İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi
Yıl: 2004 Cilt: 29 Sayı: 131 Sayfa Aralığı: 50 - 60 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi
Öz: Bu araştırmanın birinci amacı, sınıf yönetimi profilleri hakkında genel bilgi vermek, ikinci amacı ise ilköğretim I.kademe öğretmenlerinin sınıf yönetimi profillerini farklı değişkenler açısından değerlendirmektir. Araştırmada otoriter, takdir edilen, başıboş ve aldırmaz sınıf yönetimi profilleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 234 ilköğretim I.kademe öğretmeni oluşturmuştur. Sınıf Yönetimi Profili Envanteri' nin alfa güvenirlik katsayısı .87 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en fazla takdir edilen sınıf yönetimi profilini tercih ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin cinsiyetlerine, kıdemlerine, görev yaptıkları okulların bulunduğu sosyo-ekonomik düzeyine ve öğrenci sayısına göre bazı sınıf yönetimi profilleri arasında istatistiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlı fark olduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA | Ekici G (2004). İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. , 50 - 60. |
Chicago | Ekici Gülay İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. (2004): 50 - 60. |
MLA | Ekici Gülay İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. , 2004, ss.50 - 60. |
AMA | Ekici G İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. . 2004; 50 - 60. |
Vancouver | Ekici G İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. . 2004; 50 - 60. |
IEEE | Ekici G "İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi." , ss.50 - 60, 2004. |
ISNAD | Ekici, Gülay. "İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi". (2004), 50-60. |
APA | Ekici G (2004). İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 29(131), 50 - 60. |
Chicago | Ekici Gülay İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim 29, no.131 (2004): 50 - 60. |
MLA | Ekici Gülay İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, vol.29, no.131, 2004, ss.50 - 60. |
AMA | Ekici G İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim. 2004; 29(131): 50 - 60. |
Vancouver | Ekici G İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim. 2004; 29(131): 50 - 60. |
IEEE | Ekici G "İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi." Eğitim ve Bilim, 29, ss.50 - 60, 2004. |
ISNAD | Ekici, Gülay. "İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi". Eğitim ve Bilim 29/131 (2004), 50-60. |