 2020, ss.34 - 41.
AMA GÜNER S,OVAYOLU Ö,Ovayolu N Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2020; 13(2): 34 - 41.
Vancouver GÜNER S,OVAYOLU Ö,Ovayolu N Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2020; 13(2): 34 - 41.
IEEE GÜNER S,OVAYOLU Ö,Ovayolu N "Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi." Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 13, ss.34 - 41, 2020.
ISNAD GÜNER, Seçil Gülhan vd. "Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi". Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi 13/2 (2020), 34-41.