Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması

Yıl: 2020 Cilt: 45 Sayı: 201 Sayfa Aralığı: 207 - 230 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.15390/EB.2020.8162 İndeks Tarihi: 06-10-2020

Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması

Öz:
Bu araştırmada okuma yazma öğrenme sürecinde zorlanan öğrencilerin özelliklerinin ve süreçte yaşadıkları zorlukların belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem uygulanmış olup veriler anket ve görüşme aracılığıyla Bursa merkezde çalışan sınıf öğretmenlerinden toplanmıştır. Anketi toplam 1068 öğretmen tamamlamış ve 48 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Öğrencilerin hece oluşturma döneminde daha çok zorlandığı; öğrencilerin büyük bir kısmının ikinci sınıfta okuma yazma becerisini kazandıkları ve bir kısmının ilkokulda bu beceriyikazanamadığı; öğrencilerin çok azının okul öncesi eğitim aldığı ve yaşlarının akranlarına göre daha küçük olduğu; genelde velilerin öğrencilere destek olmadığı; öğrencilerin bazı sesleri öğrenmede zorlandığı ve bazı sesleri karıştırdıkları; daha çok açık hecede, sessiz harflerin yan yana geldiği kelimelerde ve cümle kurallarını uygulamada zorlandıkları belirlenmiştir. Araştırma sonunda öğrencilere destekleme kursları mahiyetinde eğitim verilerek okuma yazma becerisini kazanmalarının sağlanması, teknolojidestekli materyallerin öğretmen ve öğrencilerin hizmetinesunulması önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BALANTEKİN Y (2020). Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. , 207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
Chicago BALANTEKİN Yakup Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. (2020): 207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
MLA BALANTEKİN Yakup Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. , 2020, ss.207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
AMA BALANTEKİN Y Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. . 2020; 207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
Vancouver BALANTEKİN Y Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. . 2020; 207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
IEEE BALANTEKİN Y "Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması." , ss.207 - 230, 2020. 10.15390/EB.2020.8162
ISNAD BALANTEKİN, Yakup. "Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması". (2020), 207-230. https://doi.org/10.15390/EB.2020.8162
APA BALANTEKİN Y (2020). Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. Eğitim ve Bilim, 45(201), 207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
Chicago BALANTEKİN Yakup Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. Eğitim ve Bilim 45, no.201 (2020): 207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
MLA BALANTEKİN Yakup Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. Eğitim ve Bilim, vol.45, no.201, 2020, ss.207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
AMA BALANTEKİN Y Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. Eğitim ve Bilim. 2020; 45(201): 207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
Vancouver BALANTEKİN Y Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. Eğitim ve Bilim. 2020; 45(201): 207 - 230. 10.15390/EB.2020.8162
IEEE BALANTEKİN Y "Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması." Eğitim ve Bilim, 45, ss.207 - 230, 2020. 10.15390/EB.2020.8162
ISNAD BALANTEKİN, Yakup. "Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması". Eğitim ve Bilim 45/201 (2020), 207-230. https://doi.org/10.15390/EB.2020.8162