Yıl: 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 18 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31592/aeusbed.609086 İndeks Tarihi: 20-10-2020

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri

Öz:
Türkiye’nin 44 farklı üniversitesinde öğrenim gören fen bilgisi eğitimi anabilimdalı dördüncü sınıfta okumakta olan 288 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilen bu tarama çalışmasının amacı öğretmen adaylarını kendi hazırladıkları öğretim materyallerine yönelik görüş ve değerlendirmelerinin belirlenmesidir. Araştırmacılar tarafından hazırlana bir anket aracılığı ile toplanan verilerin betimsel analizinden elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları materyallerinin tasarımı sürecinde ilgili literatürde yer alan bazı ilkeleri göz önünde bulundurmaları yanında maliyet gibi farklı ölçütleri de dikkate almışlardır. Bulgular, adayların materyallerinin özgün ve yaygın bir materyal olması bağlamındaki yaklaşımlarının farklılaştığını göstermektedir. Diğer bir farklılaşma materyallerinin derse katkısı ve derste kullanımı noktasındadır. Öğretmen adaylarının bir kısmı ders sonu tekrar, hatırlatma gibi amaçlar doğrultusunda materyallerinin kullanımı değerlendirirken, bir kısmı ise etkinlik, katılım, iletişim gibi amaçlar ile kullanılması yönünde fikir bildirmişlerdir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının kendi tasarladıkları materyallere yönelik görüş ve değerlendirmeleri literatürde yer bulan tasarım ve materyal niteliğine ilişkin kabuller ile nispeten uyumlu olsa da materyalleri öğretim etkinliklerine entegre etme, bu konudaki farkındalıklarının ve materyallerine yönelik eleştirel değerlendirmelerinin yeterli olmadığı saptanmıştır. Bu nedenle ilgili lisans derslerinde öğretmen adaylarının materyallerini yöntem ile entegre edebilecekleri içeriklerin sağlanması önerilebilir.
Anahtar Kelime:

Opinions and Evaluations of Pre-service Science Teachers about Teaching Materials They Designed

Öz:
The purpose of this survey research study carried out by 288 pre-service science teachers studying in 44 different universities of Turkey is to determine the opinions and evaluations about the teaching materials they prepared. According to the findings collected through the questionnaire prepared by researchers, pre-service teachers took into consideration some principles mentioned in the literature in the design of the materials as well as the different criteria such as economics. Findings obtained in terms of authenticity of the materials show that the opinions of pre-service teachers about their material change between authentic and common material. While some of thepre-service teachers evaluated the use of materials for purposes such as repetition and reminder, some of them expressed their opinions about using them for purposes such as teaching activity, participation and communication. As a result, the pre-service teachers 'views and evaluations on their own designed materials are relatively consistent with the assumptions regarding the design and material quality in the literature, but in the context of active learning, the students' evaluations and awareness of material integration and contribution of materials into teaching activities used in the course are not sufficient. For this reason, it may be suggested to provide content in which the prospective teachers can realize the integration and harmony of materials with the method in the related undergraduate courses.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Sarıtaş D, KIZKAPAN O (2020). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. , 1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
Chicago Sarıtaş Davut,KIZKAPAN OKTAY Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. (2020): 1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
MLA Sarıtaş Davut,KIZKAPAN OKTAY Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. , 2020, ss.1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
AMA Sarıtaş D,KIZKAPAN O Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. . 2020; 1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
Vancouver Sarıtaş D,KIZKAPAN O Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. . 2020; 1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
IEEE Sarıtaş D,KIZKAPAN O "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri." , ss.1 - 18, 2020. 10.31592/aeusbed.609086
ISNAD Sarıtaş, Davut - KIZKAPAN, OKTAY. "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri". (2020), 1-18. https://doi.org/10.31592/aeusbed.609086
APA Sarıtaş D, KIZKAPAN O (2020). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
Chicago Sarıtaş Davut,KIZKAPAN OKTAY Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6, no.1 (2020): 1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
MLA Sarıtaş Davut,KIZKAPAN OKTAY Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.6, no.1, 2020, ss.1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
AMA Sarıtaş D,KIZKAPAN O Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020; 6(1): 1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
Vancouver Sarıtaş D,KIZKAPAN O Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020; 6(1): 1 - 18. 10.31592/aeusbed.609086
IEEE Sarıtaş D,KIZKAPAN O "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri." Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, ss.1 - 18, 2020. 10.31592/aeusbed.609086
ISNAD Sarıtaş, Davut - KIZKAPAN, OKTAY. "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri". Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6/1 (2020), 1-18. https://doi.org/10.31592/aeusbed.609086