Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları

Yıl: 2004 Cilt: 29 Sayı: 132 Sayfa Aralığı: 15 - 24 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları

Öz:
Araştırmada, farklı düzeyde bilgisayar kaygısına sahip öğretmen adaylarının, stresle başa çıkma düzeylerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma 800 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri; Bilgisayar Kaygısı Ölçeği, Stresle Başa Çıkma Ölçeği ve Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının bilgisayar kaygı düzeylerinin, stresle başa çıkma düzeylerini ve stresle başa çıkma biçimlerini farklılaştırdığı bulunmuştur. Cinsiyet, stresle başa çıkma düzeyini ve sosyal destek arama biçimindeki stresle başa çıkmayı farklılaştırırken; bilgisayarın kullanılmaya başlandığı öğretim kademesi, stresle başa çıkma düzeyini farklılaştırdığı, stresle başa çıkma biçimlerini ise farklılaştırmadığı bulunmuştur. Bilgisayar kaygı düzeyi ile bilgisayann kullanılmaya başlandığı öğretim kademesinin etkileşiminin ise, stresle başa çıkma düzeyini ve sosyal destek arama biçimindeki stresle başa çıkmayı farklılaştırdığı görülmüştür.
Anahtar Kelime: bilgisayar kaygısı stresle başa çıkma öğretmen adayları

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Coping with Stress of Teacher Trainees with Different Levels of Computer Anxiety

Öz:
The aim of this study is to examine whether levels and styles of coping with the stress of teacher trainees having low and high levels of computer anxiety across a number of variables. This research was carried out with 800 teacher trainees. Data were collected using the Computer Anxiety Scale, Coping With Stress Scale, and an Information Form. The results of the study indicate that the computer anxiety levels of teacher trainees differentiate levels and styles of coping with stress. It was found that gender makes a difference in levels of coping with stress and style of seeking social support; the educational level at which one starts to use a computer affects the levels of coping with stress, but not styles of coping with stress. The interaction between computer anxiety level and educational level at which one starts to use a computer leads to changes in both levels of coping with stress and style of seeking social support.
Anahtar Kelime: prospective teachers computer anxiety coping with stress

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Brosnan, M. J. (1998). The impact of computer anxiety and self-efficacy upon performance. Journal of Computer Assisted Learning, 14 (3), 223-234 Ceyhan, E. & Namlu A. (2000). Bilgisayar Kaygısı Ölçeği (BKÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. A. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (2), 77-93. Chua, S.L., Chen, D.T. & Wong, F.L. (1999). Computer anxiety and its correlates: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 15, 609-623. Hakkinen, P. (1994). Changes in computer anxiety in a required computer course. Journal of Research on Computing in Education, 27(2), 141-154. Hudiburg, R.A. & Necessary, J. R. (1996). Coping with computer-stress. Journal of Educational Computing Research, 15(2), 113-124. Hudiburg, R. (1996). Assessing and managing technostress. Retrieved August 19, 2002 (de indirildi) from the World Wide Web: http://www2.una.edu/psvchologv/alatalk.htm Mikkelsen, A., Ogaard, T., Lindoe, P.H. & Olsen, O.E. (2002). Job characteristics and computer anxiety in the production industry. Computers in Human Behavior, 18, 223-239. Roop M. M. (1999). Exploring individual characteristics associated with learning to use computers in preservice teacher preparation. Journal of Research on Computing in Education, 31 (4), 402 - 416. Türküm, S. (1999). Stresle başa çıkma ve iyimserlik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınlan. Türküm, S. (2002). Stresle başa çıkma ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2 (18), 19-31.
APA CEYHAN E (2004). Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. , 15 - 24.
Chicago CEYHAN ESRA Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. (2004): 15 - 24.
MLA CEYHAN ESRA Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. , 2004, ss.15 - 24.
AMA CEYHAN E Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. . 2004; 15 - 24.
Vancouver CEYHAN E Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. . 2004; 15 - 24.
IEEE CEYHAN E "Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları." , ss.15 - 24, 2004.
ISNAD CEYHAN, ESRA. "Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları". (2004), 15-24.
APA CEYHAN E (2004). Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. Eğitim ve Bilim, 29(132), 15 - 24.
Chicago CEYHAN ESRA Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. Eğitim ve Bilim 29, no.132 (2004): 15 - 24.
MLA CEYHAN ESRA Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. Eğitim ve Bilim, vol.29, no.132, 2004, ss.15 - 24.
AMA CEYHAN E Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. Eğitim ve Bilim. 2004; 29(132): 15 - 24.
Vancouver CEYHAN E Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. Eğitim ve Bilim. 2004; 29(132): 15 - 24.
IEEE CEYHAN E "Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları." Eğitim ve Bilim, 29, ss.15 - 24, 2004.
ISNAD CEYHAN, ESRA. "Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları". Eğitim ve Bilim 29/132 (2004), 15-24.