Yıl: 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 32 - 39 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5222/HEAD.2020.032 İndeks Tarihi: 19-10-2020

Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi

Öz:
Amaç: Araştırmanın amacı, cerrahi servislerinde yatan hastalarınhemşirelik bakım kalitesi algılamaları ile memnuniyet durumlarıarasındaki ilişkiyi belirlemektir.Yöntem: Tanımlayıcı-ilişki arayıcı tipte yapılan araştırmanın örnekleminibir üniversite hastanesinde yatan ve cerrahi girişim uygulanan 224hasta oluşturdu. Araştırmada verileri toplamak amacıyla “Hasta TanıtımFormu”, “Bakım Davranışları Ölçeği -24 (BDÖ-24)” ve “NewcastleHemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği” (NHBMÖ) kullanıldı. Verilersayı, yüzde, ortalama, standart sapma, Mann Whitney U Testi, KruskalWallis Testi ve korelasyon analizi ile değerlendirildi.Bulgular: Hastaların yaş ortalaması 55.28±18.05 yıl, yatış süresi8.10±13.35 gün, %62.5’i erkek, %43.3’ü ilköğretim mezunudur.Hastaların bakım davranışları puanı 4.87 (3.95–5.37), hemşirelik bakımımemnuniyet puanı ise 71.5 (57.00–82.75) olarak bulundu. Hastalarınbakım davranışları ölçeği tüm alt boyutları ve toplam puanı ile hemşirelikbakımı memnuniyet toplam puanı arasında pozitif yönde anlamlı birilişki olduğu (p<0.05) bulundu. Hastaların yaşı ve eğitim durumlarıile güvence, bağlılık, bakım davranışları toplam puanı ve memnuniyettoplam puanı arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulundu(p<0.05). Kadın hastaların bilgi-beceri alt boyut puanın yüksek olduğuve cinsiyet ile bilgi-beceri alt boyutu arasında istatistiksel olarak farklılığınolduğu bulundu (p<0.05).
Anahtar Kelime:

Determination of The Relationship Between Perception of Nursing Quality and Satisfaction Status of Patiens Hospitalized in Surgical Services

Öz:
Aim: This study aimed to determine the relationship between the perception of nursing care quality and the satisfaction level of patients hospitalized in surgical services. Method: The sample of this descriptive, correlational study comprised 224 patients who were hospitalized and had undergone surgical intervention. A patient information form, the Caring Behaviour Inventory-24 and the Newcastle Satisfaction Scale from Nursing Care Scale were used to collect the data. The data were evaluated by number, percentage, mean, standard deviation, Mann–Whitney U Test, Kruskal–Wallis Test, and correlation analysis. Results: Of the patients, the mean age was 55.28±18.05 years, the length of hospitalization was 8.10±13.35 days, 62.5% were male, and 43.3% were primary school graduates. The care behaviors score of patients was found to be 4.87 (3.95–5.37), and the nursing care satisfaction score was 71.5 (57.00-82.75). A significant positive correlation was found between the total score of the patients’ care scale and the total score of nursing care satisfaction (p <0.05). There was a significant negative correlation between age and educational status of patients and the total score of satisfaction, commitment, care behaviors and satisfaction total score (p <0.05). Female patients’ knowledge-skills sub-dimension score was high, and there was a statistically significant difference between gender and the knowledge-skill sub-dimension (p <0.05).
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kersu Ö, MERT S, Kosgeroglu N, AYDIN SAYILAN A, İLTER G, baydemir c (2020). Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. , 32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
Chicago Kersu Özlem,MERT Selda,Kosgeroglu Nedime,AYDIN SAYILAN Aylin,İLTER Gonca,baydemir canan Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. (2020): 32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
MLA Kersu Özlem,MERT Selda,Kosgeroglu Nedime,AYDIN SAYILAN Aylin,İLTER Gonca,baydemir canan Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. , 2020, ss.32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
AMA Kersu Ö,MERT S,Kosgeroglu N,AYDIN SAYILAN A,İLTER G,baydemir c Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. . 2020; 32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
Vancouver Kersu Ö,MERT S,Kosgeroglu N,AYDIN SAYILAN A,İLTER G,baydemir c Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. . 2020; 32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
IEEE Kersu Ö,MERT S,Kosgeroglu N,AYDIN SAYILAN A,İLTER G,baydemir c "Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi." , ss.32 - 39, 2020. 10.5222/HEAD.2020.032
ISNAD Kersu, Özlem vd. "Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi". (2020), 32-39. https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.032
APA Kersu Ö, MERT S, Kosgeroglu N, AYDIN SAYILAN A, İLTER G, baydemir c (2020). Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(1), 32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
Chicago Kersu Özlem,MERT Selda,Kosgeroglu Nedime,AYDIN SAYILAN Aylin,İLTER Gonca,baydemir canan Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 17, no.1 (2020): 32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
MLA Kersu Özlem,MERT Selda,Kosgeroglu Nedime,AYDIN SAYILAN Aylin,İLTER Gonca,baydemir canan Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, vol.17, no.1, 2020, ss.32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
AMA Kersu Ö,MERT S,Kosgeroglu N,AYDIN SAYILAN A,İLTER G,baydemir c Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2020; 17(1): 32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
Vancouver Kersu Ö,MERT S,Kosgeroglu N,AYDIN SAYILAN A,İLTER G,baydemir c Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2020; 17(1): 32 - 39. 10.5222/HEAD.2020.032
IEEE Kersu Ö,MERT S,Kosgeroglu N,AYDIN SAYILAN A,İLTER G,baydemir c "Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi." Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17, ss.32 - 39, 2020. 10.5222/HEAD.2020.032
ISNAD Kersu, Özlem vd. "Cerrahi Servislerinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algılamaları ile Memnuniyet Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi". Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 17/1 (2020), 32-39. https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.032