Yıl: 2019 Cilt: 48 Sayı: 224 Sayfa Aralığı: 165 - 180 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 25-10-2020

EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?

Öz:
Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi öğretim elemanlarının kullanmakta oldukları öğretim yaklaşımlarını, öğrencilerin benimsemiş oldukları öğrenmeyaklaşımlarını ve öğretim yaklaşımları ile öğrenme yaklaşımları arasındaki etkileşimi belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden deneysel-psikolojik olgubilim yaklaşımının işe koşulduğu araştırmanın çalışma grubunu; 2018-2019 yılıgüz döneminde, bir devlet üniversitesinin Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın 1.,2.,3., 4. sınıf ve yüksek lisans düzeyinde öğrenim görmekte olan toplam 52 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilenyarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda 52öğrenciden 14’ünün (%26,9) derinlemesine öğrenme yaklaşımını, 8’inin (%15,3)yüzeysel öğrenme yaklaşımını, 30 öğrencinin ise (%57,6) stratejik öğrenme yakla-şımını tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca 52 öğrenciden 40’ının (%76,9) öğretimelemanlarını “Bilgi Aktaran ve Öğretmen Odaklı” (BA-ÖO), 11’inin (%21,1) ise“Kavramsal değişimi vurgulayan ve Öğrenci Odaklı” (KD-ÖO) olarak öğretimyaklaşımlarını işe koştuklarını düşündüklerini ifade etmişlerdir. Yine 52 öğrenciden 47’si (%90,3) öğretim elemanlarının BA-ÖO öğretim yaklaşımını sergilemesinin yüzeysel öğrenme yaklaşımını benimsemelerine, 38’i (%73) öğretim elemanlarının KD-ÖO öğretim yaklaşımını sergilemesinin ise derinlemesine öğrenmeyaklaşımını benimsemelerine neden olduğunu ifade etmişlerdir
Anahtar Kelime:

ARE FACULTIES OF EDUCATION ABLE TO CHANGE THEIR PRE-SERVICE TEACHER CANDIDATES INTO LEARNERS WHO LEARN DEEPLY?

Öz:
This study aims to determine teaching approaches adopted by the instructors of the faculty of education, the learning approaches adopted by the students and the interaction between the teaching and learning approaches. The study was conducted through experimental-psychological phenomenology approach among the qualitative research methods. The research group consisted of 52 students of the 1st, 2nd, 3rd, 4th grades and post-graduates in the Department of Primary School Teaching in the fall semester of the 2018-2019 academic year at a state university. A semi-structured interview form developed by the researcher was used as a data collection tool. According to the research fidings, it was found that 14 of 52 students (26.9%) preferred deep learning approach, 8 (15.3%) surface learning approach and 30 students (57.6%) strategic learning approach. In addition, 40 (76.9%) and 11 (21.1%) of the 52 students stated that they believe their instructors applied “Information Transfer – Teacher Focused” (IT-TF) and “Conceptual Change-Student-Focused” (CC-SF) teaching approaches, respectively. Similarly, 47 of the 52 students (90.3%) stated that the implementation of IT-TF teaching approach by the instructors led them to adopt superfiial learning approach. On the other hand, 38 (73%) students stated that the implementation of CC-SF teaching approach led them to adopt deep learning approach.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Barber, M. ve Mourshed, M. (2007). How the world’s best-performing school systems come out on top. McKinsey and Company, https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/ industries/social%20sector/our%20insights/how%20the%20worlds%20best%20performing%20school%20systems%20come%20out%20on%20top/how_the_world_s_best-performing_school_systems_come_out_on_top.ashx, 08.04.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Biggs, J. (2001). Enhancing learning: a matter of style or approach?. R.J. Sternberg ve L. F.Zhang (Eds.) Perspective on thinking, learning, and cognitive styles, 73-102. London: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Biggs, J. ve Tang, C. (2007). The Society for research into higher education teaching for quality learning at university. USA: McGraw Hill.
  • Biglan, A. (1973). Relationship between subject matter characteristics and the structure and output of university departments, Journal of Applied Psychology, 57 (3), 204–213.
  • Commission of The European Communities. (2007).Improving the Quality of Teacher Education. http://www.europarl.europa.eu/RegData/docs_autres_institutions/commission_europeenne/sec/2007/0931/COM_SEC%282007%290931_EN.pdf, 08.04.2019 tarihinde eri- şilmiştir.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Powerful teacher education lessons from exemplary programs. San Francisco:Jossey-Bass.
  • Dart, B. C., Burnett, P. C., Purdie, N., Boulton-Lewis, G., Campbell, J. ve Smith, D. (2000). Students’ conceptions of learning, the classroom environment, and aproaches to learning, The Journal of Educational Research. 93(4), 262-270. https://doi.org/10.1080/00220670009598715
  • Elo, S., ve Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115. doi: 10.1111/j.1365-2648.2007.04569.x.
  • Ekinci, N. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğretme-öğrenme süreci değişkenleri ile ilişkileri, Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi.
  • Entwistle, N.J. (1995). Frameworks for onderstanding as experienced in essay writing and in preparing for examinations. Educational Psychologist, 30(1), 47-54.
  • Entwistle, N., McCune, V. ve Walker, P. (2001). Conceptions, styles, and approaches within higher education: analytic abstractions and everyday experience. Sternberg, R.J. & Zhang, L. F. (Eds.). Perspective on thinking, learning, and cognitive styles, 103-136. London: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Huddleston, P. ve Unwin, L. (2008). Teaching and learning in further education diversity & change, Cornwall: Rouledge Taylor & Francis Group.
  • İlhan-Beyaztaş, D. (2014). Başarılı öğrencilerin öğrenme yaklaşımları ve etkili öğrenmeye ılişkin önerileri. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İlhan-Beyaztaş, D. ve Senemoğlu, N. (2015). Başarılı Öğrencilerin Öğrenme Yaklaşımları ve Öğ- renme Yaklaşımlarını Etkileyen Faktörler. Eğitim ve Bilim, 40(179), 193-216.
  • Lindblom-Ylänne, S, Trigwell, K, Nevgi, A. & Ashwin, P. (2006) How approaches to teaching are affected by discipline and teaching context. Studies in Higher Education, 31(3), 285–298.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London, UK: Sage.
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Newble, D. I. ve Entwistle, N.J. (1986). Learning sytles and approaches. implications for medical education. Medical Education, 20, 162-175.
  • Prosser, M. ve Trigwell, K. (1999). Understanding learning and teaching the experience in higher education. London: The Society for Research into Higher Education & Open University Press.
  • Selçuk, G, S., Çalışkan, S. ve Erol, M. (2007). Evaluation of learning approaches for prospective physics teachers. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 25-41.
  • Senemoğlu, N. (2011). College of Education students’ approaches to learning and study skills. Eğitim ve Bilim, 36(160), 65-80.
  • Trigwell, K., Prosser, M. ve Waterhouse, F. (1999). Relations between teachers’ approaches to teaching and students’ aproaches to learning, Higher Education, 37(1), s. 57-70.
  • Trilling, B. ve Fadel, C. (2009). 21st century skills: learning for life in our times, Jossey-Bass, San Francisco, CA.
  • Uiboleht, K., Karm, M. ve Postareff, L. (2018). The interplay between teachers’ approaches to teaching, students’ approaches to learning and learning outcomes: a qualitative multi-case study. Learning Environments Research, 1−27.10.1007/s10984-018-9257-1
  • Tynjälä, P. ve Gijbels, D. (2012). Changing world- changing pedagogy. P. Tynjälä, M. L. Stenström and M. Saarnivaara (Eds.), Transitions and transformations in learning and education, 205- 222. Dordrecht: Springer.
  • Zeegers, P. (2001). Approaches to learning in science: a longitudinal study. British Journal of Educational Psychology, 71, 115-132.
APA İlhan beyaztas D (2019). EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. , 165 - 180.
Chicago İlhan beyaztas Dilek EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. (2019): 165 - 180.
MLA İlhan beyaztas Dilek EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. , 2019, ss.165 - 180.
AMA İlhan beyaztas D EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. . 2019; 165 - 180.
Vancouver İlhan beyaztas D EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. . 2019; 165 - 180.
IEEE İlhan beyaztas D "EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?." , ss.165 - 180, 2019.
ISNAD İlhan beyaztas, Dilek. "EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?". (2019), 165-180.
APA İlhan beyaztas D (2019). EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. Milli Eğitim, 48(224), 165 - 180.
Chicago İlhan beyaztas Dilek EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. Milli Eğitim 48, no.224 (2019): 165 - 180.
MLA İlhan beyaztas Dilek EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. Milli Eğitim, vol.48, no.224, 2019, ss.165 - 180.
AMA İlhan beyaztas D EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. Milli Eğitim. 2019; 48(224): 165 - 180.
Vancouver İlhan beyaztas D EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?. Milli Eğitim. 2019; 48(224): 165 - 180.
IEEE İlhan beyaztas D "EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?." Milli Eğitim, 48, ss.165 - 180, 2019.
ISNAD İlhan beyaztas, Dilek. "EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINI DERİNLEMESİNE ÖĞRENEN BİREYLERE DÖNÜŞTÜREBİLİYOR MU?". Milli Eğitim 48/224 (2019), 165-180.