Professional anxieties of preschool teacher candidates
Yıl: 2020 Cilt: 19 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 2017 - 2031 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.17051/ilkonline.2020.763209 İndeks Tarihi: 08-10-2020
Professional anxieties of preschool teacher candidates
Öz: The purpose of this study was to determine the anxieties of preschool teacher candidates regarding their future profession. A survey was administered to 269 teacher candidates in all grade levels studying at Kastamonu University. We collected data by means of questionnaires that included demographic questions (grade level, gender, high school, grade-point average, and whether theywillingly chose to be teachers and to enter preschool education specifically) and nine open-ended questions on specific areas. The results showed that 49.8% of the teacher candidates had anxieties about classroom management; 46.1% about communication with parents; 26.8% about communicating with children; 29.7% about communicating with school directors and other teachers; 61% about thechildren’s orientation to school; 43.9% about childcare issues; 59.9% about inclusion of children with disabilities; 59.1% about the environment in which they will find themselves once they are hired; and 40.9% about the planning and execution of teaching and learning processes.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Alisinaoğlu, F., Kesicioğlu, O. ve Ünal, E. (2010). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin incelenmesi. 2. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
- Akbulut, S., Erol, ve Say, S. (2018). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile mesleki kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 1-11.
- Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). I�lköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
- Akgün, F. ve Özgür, H. (2014). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki kaygılarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 10 (5), 1206-1223
- Akpınar, E., Yıldız, E. ve Ergin, Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56-62.
- Aydın, A. ve Tekneci, E. (2013). Zihin engelliler öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(2), 1-12.
- Borich, G. D. (1992). Effective teaching methods. 2nd edn. Columbus, OH: Macmillan.
- Bozgun, K. ve Kösterlioğlu, M. A. (2018). Öğretmen adaylarında tükenmişliğin yordayıcısı olarak mesleki kaygı. SETSCI Conference Indexing System, 3, 1120-1123.
- Cabı, E. ve Yalçınalp S., (2009). Öğretmen adaylarının mesleki ve eğitim teknolojilerini kullanma kaygı düzeylerine yönelik görüşleri, IV. International Educational Technology Conference, Hacettepe Üniversitesi, S. 579.
- Cabı, E. ve Yalçınalp S. (2013). Öğretmen adaylarına yönelik mesleki kaygı ölçeği (mkö): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 85-96.
- Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M., (2005). Eğitim ve fen-edebiyat fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (14), 115- 127.
- Çelik, M. ve Şengül, M. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının kişilik özellikleri ve mesleki kaygı düzeyleri arasındaki ilişkşnin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(4), 2597- 2615.
- Doğan, T. ve Çoban, A. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34(153), 157-168.
- Donmuş, V., Akpınar, B. ve Eroğlu, M. (2017). Öğretmen adaylarının akademik özyeterlikleri ve mesleki kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 1-13.
- Dursun, S. ve Karagün, E. (2012). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin incelenmesi: Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu son sınıf öğrencileri üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 93-112.
- Erdas, E., Asikuzun, E. ve Recepoğlu, E. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerini etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 12(14), 333-356.
- Fuller, F.F. (1969). Concerns of teachers: A developmental conceptualization. American Educational Research Journal, 6, 207-226. Available at http://www.jstor.org/stable/1161894.
- Fuller, F, F. and Borich, G. (1988). Teachers’ concerns checklist, G. Borich (Ed.) Effective Teaching Methods (Toronto, Merrill), 62-72 and 321-322.
- George, A. A. (1978). Measuring self, task, and ımpact concerns: a manual for use of the teacher concerns questionnaire, Austin, TX: University of Texas, Research and Development Center for Teacher Education.
- Gerçek, M. (2018). Mesleki kaygi ve kariyer uyumluluğu arasindaki ilişkiler: öğretmen adaylari açisindan bir inceleme. Trakya University Journal of Social Science, 20(2). 297-312
- Gözler, A., Bozgeyikli H., Avcı, A. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının başarı yönelimleri ile mesleki kaygı düzeylerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 189-211
- Gümrükçü Bilgici, B., Deniz, Ü. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki kaygılarının bazı demografik özelliklere göre incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(1), 53–70.
- Haskan-Avcı, Ö., Karababa, A. ve Zencir, T. (2018). Toplumsal cinsiyet bağlamında erkek okul öncesi öğretmen adayları: Algıladıkları güçlükler ve gelecek kaygıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Online publication. doi: 10.16986/HUJE.2018046235
- Işık, E. (1996). Nevrozlar. Ankara: Kent Matbağası.
- Kahraman, Ü. ve Çelik, K. (2019). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öz yeterlilik inançları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 353-375
- Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
- Mergen, H., Arslan, H., Erdoğmuş Mergen, B. ve Arslan, E. (2014). Öğretmen adaylarının mesleklerine yönelik tutum ve kaygıları. NWSA-Education Sciences; 9(2), 162-177.
- Miles, M. B. and Huberman A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. Thousand Oaks, CA: Sage.
- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Okulöncesi eğitimin önemi, [Online: http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/35/30/973032/icerikler/okul-oncesi-egitiminonemi_201659.html], Accesed on: 13.01.2013
- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Okul öncesi eğitim program kitabı, Talim Terbiye Kurulu, Ankara. Ozsoy, S. (2012). Ilköğretim öğrencilerinin çevre algılarının çizdikleri resimler aracılığıyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (2), 1117-1139.
- Saban, A., Korkmaz, I. ve Akbaşlı, S. (2004). Öğretmen adaylarının mesleki kaygıları. Eurasian Journal of Educational Research, 17, 198 – 208.
- Sadikoğlu, M., Hastürk, G., ve Polat, O. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarinin mesleki kaygi düzeyleri·. Journal of International Social Research, 11(56), 629-637.
- Serin, M. K., Güneş, A. M. ve Değirmenci, H. (2015). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile mesleğe yönelik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Cumhuriyet International Journal of Education, 4(1), 21-34.
- Tabancalı, A., Çelik, K. ve Korumaz, M. (2016). Professional anxiety level of pre-service teachers in turkish context/Türkiye bağlamında hizmet öncesi öğretmenlerinin mesleki kaygı düzeyleri. E-International Journal of Educational Research, 7(3), 63-73.
- Taşğın, Ö. (2006). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 679-686.
- Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45.
- Tümkaya, S., Aybek, B. ve Çelik, M. (2007). Kpss'ye girecek öğretmen adaylarındaki umutsuzluk ve durumluk- sürekli kaygı düzeylerini yordayıcı değişkenlerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 7(2), 953-974.
- Türk Dil Kurumu (TDK. (2009). Büyük türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu. [Çevrim-içi: http://tdkterim.gov.tr/bts/?kategori=veritbn&kelimesec=187789], Erişim tarihi: 13.01.2014
- Wagner, L. A. (2008). Occupational stress and coping resources of K-12 probationary teachers. Doctoral Thesis / Dissertation 157 Pages.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma teknikleri. Ankara, Seçkin Yayınları.
APA | Ada E, ERDAŞ KARTAL E (2020). Professional anxieties of preschool teacher candidates. , 2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
Chicago | Ada Ezgi,ERDAŞ KARTAL Eda Professional anxieties of preschool teacher candidates. (2020): 2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
MLA | Ada Ezgi,ERDAŞ KARTAL Eda Professional anxieties of preschool teacher candidates. , 2020, ss.2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
AMA | Ada E,ERDAŞ KARTAL E Professional anxieties of preschool teacher candidates. . 2020; 2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
Vancouver | Ada E,ERDAŞ KARTAL E Professional anxieties of preschool teacher candidates. . 2020; 2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
IEEE | Ada E,ERDAŞ KARTAL E "Professional anxieties of preschool teacher candidates." , ss.2017 - 2031, 2020. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
ISNAD | Ada, Ezgi - ERDAŞ KARTAL, Eda. "Professional anxieties of preschool teacher candidates". (2020), 2017-2031. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2020.763209 |
APA | Ada E, ERDAŞ KARTAL E (2020). Professional anxieties of preschool teacher candidates. İlköğretim Online (elektronik), 19(4), 2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
Chicago | Ada Ezgi,ERDAŞ KARTAL Eda Professional anxieties of preschool teacher candidates. İlköğretim Online (elektronik) 19, no.4 (2020): 2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
MLA | Ada Ezgi,ERDAŞ KARTAL Eda Professional anxieties of preschool teacher candidates. İlköğretim Online (elektronik), vol.19, no.4, 2020, ss.2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
AMA | Ada E,ERDAŞ KARTAL E Professional anxieties of preschool teacher candidates. İlköğretim Online (elektronik). 2020; 19(4): 2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
Vancouver | Ada E,ERDAŞ KARTAL E Professional anxieties of preschool teacher candidates. İlköğretim Online (elektronik). 2020; 19(4): 2017 - 2031. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
IEEE | Ada E,ERDAŞ KARTAL E "Professional anxieties of preschool teacher candidates." İlköğretim Online (elektronik), 19, ss.2017 - 2031, 2020. 10.17051/ilkonline.2020.763209 |
ISNAD | Ada, Ezgi - ERDAŞ KARTAL, Eda. "Professional anxieties of preschool teacher candidates". İlköğretim Online (elektronik) 19/4 (2020), 2017-2031. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2020.763209 |