ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ
Yıl: 2019 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 87 - 106 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.14904 İndeks Tarihi: 19-10-2020
ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ
Öz: Bu çalışmada, argümantasyon temelli deney tasarımı ile bilimsel süreç becerileri temelli deney tasarım uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası anlayışları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışmada ön-test/son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Çalışma 2017-2018 bahar dönemi kimya deney tasarımları dersini alan argümantasyon temelli çalışma grubunda (AÇG) 34 ve bilimsel süreç becerileri temelli çalışma grubunda (BSBÇG) 37 olmak üzere 71 fen bilgisi öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sürecinde AÇG argümantasyon temelli kimya deneyleri tasarlarken, BSBÇG ise 2018 Fen Bilimleri öğretim programında yer alan Madde ve Doğası konu alanı kazanımlarına yönelik deneyler tasarlamıştır. Çalışma sürecinde 7 hafta boyunca AÇG ve BSBÇG’ye ikişer saat uygulama yapılmıştır. Öğretmen adaylarının bilimin doğası konusundaki anlayışlarını belirleyebilmek için 48 mddeden oluşan Bilimsel Bilginin Doğası Ölçeği çalışma öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Verilerin analizinde bağımlı ve bağımsızörneklemler için t testi kullanılmıştır. Analiz sonucunda AÇG öğretmen adaylarının bilimsel bilginin doğası anlayışlarında BSBÇG öğretmen adaylarına göre istatiksel olarak anlamlı ve daha olumlu yönde bir fark olduğu gözlenmiştir. Çalışmada ayrıca, argümantasyon temelli deney tasarım yönteminin, fen bilgisi öğretmeni adaylarının bilimin doğasını anlamada olumlu bir etkisi olduğu gözlenirken, bilimsel süreç becerileri temelli deney tasarım yönteminin olumlu bir etkisi olmadığı sonucuna varılmıştır. Bilimsel süreç becerileri temelli çalışma gurubunda yer alan öğretmen adaylarının genellikle temel ve nedensel süreç becerilerine yönelik deney tasarladıkları ve bu süreçte bütünleştirilmiş süreç becerilerini ise daha az kullandıkları gözlenmiştir. Deney tasarımında, temel süreçler ile birlikte bütünleştirilmiş süreç becerilerinin yer almasının, üst düzey düşünme becerilerin gelişimine katkı sağlayacağı ve bu durumda bilimin doğası anlayışını da olumlu yönde geliştirebileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelime: THE EFFECT OF THE ARGUMANTATION and SCIENCE PROCESS SKILLS BASED CHEMISTRY EXPERIMENT DESIGNING ON PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS' UNDERSTANDING OF NATURE OF SCIENCE
Öz: In this study, it was examined the effect of the argumentation and science process skill based experimental designing on the nature of science (NOS) understanding of pre-service science teachers. In the study, pre-and post-test semi-experimental model was used. The study was carried out with the participation of 71 pre-service science teachers, 34 of whom being the argumentation-based study group (ABG) and 37 whom being the scientific process skills-based study group (SPSG) who enrolled the Experimental Designs in Chemistry course in 2017-2018 spring semester. During the process of the study, the ABG has designed argumentation based chemistry experiments, while the SPSG has designed experiments for the achievements of the Nature of Matter units included in the 2018 Science Course Curriculum. In order to determine pre-service science teachers’ understanding of NOS, a 48-item the Nature of Scientific Knowledge Scale was applied as a pre- and post-test respectively. In order to analyze the data, dependent and independent ttests were used. As a result of the findings, it has been observed that there is a statistically significant and more positive difference in terms of understanding the NOS in the context of ABG. In the study, it was concluded that argumentation-based experiment design method has a positive effect on pre-service science teachers' understanding of the NOS, whereas scientific process skills based experiment design method did not have a positive effect. It was observed that SPSG generally designed experiments for basic process skills and used less integrated process skills. It is thought that the involvement of process skills integrated with the basic processes during the experimental design will contribute to the development of higher-order thinking skills and in this case can also improve the understanding of the nature of science positively.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- AAAS. (1990). American Association for the Advancement of Science. Science for Al Americans. New York: Oxford University Press.
- Abd-El-Khalick, F., & Lederman, N. G. (2000). Improving science teachers' conceptions of the nature of science: A critical review of the literature. International Journal of Science Education, 22(7), 665-701.
- Abd-El-Khalick, F. (2012). Nature of science in science education: Towards a coherent framework for synergistic research and development. In B. J. Fraser, K. Tobin, & C. McRobbie (Eds.), Second international handbook of science education (pp. 1041–1060). New York: Springer.
- Acar, Ö, Tola, Z., Karaçam, S., & Bilgin, A. (2016). Argümantasyon destekli fen öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına, bilimsel düşünme becerilerine ve bilimin doğası anlayışlarına olan etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (3), 730-749.
- Akerson, V. L., Abd-El-Khalick, F., & Lederman, N. G. (2000). Influence of a reflective explicit activity‐ based approach on elementary teachers' conceptions of nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 37 (4), 295–317
- Aktaş, İ., & Ceylan, E. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç beceri düzeylerinin belirlenmesi ve akademik başarıyla ilişki düzeyinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 123-136.
- Altındağ, C. (2010). Bilimin doğasını öğretmen adaylarına öğretmeye yönelik bir çalışma. Yayınlanmamış Yüksel Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
- Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz , A., Yiğit, N., Özmen , H., & Ayvacı, H. (2010). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Trabzon: Pegem Akademi.
- Aydeniz, M., & Özdilek, Z. (2015). Assessing pre-service science teachers’ understanding of scientific argumentation: what do they know about argumentation after four years of college science?. Science Education International, 26 (2), 217-239.
- Ayvacı, H. Ş., & Akdemir, E. (2017). Bilimin doğası alanında 2013 yılından itibaren yayımlanmış tezlerin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1178-1218.
- Balcı, C. (2015). 8. sınıf öğrencilerine “Hücre bölünmesi ve kalıtım” ünitesinin öğretilmesinde bilimsel argümantasyon temelli öğrenme sürecinin etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
- Bilen, K., & Aydoğdu, M. (2012). Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Stratejisine Dayalı Laboratuar Uygulamalarının Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri ve Bilimin Doğası Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Etkisi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 49 -69.
- Boran, G. H. (2014). Argümantasyon temelli fen öğretiminin bilimin doğasına ilişkin görüşler ve epistomolojik inançlar üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Capps, D. K. & Crawford, B. A. (2013) Inquiry-based instruction and teaching about nature of science: Are they happening?, Journal of Science Teacher Education, 24(3), 497-526, DOI: 10.1007/s10972-012-9314-z
- Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
- Çakıcı, Y. (2009). Fen eğitiminde bir ön koşul: Bilimin doğasını anlama. Eğitim Bilimleri Dergisi, 29, 57-74.
- Çalışkan, S., Selçuk, G.S., & Demircioğlu, S. (2015). Fizik Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Temelinde Fiziğin Doğasına Yönelik Görüşleri. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10/15 Fall 2015, p. 197-216 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8774 ISSN: 1308-2140, ANKARATURKEY
- Demir, N., & Akarsu, B. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Bilimin Doğası hakkında Algıları. Journal of European Education, 3(1),1-9.
- Demirel, R. (2015). Argümantasyon destekli öğretimin öğrencilerinkavramsal anlama ve tartışma istekliliklerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1087-1108.
- Dursun, B., & Özmen, N. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası ve teknoloji hakkındaki görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 8(1), 55-71.
- Erdaş Kartal, E., & Ada, E. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki anlayışları. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(1), 84-101.
- Gormally, C., Brickman, P., Hallar, B.,& and Armstrong, N. (2009). Effects of ınquiry-based learning on students’ science literacy skills and confidence, International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 3(2)1-22. Available at: https://doi.org/10.20429/ijsotl.2009.030216
- Gül, Ş., & Erkol, M. (2016). Fen bilgisi öğretmeni adaylarının bilimsel bilginin doğası anlayışlarının incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(4), 642-661.
- Harman, G., & Çelikler, D. (2017). Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının etkisi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 59-74.
- Hiğde, E., & Aktamış, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon temelli fen derslerinin incelenmesi: Durum çalışması. Elementary Education Online, 89-113.
- İflazoğlu Saban, A. & Saban, A. (2014). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13 (4), 1121-1135.
- Kandemir, E. M., & Yılmaz, H. (2012). Öğretmanlerin üst düzey bilimsel süreç becerilerini anlama düzelerinin belirlenmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(5), 1-28.
- Kaptan, F., & Korkmaz, H. (1999). İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: MEB.
- Karar, E.E., & Yenice, N. (2012). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç beceri düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21(1), 83-100.
- Keleş, N., & Hand, B. (2017). The Questionıng Strategies Affecting Teachers’ Implementation Levels of The Argument-Based Inquiry. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 12/17, p. 227-244 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/Turkish Studies.11971 ISSN: 1308-2140, ANKARA-TURKEY
- Khishfe, R., & Abd‐ El‐ Khalick, F. (2002). Influence of explicit and reflective versus implicit inquiry‐ oriented instruction on sixth graders' views of nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 39(7), 551 – 578.
- Khishfe, R. (2012). Relationship between nature of science understandings and argumentation skills: A role for counterargument and contextual factors. Journal of Research in Science Teaching, 49 (4), 489–514.
- Kılıç, K., Sungur, S., Çakıroğlu, J. & Tekkaya, C. (2005), Ninth grade students’ understanding of the nature of scientific knowledge, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 127-133.
- Korucuoğlu, P. (2008). Fizik öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini kullanım düzeylerinin fizik tutumu, cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türü ile ilişkilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Kozcu Çakır, N., & Sarıkaya, M. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, Volume 13/4, Winter 2018, p. 859-884 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12823 ISSN: 1308-2140, ANKARA-TURKEY
- Kubilay Tatar, M., & Özenoğlu , H. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası bilgisine ve öğretimine ilişkin özyeterlilik inançları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46, 261-293.
- Kutluca, A. Y. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel argüman kaliteleri ile bilimin doğası anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
- Kutluca, A. Y., Çetin, P., & Doğan, N. (2014). Effect of Content Knowledge on Scientific Argumentation Quality: Cloning Context. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 1-30.
- McDonald, C. V. (2010). The influence of explicit nature of science and argumentation instruction on preservice primary teachers’ views of nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 47 (9), 1137 – 1164.
- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı. Ankara.
- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). İlköğretim Fen ve Teknloji Dersi Öğretim Programı(3- 8.sınıflar). Ankara.
- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı. Ankara.
- Meriç, G., & Karatay, R. (2014). Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 7(18), 653-669.
- Mickens, R. E., & Patterson, C. (2016). What is science?. Georgia Journal of Science, 74 ( 2), 1-5.
- Morgil, İ., Temel, S., Güngör Seyhan, H., & Ural Alşan, E. (2009). Proje tabanlı laboratuar uygulamasının öğretmen adaylarının bilimin doğası konusundaki bilgilerine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi , 6(2), 92-109.
- Osborne, J., Erduran, S., & Simon, S. (2004). Enhancing the quality of argumentation in school science, Journal of Research in Science Teaching, 4(10), 994 – 1020.
- Pabuçcu, A. (2017). The Infusion of Argumentation in Chemistry Education: The Case With Daily Life Phenomena Related To Gases. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 12/28, p. 635-650 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/Turkish Studies.12577 ISSN: 1308-2140, ANKARA-TURKEY
- Rubba, P.A., & Andersen, H. (1978). Development of an instrument to assess secondary school students’ understanding of the nature of scientific knowledge. Science Education, 62(4), 449-458.
- Simon, S., Erduran, S., & Osborne, J. (2006). Learning to teach argumantation; Research and development in the science clasroom. International Journal of Education, 28(2-3), 235-260.
- Soslu, Ö. (2014). Fen eğitiminde bilimin doğasını anlama üzerine bir değerlendirme. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 90-100.
- Temizyürek, K. (2003). Fen Öğretimi ve Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayınları.
- Tümay, H., & Köseoğlu, F. (2010). Bilimde argümantasyona odaklanan etkinliklerle kimya öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki anlayışlarını geliştirme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 859-876.
- Türkmen, L. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
- Ulu, C., & Bayram, H. (2015). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımına dayalı laboratuvar etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin kavram öğrenmelerine etkisi: Yaşamımızdaki elektrik ünitesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 63-77.
- Yıldırım, M., Atila, M., Özmen, H., & Sözbilir, M. (2013). Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi hakkındaki görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (3), 27-40.
- Yüce, Z.,& Önel, A. (2015). Fen Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasını Anlamaları Ve Evrim Teorisini Kabul Düzeylerinin Belirlenmesi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic Volume 10/15Fall 2015, p. 857-872 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8476 ISSN: 1308-2140, ANKARATURKEY
APA | Seyis Uğurlu K, Ozdilek Z (2019). ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. , 87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
Chicago | Seyis Uğurlu Kübra,Ozdilek Zehra ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. (2019): 87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
MLA | Seyis Uğurlu Kübra,Ozdilek Zehra ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. , 2019, ss.87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
AMA | Seyis Uğurlu K,Ozdilek Z ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. . 2019; 87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
Vancouver | Seyis Uğurlu K,Ozdilek Z ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. . 2019; 87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
IEEE | Seyis Uğurlu K,Ozdilek Z "ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ." , ss.87 - 106, 2019. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
ISNAD | Seyis Uğurlu, Kübra - Ozdilek, Zehra. "ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ". (2019), 87-106. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14904 |
APA | Seyis Uğurlu K, Ozdilek Z (2019). ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. Turkish Studies - Educational Sciences , 14(2), 87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
Chicago | Seyis Uğurlu Kübra,Ozdilek Zehra ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. Turkish Studies - Educational Sciences 14, no.2 (2019): 87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
MLA | Seyis Uğurlu Kübra,Ozdilek Zehra ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. Turkish Studies - Educational Sciences , vol.14, no.2, 2019, ss.87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
AMA | Seyis Uğurlu K,Ozdilek Z ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. Turkish Studies - Educational Sciences . 2019; 14(2): 87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
Vancouver | Seyis Uğurlu K,Ozdilek Z ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ. Turkish Studies - Educational Sciences . 2019; 14(2): 87 - 106. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
IEEE | Seyis Uğurlu K,Ozdilek Z "ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ." Turkish Studies - Educational Sciences , 14, ss.87 - 106, 2019. 10.7827/TurkishStudies.14904 |
ISNAD | Seyis Uğurlu, Kübra - Ozdilek, Zehra. "ARGÜMANTASYON VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ TEMELLİ KİMYA DENEY TASARIMLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KONUSUNDAKİ ANLAYIŞLARINA ETKİSİ". Turkish Studies - Educational Sciences 14/2 (2019), 87-106. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14904 |