Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler)

Yıl: 2019 Cilt: 19 Sayı: 63 Sayfa Aralığı: 21 - 33 Metin Dili: Diğer İndeks Tarihi: 25-10-2020

Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler)

Öz:
Yabancılara yönelik dil eğitiminde hocanın başarısı kendi belirlemişolduğu ve uyguladığı yönteme dayalı ise hocanın söz konusu metotlardan sadece biriyle sınırlı kalmayıp tüm yolları uygulaması gerekir. Ancak öğrencinin ihtiyacına göre eğitim yöntemlerinden bazılarıyla yetinebilir. Buna eğitimde seçmeli yöntem adı verilmektedir. Bu yöntem uygulanmakta olan yabancı dil eğitim yöntemlerinin birbirini tamamlaması esasına dayanır. yöntemden Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi olarak Arapçayı konuşmaeğitiminde nasıl yararlanıldığı üzerinde durulacaktır. Bu yöntemin en belirginörneği hocaların eğitimde bu yönteme başvurarak ulaşmış sonuçları önemlilerini de paylaşılacaktır.
Anahtar Kelime:

Planned and Applıed Selectıve Method in Teachıng Arabıc Language to Non-Natıve Speakers (Oral Lessons at Gumushane Unıversıty, Faculty of Theology Sample)

Öz:
If teachers' success of non-native speakers of Arabic is based upon their effective selection of an appropriate method in their teaching process, they should not restrict themselves to a certain method, but they should select a method that are suitable for their learner's needs and their teaching settings. This is supposed that teachers tend to employ the so-called selective method in teaching pedagogy; a method which is grounded on integrating all teaching methods of foreign languages.This research aims to define the selective method, its emergence reasons, its characteristics and validity for teaching Arabic for non-native speakers. It also demonstrates the deployment of this method in conversation skills at Faculty of Theology, Gumushane University in Turkey; and the most considerable advantages which teachers gain by applying this method. Moreover, it states the most significant results the research presents.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA الأحمد م (2019). Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). , 21 - 33.
Chicago الأحمد محمد Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). (2019): 21 - 33.
MLA الأحمد محمد Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). , 2019, ss.21 - 33.
AMA الأحمد م Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). . 2019; 21 - 33.
Vancouver الأحمد م Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). . 2019; 21 - 33.
IEEE الأحمد م "Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler)." , ss.21 - 33, 2019.
ISNAD الأحمد, محمد. "Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler)". (2019), 21-33.
APA الأحمد م (2019). Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 19(63), 21 - 33.
Chicago الأحمد محمد Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 19, no.63 (2019): 21 - 33.
MLA الأحمد محمد Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, vol.19, no.63, 2019, ss.21 - 33.
AMA الأحمد م Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2019; 19(63): 21 - 33.
Vancouver الأحمد م Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler). Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2019; 19(63): 21 - 33.
IEEE الأحمد م "Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler)." Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 19, ss.21 - 33, 2019.
ISNAD الأحمد, محمد. "Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler)". Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 19/63 (2019), 21-33.