Yıl: 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 135 - 156 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 05-10-2020

Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi

Öz:
Araştırmanın amacı; 2008-2018 yılları arasında etkileşimli okuma ile ilgili ulusal ve uluslararasıalanda yapılan çalışmaları içerik analizi yöntemiyle incelemektir. Araştırmada 2008-2018 yıllarıarasında etkileşimli okuma ile ilgili 64 makale, 49 tez çalışmasına ulaşılmış ve çalışmalar; “amaç,çalışma grubu, çalışma grubunun sayısı, etkinliğin kimlerle gerçekleştiği, etkinlik süresi, sonuç,uygulamaya yönelik öneriler ve gelecek çalışmalara yönelik öneriler” parametrelerine göreincelenmiştir. İncelemeler sonucunda; etkileşimli okuma etkinliğinin, öğrencilerin bilişsel alanlarınaözellikle de dil gelişimlerine etkisini incelemek amacıyla yapıldığı görülmüştür. En çok okul öncesidönem öğrencileri ile gerçekleştirilen etkinliğin çalışma grubu büyüklüğünün 1-19 öğrenci arasındadeğiştiği ve etkileşimli okuma etkinliklerin öğretmen ve öğrenci arasında, çoğunlukla 5-8 haftalıksürede sonuçlandığına ulaşılmıştır. Çoğunlukla nicel araştırma yaklaşımının deneysel desenlerikullanılan çalışmalarda, en çok öğrencilerin söz varlığının geliştiği sonucuna ulaşılmıştır veetkileşimli okuma etkinliğine öneri olarak daha büyük örneklem grupları üzerinde yapılmasıgerektiği, gelecek çalışmalara yönelik öneri olarak ise; öğrencilerin bilişsel alanlarına, en çok da dilgelişimi üzerinde çalışmalar yapılması gerektiği belirtilmiştir.
Anahtar Kelime:

A Content Analysis on Dialogic Reading

Öz:
This study aims to examine the national and international research on dialogic reading conducted between 2008 and 2018 by means of content analysis method. 64 articles and 49 thesis about dialogic reading between 2008 and 2018 were found in the study. They were later analyzed according to “objective, study group, the number of the study group, participants of the activity, method, activity duration, conclusions, suggestions for the activity and suggestions for future studies” parameters. It was found out that the effect of dialogic reading activity on students’ cognitive development, especially on their language development was analyzed in studies. It was observed that the scope of studies changed between 0 to 19 number of students and studies were conducted mostly with pre-school kids. Dialogic reading studies were conducted mostly in 5 to 8 weeks’ period with teachers and students. Studies were mostly designed by using experimental pattern, and it was found out that students’ vocabulary expanded the most. Finally, dialogic reading activity should be conducted on larger study groups, and future studies should be conducted on students’ cognitive development, especially on their language development.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yurtbakan E (2020). Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. , 135 - 156.
Chicago Yurtbakan Ergün Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. (2020): 135 - 156.
MLA Yurtbakan Ergün Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. , 2020, ss.135 - 156.
AMA Yurtbakan E Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. . 2020; 135 - 156.
Vancouver Yurtbakan E Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. . 2020; 135 - 156.
IEEE Yurtbakan E "Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi." , ss.135 - 156, 2020.
ISNAD Yurtbakan, Ergün. "Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi". (2020), 135-156.
APA Yurtbakan E (2020). Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 135 - 156.
Chicago Yurtbakan Ergün Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi 8, no.1 (2020): 135 - 156.
MLA Yurtbakan Ergün Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol.8, no.1, 2020, ss.135 - 156.
AMA Yurtbakan E Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2020; 8(1): 135 - 156.
Vancouver Yurtbakan E Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2020; 8(1): 135 - 156.
IEEE Yurtbakan E "Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi." Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8, ss.135 - 156, 2020.
ISNAD Yurtbakan, Ergün. "Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi". Ana Dili Eğitimi Dergisi 8/1 (2020), 135-156.