Yıl: 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 100 - 114 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352 İndeks Tarihi: 24-10-2020

GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı, grup piyano eğitiminden elde edilen kişisel kazanımları, piyano becerilerini ve sosyal/kültürelkazanımları öğrenci görüşlerine dayalı olarak belirlemek ve bazı değişkenlere göre istatistiksel olarak anlamlıfarklılaşmaların olup olmadığını incelemektir. Araştırma tarama modeline uygun betimsel niteliktedir. Araştırmanın çalışmagrubu, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi grup piyano laboratuvarı ile Akdeniz Üniversitesi grup piyano laboratuvarındaöğrenim gören 71 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından alan uzmanlarının görüşleri veliteratür taraması yapılarak oluşturulan yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizi için yüzde, frekans,ortalama ve standart sapma hesaplanmış, gruplar arası farkın belirlenmesi için anova ve t testinden yararlanılmıştır. Araştırmasonuçlarına göre, öğrencilerin grup piyano eğitiminden kazandıkları kişisel kazanımlara, piyano becerilerine vesosyal/kültürel kazanımlara ilişkin görüşlerinin “yüksek” ve “oldukça yüksek” düzeyde olduğu, cinsiyet, yaş, eğitim ve düzeydeğişkenine göre de anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

EVALUATION OF GROUP PIANO EDUCATION IN THE FRAMEWORK OF STUDENTS’ VIEWS

Öz:
The aim of this study is to determine the personal gains, piano skills and social / cultural gains obtained from group piano education based on the students' opinions and to examine whether there are statistically significant differences according to some variables. The research is descriptive in accordance with the screening model. The study group consisted of 71 students studying at Mehmet Akif Ersoy University group piano laboratory and Akdeniz University group piano laboratory. The data of the research was collected by the researcher with the structured interview form, which was prepared by searching the literature and taking the opinions of the field experts. Percentage, frequency, mean and standard deviation were calculated for the analysis of the data, and anova and t test were used to determine the difference between the groups. According to the results of the study, it was found that the opinions of the students about the personal gains, piano skills and social / cultural gains from group piano education were “high” and “very high”, and did not show a significant difference according to the variables of gender, age, education and level.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aydınlı, D., & Tecimer, B. (2013). Grup Piyano Öğretiminin Müzik Eğitimi Öğrencilerinin Okul Şarkılarını Eşlikleme ve Transpoze Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 2(2), 10-24.
  • Catrow, B. (1977). Class piano for senior citizens. Clavier, December, 16, 14-16
  • Daniel, R. (2004). Innovations in piano teaching: a small group model for the tertiary level. Music Education Research, 6(1), 23-43.
  • Haddon, E. (2017). Piano performance: Group classes for the lifelong learner. Research Studies in Music Education, 39(1), 57-71.
  • Hallam, S. (1998). Instrumental teaching: A practical guide to better teaching and learning. Oxford, UK: Heinemann Educational.
  • Jackson, A. (1980). The effect of group size on individual achievement in beginning piano classes. Journal of Research in Music Education, 28(3), 162-166.
  • Kasap, B. T. (2005). Amerika Birleşik Devletleri’nde Grup Piyano Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3).
  • Lehimler, E. (2018). Grup Piyano Öğretiminin Artistik ve İşlevsel Piyano Becerilerinin Geliştirilmesine Etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Lyke, J. (1979). Summer piano camps-group experiences for young pianists. Clavier, 18(3), 28.
  • Pike, P. (2017). Dynamic Group-piano Teaching: Transforming Group Theory Into Teaching Practice. Routledge.
  • Pounds, D. R. (1976). A comparison of the achievement in basic piano skills attained by students in electronic piano classes with achievement by conventional piano classes in group instruction situations.
  • Shender, M. (1998). An evaluation of the effectiveness of a group piano program using electronic keyboard and computer technology (pp. 1-289). Teachers College, Columbia University.
  • Silini, F. C. (1977). Experiments in group piano. The American Music Teacher, 27(1), 14.
  • Sonntag, W. (1980). The status and practices of class piano programs in selected colleges and universities of the state of Ohio (Doctoral dissertation, The Ohio State University).
  • Swanwick, K. (2001). 14 Instrumental teaching as music teaching. Teaching music in secondary schools: a reader, 193.
  • Wristen, B. (2006). Demographics and motivation of adult group piano students. Music Education Research, 8(3), 387-406.
APA ÖZALP U, OZDEMIR G (2020). GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. , 100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
Chicago ÖZALP Uğur,OZDEMIR GOKHAN GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. (2020): 100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
MLA ÖZALP Uğur,OZDEMIR GOKHAN GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2020, ss.100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
AMA ÖZALP U,OZDEMIR G GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2020; 100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
Vancouver ÖZALP U,OZDEMIR G GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2020; 100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
IEEE ÖZALP U,OZDEMIR G "GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.100 - 114, 2020. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
ISNAD ÖZALP, Uğur - OZDEMIR, GOKHAN. "GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ". (2020), 100-114. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
APA ÖZALP U, OZDEMIR G (2020). GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
Chicago ÖZALP Uğur,OZDEMIR GOKHAN GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, no.1 (2020): 100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
MLA ÖZALP Uğur,OZDEMIR GOKHAN GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.20, no.1, 2020, ss.100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
AMA ÖZALP U,OZDEMIR G GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(1): 100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
Vancouver ÖZALP U,OZDEMIR G GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(1): 100 - 114. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
IEEE ÖZALP U,OZDEMIR G "GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, ss.100 - 114, 2020. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
ISNAD ÖZALP, Uğur - OZDEMIR, GOKHAN. "GRUP PİYANO EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20/1 (2020), 100-114. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352