Yıl: 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 170 - 195 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 05-10-2020

Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersi metin işleme sürecinin hazırlık, anlama, zihindeyapılandırma, kendini ifade etme, ölçme ve değerlendirme aşamalarına dair birleştirilmişsınıflarda yapılan etkinlikleri, karşılaşılan zorlukları ve önerileri belirlemektir. Durum çalışmasıolarak tasarlanan araştırmada veriler iki kaynaktan elde edilmiştir. İlki, araştırmacının öğretmenlikyaptığı 16 öğrencili birleştirilmiş sınıfa (3. ve 4. sınıf) dair 14 hafta boyunca topladığı araştırmacınotları; ikincisi ise birleştirilmiş sınıflarda görev yapan 20 sınıf öğretmeninden elde edilen TürkçeDersi Metin İşleme Sürecine İlişkin Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu verileridir. Elde edilenverilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Yarı yapılandırılmışgörüşme sonuçlarına göre öğretmenler; birleştirilmiş sınıfta bu süreci uygularken zaman sıkıntısıyaşadıklarını, materyal eksikliklerinin olduğunu, programın birleştirilmiş sınıflara uygun olmadığınıve öğrencilerin iki dilli olmasından kaynaklı sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Araştırmacınotlarından elde edilen sonuçlar görüşme formlarından elde edilen sonuçlar ile benzerlikgöstermektedir.
Anahtar Kelime:

Assessment of Text Processing Process In Multigrade Classes

Öz:
This research aims to determine suggestions, the encountered difficulties, activities in multigrade classes regarding the stages of preparation, comprehension, structuring in mind, self-expression, assessment and evaluation in Turkish lesson text processing process. In this research designed as a case study, the data was obtained from two sources. First, notes of the researcher that was obtained in 14 weeks on the multigrade class of 16 students (3rd and 4th grades) where the researcher work as a teacher; second is the data of semi-structured interview form regarding Turkish lesson text processing process, collected from 20 primary school teachers. Descriptive analysis technique was used in the analysis of the obtained data. According to semi-structured interview results, while text processing process in multigrade classes, teachers stated that they had time diffuculties, material deficiencies, and the program was not suitable for the multigraded classes. They also indicate that in this process teachers had problems due to the students’ being bilingual. The results obtained from the researcher notes are similar to those obtained from the interview forms.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA utlu g, Kan M (2020). Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. , 170 - 195.
Chicago utlu gizem,Kan Mustafa Onur Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. (2020): 170 - 195.
MLA utlu gizem,Kan Mustafa Onur Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. , 2020, ss.170 - 195.
AMA utlu g,Kan M Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. . 2020; 170 - 195.
Vancouver utlu g,Kan M Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. . 2020; 170 - 195.
IEEE utlu g,Kan M "Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi." , ss.170 - 195, 2020.
ISNAD utlu, gizem - Kan, Mustafa Onur. "Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi". (2020), 170-195.
APA utlu g, Kan M (2020). Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 170 - 195.
Chicago utlu gizem,Kan Mustafa Onur Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi 8, no.1 (2020): 170 - 195.
MLA utlu gizem,Kan Mustafa Onur Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol.8, no.1, 2020, ss.170 - 195.
AMA utlu g,Kan M Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2020; 8(1): 170 - 195.
Vancouver utlu g,Kan M Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2020; 8(1): 170 - 195.
IEEE utlu g,Kan M "Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi." Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8, ss.170 - 195, 2020.
ISNAD utlu, gizem - Kan, Mustafa Onur. "Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi". Ana Dili Eğitimi Dergisi 8/1 (2020), 170-195.