İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi

Yıl: 2004 Cilt: 29 Sayı: 131 Sayfa Aralığı: 50 - 60 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın birinci amacı, sınıf yönetimi profilleri hakkında genel bilgi vermek, ikinci amacı ise ilköğretim I.kademe öğretmenlerinin sınıf yönetimi profillerini farklı değişkenler açısından değerlendirmektir. Araştırmada otoriter, takdir edilen, başıboş ve aldırmaz sınıf yönetimi profilleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 234 ilköğretim I.kademe öğretmeni oluşturmuştur. Sınıf Yönetimi Profili Envanteri' nin alfa güvenirlik katsayısı .87 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en fazla takdir edilen sınıf yönetimi profilini tercih ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin cinsiyetlerine, kıdemlerine, görev yaptıkları okulların bulunduğu sosyo-ekonomik düzeyine ve öğrenci sayısına göre bazı sınıf yönetimi profilleri arasında istatistiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlı fark olduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelime: sınıf yönetimi ilk öğretim öğretmenler

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA Ekici G (2004). İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. , 50 - 60.
Chicago Ekici Gülay İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. (2004): 50 - 60.
MLA Ekici Gülay İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. , 2004, ss.50 - 60.
AMA Ekici G İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. . 2004; 50 - 60.
Vancouver Ekici G İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. . 2004; 50 - 60.
IEEE Ekici G "İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi." , ss.50 - 60, 2004.
ISNAD Ekici, Gülay. "İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi". (2004), 50-60.
APA Ekici G (2004). İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 29(131), 50 - 60.
Chicago Ekici Gülay İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim 29, no.131 (2004): 50 - 60.
MLA Ekici Gülay İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, vol.29, no.131, 2004, ss.50 - 60.
AMA Ekici G İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim. 2004; 29(131): 50 - 60.
Vancouver Ekici G İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim. 2004; 29(131): 50 - 60.
IEEE Ekici G "İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi." Eğitim ve Bilim, 29, ss.50 - 60, 2004.
ISNAD Ekici, Gülay. "İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi". Eğitim ve Bilim 29/131 (2004), 50-60.