Yıl: 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 221 - 235 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041 İndeks Tarihi: 25-10-2020

ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmada amaç Bartın ilinde görev yapan öğretmenlerin hayat boyu öğrenme yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göreincelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırma 2017-2018 eğitim yılında Bartın il merkezindeki 3ilkokul, 3 ortaokul ve 3 lisede farklı branşlarda çalışan 98 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada iki veri toplama aracıkullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında, verilerin normal dağılmadığı görülmüş, bu nedenle non-parametrik testlerkullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin cinsiyet, günlük internet kullanım düzeyi, branş, mesleki kıdem,haftalık ders yükü, bilişim teknolojileri (BT) alanında alınan hizmet-içi eğitimlere göre hayat boyu öğrenme eğilimlerindeanlamlı bir fark göstermediği, öğretmenlerin yaş ve eğitim düzeyine göre hayat boyu öğrenme düzeylerinde anlamlı bir farklılıkbulunduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

INVESTIGATION OF TEACHERS’ LIFELONG LEARNING COMPETENCIES ACCORDING TO PERSONAL AND PROFESSIONAL VARIABLES

Öz:
The aim of this research is to examine the life-long learning competencies of teachers working in Bartın province based on various variables. This research was carried out with 98 teachers working in various branches in 3 primary schools, 3 secondary schools and 3 high schools in Bartın province center during 2017-2018 academic year. Two data collection tool were used in the research. During the analysis of the data, it was observed that the data were not normally distributed, therefore nonparametric tests were used. There was no significant difference in the lifelong learning trends according to the in-service training in the IT field, and there was a significant difference in the lifelong learning trends according to the teachers' age and graduation status.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YILDIZ DURAK H, Tekin S (2020). ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. , 221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
Chicago YILDIZ DURAK Hatice,Tekin Serkan ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. (2020): 221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
MLA YILDIZ DURAK Hatice,Tekin Serkan ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. , 2020, ss.221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
AMA YILDIZ DURAK H,Tekin S ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. . 2020; 221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
Vancouver YILDIZ DURAK H,Tekin S ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. . 2020; 221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
IEEE YILDIZ DURAK H,Tekin S "ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ." , ss.221 - 235, 2020. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
ISNAD YILDIZ DURAK, Hatice - Tekin, Serkan. "ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ". (2020), 221-235. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
APA YILDIZ DURAK H, Tekin S (2020). ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
Chicago YILDIZ DURAK Hatice,Tekin Serkan ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, no.1 (2020): 221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
MLA YILDIZ DURAK Hatice,Tekin Serkan ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.20, no.1, 2020, ss.221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
AMA YILDIZ DURAK H,Tekin S ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(1): 221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
Vancouver YILDIZ DURAK H,Tekin S ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(1): 221 - 235. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
IEEE YILDIZ DURAK H,Tekin S "ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, ss.221 - 235, 2020. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041
ISNAD YILDIZ DURAK, Hatice - Tekin, Serkan. "ÖĞRETMENLERİN HAYAT BOYU ÖĞRENME YETERLİLİKLERİNİN KİŞİSEL VE MESLEKİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20/1 (2020), 221-235. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-547041