ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ

Yıl: 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 300 - 315 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735 İndeks Tarihi: 25-10-2020

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ

Öz:
Belirli bir program aracılığıyla okulda verilen eğitim ve öğretimin okul saatleri dışında devam etmesini sağlayan tüm ders dışıetkinlikler ödev olarak tanımlanabilir. Bu araştırmada İngilizce dersinde verilen ev ödevlerinin öğrencilerin akademikbaşarısına etkisini araştırmak ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile öğrencilerin İngilizce dersinde verilen ev ödevlerihakkındaki fikirlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışmada hem nicel hem nitel verilerin kullanıldığı karma desenaraştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma 32 6. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar deney ve kontrol grubuolarak iki gruba ayrılmıştır. Deney grubuna ödev verilmiş, kontrol grubuna ödev verilmemiştir. Süreç sonunda uygulanan sontest sonuçları, ön test sonuçlarına göre deney grubunun lehine çıkmış ve ev ödevlerinin akademik başarıya olumlu yönde etkiettiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunluğu ev ödevlerinin kendileri için yararlı olduğunubelirmiştir. Araştırma sonucunda İngilizce dersi ödevleri yapılırken öğrencilerin karşılaştığı temel sorunların kelimelerinanlamını bilmeme, doğru telaffuz edememe ve doğru yazamama olduğu sonucuna ulaşılmıştır Buna göre, İngilizce dersindeöğrencilere verilen ev ödevleri genellikle okuma ve yazma becerileri ile ilgilidir. Öğrencilere verilen ödevler konuşma vedinleme becerilerine yönelik olmadığından, bu becerilerde hangi sorunların yaşandığı tespit edilememiştir. Öğrenciler henüzdinleme ve konuşmada yaşadıkları sorunların farkında değillerdir. Bu nedenle dinleme ve konuşma becerilerine yönelik evödevlerinin artırılması önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

DETERMINATION OF THE SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ OPİNİONS ABOUT HOMEWORK AND THE EFFECT OF HOMEWORK ON ACHİVEMENT IN ENGLISH COURSE

Öz:
All the extracurricular activities that allow the education and teaching given in school by means of a certain programme to continue outside school hours can be defined as homework. In this study, it was aimed to investigate the effects of homework given in English class on students’ academic achievement and to determine the students’ ideas about homework given in English class with semi-structured interview form. In this respect, a mixed pattern research method, which uses both quantitative and qualitative data, was used in the study. The study was conducted with 32 students in 6th grade. The participants were divided into two groups as experimental and control groups. The experimental group was assigned homework, and the control group was taught without homework. At the end of the process, the results of the final test were in favour of the experimental group by comparison to the pre-test results, and it was concluded that homework had a positive effect on academic achievement. In addition, the majority of the students who participated in the research stated that homework was beneficial for them. As a result of the research, it was concluded that the basic problems faced by the students were not knowing the words correctly, not being able to pronounce correctly and not writing correctly. According to this, homework given to students in the English class is generally related to reading and writing skills. Since the assignments given to the students are not directed to speaking and listening skills, it was not determined what problems were encountered with these skills. Students are not yet aware of the problems they may have in listening and speaking. Therefore, it is recommended to increase homework for listening and speaking skills.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aladağ, C., & Doğu, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 15-23.
  • Aydın, F. (2011). Coğrafya Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 27-41.
  • Baki, A., & Gökçek, T. (2012). Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21.
  • Başat, G. (2014). Neden yabancı dil öğrenemiyoruz? Aljazeera Türk Dergi . 16 Ocak 2019 tarihinde http://dergi.aljazeera.com.tr/2014/09/01/neden-yabanci-dil ogrenemiyoruz/ adresinden erişilmiştir.
  • Bayraktaroğlu, S. (2012). Neden yabancı dil eğitiminde başaralı olamıyoruz?.Türkiye‘de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı? 12 – 13 Kasım 2012. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilimdalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Brewster, C., & Fager, J. (2000). Increasing Pupil Engagement and Motivation: From Time-on-Task to Homework. http://www.nwrel. org/requests/oct00/textonly.html adresinden erişim tarihi: 11/10/2019.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim okulları İngilizce öğretmenlerinin birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 28, 55-64.
  • Cooper, H. (1989). Homework. White Plains, NY: Longman Coşkun Demirpolat, B. (2015). Türkiye’nn yabancı dil öğretimiyla imtihanı: Sorunlar ve çözüm önerileri. SETA, 131, 1-19.
  • Cross, D. (1992). A Practical Handbook of Language Teaching. New York: Prentice Hall.
  • Çınkır, Ş., & Kurum, G. (2015). Discrepancy in teacher employment: The problem of out-of-field teacher employment. Educational Planning, 22(1), 29-47.
  • Darn, S. (1997). Homework. School Community Journal 7 (9), 11-17
  • Demirtaş, A. (2011). İlköğretim okullarındaki (1-5. sınıf) ödev uygulamalarının değerlendirilmesi araştırması. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Deveci, İ., & Önder, İ. (2014). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlere Yönelik Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 13(1), 33-47.
  • Gedik, N., Altıntaş, E., & Kaya, H. (2011). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ev Ödevleri Hakkındaki Öğrenci Görüşleri. Journal of European Education, 1(1), 6-13.
  • Guest, G. (2013). Describing mixed methods research: An alternative to typologies. Journal of Mixed Methods Research. 7. 141–151. doi: 10.1177/1558689812461179.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde Ödev Tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. London: Longman.
  • Harmer, J. (2008). How to Teach English. London: Longman.
  • Haznedar, B. (2010). Türkiye’de yabancı dil Eğitimi: Reformlar, yönelimler ve öğretmenlerimiz. International Conference on New Trends in Education and Their Implications , 11-13 November. Antalya-Türkiye;
  • Ilgar, Ş. (2005). Ev Ödevlerinin Öğrenci Eğitimi Açısından Önemi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 119-134.
  • Kaplan, B. (2006). Yaşamımızı yönlendiren elektrik ünitesinde ev ödevi verilmesinin öğrenci başarısına ve kavram öğrenmeye etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kralovec, E., & Buell, J. (2000). The End of Homework. Boston: Beacon Press.
  • Loveless, T. (2014). How well are American students learning? Brown center on Educational Policy: Huston
  • Merter, F., Şekerci, H., & Bozkurt, E. (2014). İngilizce öğretmenlerinin ikinci sınıf İngilizce dersine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 199-210.
  • Mikk, J. (2006). Students' homework and TIMSS 2003 mathematics results. Paper presented at the International Conference "Teaching Mathematics: Retrospective and Perspectives," Tartu, Estonia.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook of new methods. California: SAGE Publications.
  • Miller, K.K. (2014). What’s wrong with English education in Japan? Pull up a chair. Japan Today. http://www.japantoday.com/category/lifestyle/view/whats-wrong-with-english-education-in-japanpull- up-a-chair.
  • Nunan, D., & J. C. Richards. (2015). Language learning beyond the classroom. New York and London: Routledge
  • Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Müdürlüğü (ÖYD). (2006). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri. Ekim 13, 2018 tarihinde oygm.meb.gov.tr:http://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik meslegi-genelyeterlikleri/ icerik/39 adresinden alındı.
  • Özben, B. G. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarılarına ev ödevi çalışmalarının etkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özoğlu, M. (2010).Türkiye’de öğretmen yetiştirme sisteminin sorunları. Ankara: SETA
  • Painter, L. (1999). Homework. English Teaching Professional 10.
  • Peker, B.G. (2012). Materyal değerlendirmede prensipler ve kriterler. Türkiye‘de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı? 12 – 13 Kasım 2012. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilimdalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Ratnesar, R. (1999). The Homework Ate My Family. Time Magazine, 25.
  • Richards, J. C. (2015). The changing face of language learning: Learning beyond the classroom. RELC Journal, 46(1), 5-22.
  • Sarıgöz, O. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerinde verilen ev ödevleri hakkındaki düşüncelerinin değerlendirilmesi. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Collegues), 1(1), 80-87.
  • Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Skaggs, A.M.N. (2007). Homework: A Nightly Ritual Beginning in the Elementary Grades. Paper submitted for the degree of Master of Science in Education, Dominican University of California, San Rafael, CA
  • Swank, A. L. G. (1999). The effect of weekly math homework on fourth grade student math performance (Master’s thesis). Department of Teacher Education Johnson Bible College, ABD.
  • Şahin, C.A. (2013). Türkiye’de yabancı dil eğitim politikasının İngilizce öğretimi bağlamında eleştirel değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Şenel, M. (2012). Yabancı dil öğretiminde materyal geliştirme ve değerlendirme süreci. Türkiye‘de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı? 12 – 13 Kasım 2012. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilimdalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Trautwein, U., & Koller, O. (2003). The relationship between homework and achievement - Still much of a mystery. Educational Psychology Review, 15(2), 115–145.
  • Türk Dil Kurumu (2006). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Uysal, H.H. (2012). İngilizce eğitiminde denetim sorunları ve bir çözüm yolu olarak hizmetiçi eğitim ve bağlama duyarlı bireysel yönlendirme. 12 – 13 Kasım 2012. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilimdalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Wallinger, L. M. (2000). The Role of homework in foreign language learning. Foreign Language Annals, 33(5), 483-496.
APA Koçak D, GÖÇER Ö (2020). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. , 300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
Chicago Koçak Duygu,GÖÇER ÖZLEM ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. (2020): 300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
MLA Koçak Duygu,GÖÇER ÖZLEM ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. , 2020, ss.300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
AMA Koçak D,GÖÇER Ö ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. . 2020; 300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
Vancouver Koçak D,GÖÇER Ö ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. . 2020; 300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
IEEE Koçak D,GÖÇER Ö "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ." , ss.300 - 315, 2020. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
ISNAD Koçak, Duygu - GÖÇER, ÖZLEM. "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ". (2020), 300-315. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
APA Koçak D, GÖÇER Ö (2020). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
Chicago Koçak Duygu,GÖÇER ÖZLEM ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, no.1 (2020): 300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
MLA Koçak Duygu,GÖÇER ÖZLEM ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.20, no.1, 2020, ss.300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
AMA Koçak D,GÖÇER Ö ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(1): 300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
Vancouver Koçak D,GÖÇER Ö ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(1): 300 - 315. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
IEEE Koçak D,GÖÇER Ö "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, ss.300 - 315, 2020. 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735
ISNAD Koçak, Duygu - GÖÇER, ÖZLEM. "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE EV ÖDEVLERİNİN İNGİLİZCE DERSİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20/1 (2020), 300-315. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-566735