Yıl: 2019 Cilt: 48 Sayı: 224 Sayfa Aralığı: 59 - 73 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 25-10-2020

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ders materyali tasarlama sürecinde geri bildirim verilmesine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araş-tırmada nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması” deseni kullanılmıştır.2016–2017 öğretim yılında Batı Karadeniz’deki bir devlet üniversitesinin EğitimFakültesi ikinci sınıfında öğrenim gören toplam 56 (43 kadın, 13 erkek) sınıf öğ-retmeni adayı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracıolarak açık uçlu görüş bildirim formu kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının açıkuçlu sorulara verdikleri yanıtlar nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi vebetimsel analiz kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda cevap aranan sorular “avantaj”, “dezavantaj”, “öğrenmenin kalitesi” ve“meslekte kullanma” kategorileri altında toplanmıştır. Araştırma sonucunda; öğ-retmen adaylarının büyük çoğunluğu ders materyali hazırlamada geri bildirimsürecine ilişkin olumlu görüş belirtmiş, geri bildirim süreci ile daha kaliteli biröğrenme süreci geçirdiklerini ve meslek hayatlarında geri bildirimi kullanmakistediklerini ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçları incelendiğinde, geri bildirimsürecinin eğitimin her kademesinde uygulanmasının eğitimin kalitesini artırmada önemli rol oynayacağı düşünülmektedir
Anahtar Kelime:

INVESTIGATION OF THE OPINIONS OF PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS TO GIVE FEEDBACK IN PREPARATION OF TEACHING MATERIALS

Öz:
The aim of this study is to determine the views of pre-service primary school teachers on giving feedback within the process of preparing teaching materials. From the qualitative research patterns, the “case study” pattern was used in the study. The study group of the research consisted of a total of 56 (43 females, 13 males) pre-service primary school teachers who were studying in the second years of the Faculty of Education in a public university in Western Black Sea during the 2016-2017 academic year. The open-ended feedback form was used as the data collection tool. The written explanations of the pre-service teachers for the open-ended questions were evaluated through the content analysis and the descriptive analysis, which are qualitative data analyzing techniques. The questions for which answers were sought in line with the purpose of the study were gathered under the categories of “advantage”, “disadvantage”, “quality of learning” and “usage within the profession”. As a result of the research, the majority of the pre-service teachers expressed their positive views on the feedback process in the preparation of course materials and stated that they had a more quality learning process with the feedback process and they wanted to use feedback in their working lives. When the results of the research are examined, it is thought that implementation of the feedback process at every level of education will play a signifiant role in increasing the quality of education.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akcan, S., & Tatar, S. (2010). An investigation of the nature of feedback given to pre‐service English teachers during their practice teaching experience. Teacher Development, 14(2), 153– 172. DOI: 10.1080/13664530.2010.494495
  • American Psychological Association, Coalition for Psychology in Schools and Education. (2015). Okul öncesinden lise sona: Öğretmenler için 20 temel psikoloji ilkesi (E. Kanlı, Çev.). Ankara: Türk Eğitim Derneği. https://tedmem.org/yayinlar adresinden erişildi.
  • Artman-Meeker, K. M., & Hemmeter, M. L. (2012). Effects of training and feedback on teachers’ use of classroom preventive practices. Topics in Early Childhood Education, 33(2), 112-123.
  • Auld, R. G., Belfire, P. J., & Scheeler, M. C. (2010). Increasing pre-service teachers’ use of differential reinforcement: effects of performance feedback on consequences for student behavior. Journal of Behavioral Education, 19, 169–183. doi: 10.1007/s10864-010-9107-4
  • Barton, E. E., & Wolery, M. (2007). Evaluation of e-mail feedback on the verbal behaviors of pre-service teachers. Journal of Early Intervention, 30(1), 55-72.
  • Barton, E. E., Kinder, K., Casey, A. M., & Artman, K. M. (2011). Finding your feedback fi: Strategies for designing and delivering performance feedback systems. Young Exceptional Children, 14(1), 29-46.
  • Black, P., & William, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7-74. doi:10.1080/0969595980050102
  • Burnett, C. P., & Mandel, V. (2010). Praise and feedback in the primary classroom: Teachers’ and students’ perspectives. Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, 10, 145-154.
  • Casey, A. M., & McWilliam, R. A. (2011). The characteristics and effectiveness of feedback interventions applied in early childhood settings. Topics in Early Childhood Special Education, 31(2), 68-77.
  • Clark, I. (2010). Formative assessment: There is nothing so practical as good theory. Australian Journal of Education, 54(3), 341-352.
  • Coffey, J.E., Hammer, D., Levin, D.M., & Grant, T. (2011). The missing disciplinary substance of formative assessment. Journal of Research in Science Teaching, 48(10), 1109-1136.
  • Çepni, S. (2011). Performansların değerlendirilmesi. Emin Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (s. 193–239). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demiraslan-Çevik, Y. (2014). Dönüt alan mı memnun veren mi? Çevrimiçi akran dönütü ile ilgili öğrenci görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(1), 10–23.
  • Dowden, T., Pittaway, S., Yost, H., & McCarthy, R. (2013). Students’ perceptions of written feedback in teacher education: Ideally feedback is a continuing two-way communication that encourages progress. Assessment & Evaluation in Higher Education, 38(3), 349–362. http:// dx.doi.org/10.1080/02602938.2011.632676
  • Fluckiger, J., Tixier, Y.T., Pasco, R., & Danielson, K. (2010). Formative feedback: Involving students as partners in assessment to enhance learning. College Teaching, 58(4), 136-140.
  • Fyfe, E.R., DeCaro, M. S., & Rittle-Johnson, B. (2015). When feedback is cognitively demanding: The importance of working memory capacity. Instructional Science, 43(1), 73-91.
  • Göçer, A. (2019). Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirmenin işlevselliğine etki eden önemli bir uygulama tekniği olarak geribildirim kullanımı. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 9(1), 111–126.
  • Harlen, W. (2009). Improving assessment of learning and for learning. Education 3-13, 37(3), 247- 257. DOI: 10.1080/03004270802442334
  • Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81-112.
  • Higgins, R., Hartley, P., & Skelton, A. (2002). The Conscientious Consumer: reconsidering the role of assessment feedback in student learning. Studies in Higher Education, 27(1), 53-64.
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları (nicel, nitel ve karma yaklaşımlar) (S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • İşcen-Karasu, F. (2017). Performans geribildiriminin okul öncesi öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi stratejileri ile özel gereksinimli çocuk çıktıları üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kangalgil, M. (2013). Beden eğitimi ve spor derslerinde dönüt kullanımının öğretmen boyutuyla değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 38(170), 384–400.
  • Ko, J., Sammons, P. & Bakkum, L. (2013). Effective teaching: A review of research and evidence. Reading: CfBT Education Trust.
  • Koray, Ö., Kaya, B., ve Pekbay, C. (2016). Öğretmen adaylarının ders materyali hazırlamada dönüt-düzeltme süreciyle ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 844-862.
  • Maier, U., Wolf, N., & Randler, C. (2016). Effects of a computer-assisted formative assessment intervention based on multiple-tier diagnostic items and different feedback types. Computers & Education, 95, 85-98. doi:10.1016/ j.compedu.2015.12.002
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London: Sage Publications.
  • Ozan, C. (2017). Biçimlendirici değerlendirmenin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve öz düzenleme becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Sadler, D.R. (1989). Formative assessment and the design of instructional strategies. Instructional Science, 18, 119-144
  • Shute, V.J. (2008). Focus on formative feedback. Review of Educational Effects, 78(1), 153-189. doi:10.3102/0034654307313795
  • Simmons, M., & Cope, P. (1993). Angle and rotation: Effects of different types of feedback on the quality of response. Educational Studies in Mathematics, 24, 163-176.
  • Thomas, A. F., & Sondergeld, T. (2015). Investigating the impact of feedback instruction: partnering preservice teachers with middle school students to provide digital, scaffolded feedback. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 15(4), 83–109. doi: 10.14434/josotl. v15i4.13752
  • Weaver, M.R. (2006). Do students value feedback? Student perceptions of tutors’ written responses Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(3), 379–394.
  • White, S. (2007). Investigating effective feedback practices for pre‐service teacher education students on practicum. Teaching Education, 18(4), 299–311. doi:10.1080/10476210701687591
  • William, D. (2013). Feedback and instructional correctives. In J.H. McMillan (Ed.), Sage handbook of research on classroom assessment (pp. 198-214). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yıldırım, A., & Şimşek. H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA ONTAS T, KAYA ÖZGÜL B (2019). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 59 - 73.
Chicago ONTAS TURGAY,KAYA ÖZGÜL BENGİSU SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. (2019): 59 - 73.
MLA ONTAS TURGAY,KAYA ÖZGÜL BENGİSU SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 2019, ss.59 - 73.
AMA ONTAS T,KAYA ÖZGÜL B SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2019; 59 - 73.
Vancouver ONTAS T,KAYA ÖZGÜL B SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2019; 59 - 73.
IEEE ONTAS T,KAYA ÖZGÜL B "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.59 - 73, 2019.
ISNAD ONTAS, TURGAY - KAYA ÖZGÜL, BENGİSU. "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". (2019), 59-73.
APA ONTAS T, KAYA ÖZGÜL B (2019). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim, 48(224), 59 - 73.
Chicago ONTAS TURGAY,KAYA ÖZGÜL BENGİSU SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim 48, no.224 (2019): 59 - 73.
MLA ONTAS TURGAY,KAYA ÖZGÜL BENGİSU SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim, vol.48, no.224, 2019, ss.59 - 73.
AMA ONTAS T,KAYA ÖZGÜL B SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim. 2019; 48(224): 59 - 73.
Vancouver ONTAS T,KAYA ÖZGÜL B SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim. 2019; 48(224): 59 - 73.
IEEE ONTAS T,KAYA ÖZGÜL B "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." Milli Eğitim, 48, ss.59 - 73, 2019.
ISNAD ONTAS, TURGAY - KAYA ÖZGÜL, BENGİSU. "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". Milli Eğitim 48/224 (2019), 59-73.