Yıl: 2020 Cilt: 19 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 2053 - 2073 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.17051/ilkonline.2020.763316 İndeks Tarihi: 08-10-2020

The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers

Öz:
The aim of this study in which quasi-experimental design was used to investigate the effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice classroom teachers. It was carried out with 97 classroom teacher candidates including 54 in the experimental group and 43 in the control group. ‘’The Musical Hearing Test’’ (Gürgen, 2007) and “The Basic Music Knowledge Test” developed by the first author was used. Music lesson plans which were prepared based on Kodaly method were used for eight weeks. As a result of the study, statistically significant difference was found in favor of the experimental group for the melodic success sub-dimension of the Musical Hearing Test. When the changes within the groups were examined, it was seen the melodic and musical pitch success scores of the experimental group increased significantly. When the results of “Basic Music Knowledge Test” were examined, statistically significant difference was observed in favor of the experimental group in terms of all dimensions.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ali, F. (2017). Müzik ve müziğimizin sorunları. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Andırıcı, O. (2006). İlköğretimde müzik derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin bir inceleme (İstanbul ili örneği). (Master thesis). Retrieved from: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Aycan, B. (2018). Dalcroze, Orff Schulwerk ve Kodaly yöntemlerinin müzik eğitiminde kullanımına ilişkin bir inceleme (Master thesis). Retrieved from: file:///C:/Users/user/Downloads/514768%20(2).pdf
  • Aydemir, E. (2018). Orta öğretim müzik öğretmenlerinin özel müzik öğretim yöntemlerini kullanmalarına ilişkin bir araştırma ( Master Thesis). Retrieved from: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Bowyer, J. O. II. (2010). Graduated sightsinging instruction: An adaptation of the kodály concept to teach sightsinging to the collegiate choir (Doctoral dissertation). Retrieved from: https://search.proquest.com/docview/854850297?accountid=11248
  • Bowyer, J. (2015). More than solfege and hand signs: philosophy, tools, and lesson planning in the authentic Kodály classroom. Music Educator Journal, 102(2), 69-76. Retrieved from: http://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0027432115611232
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. Oxon: Routledge.
  • Çelik, B. (2001). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik eğitimi ve öğretimi konusundaki donanımları üzerine bir araştırma (Master thesis). Retrieved from: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Çevik, D. B. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Dergisi, (12)1, 145-168.
  • Dündar, M. (2001). Okul çalgıları. (unpublished lecture notes). Müzik Eğitimi Bölümü, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dündar, M. (2003). Anaokulu ve ilköğretimin birinci yılında ritim eğitimi. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 171-180. Retrieved from: http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/download/articlefile/77377
  • Ercan, M. (2006). Eğitim fakülteleri ilköğretim bölümleri sınıf öğretmenliği programı son sınıf öğrencilerinin ilköğretim 1. devre müzik derslerine yönelik mesleki alan yeterliliklerinin incelenmesi (Master thesis). Retrieved from:: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Fritz, N. (2015). Improving music literacy skills through the Kodály concept and lutheran hymnody (Master thesis). Retrieved from: https://search.proquest.com/docview/1680027699/7FCB1F5BAC0F4D0FPQ/18?accountid=1124 8
  • Göğüş, G. (2009). Müzik öğretimi ve yöntemleri. Bursa: Star Ajans Matbaacılık.
  • Gürgen, E. T. (2006). Müzik eğitiminde yaratıcılığı geliştiren yöntem ve yaklaşımlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 557. Retrieved from: https://www.pegem.net/akademi/3-8306-MuzikEgitiminde-Yaraticiligi-Gelistiren-Yontem-ve-Yaklasimlar.aspx
  • Gürgen, E. T. (2007). Orff-Schulwerk ve Kodály yönteminin vokal doğaçlama, müziksel işitme ve şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkileri. (Doctoral thesis) Retrieved from: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kale, M. N. (2018). İlköğretim temel müzik eğitim programındaki (5-6-7 ve 8. sınıflar) (Orff-KodalyDalcroze) müzik öğretim yöntemlerinin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri (Master thesis). Retrieved from: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kalyoncu, N. (2006). Türkiye`de Orff-Schulwerk uygulamaları Abant Izzet Baysal Universitesi örneği. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2), 52-67. Retrieved from: http://www.yader.org/index.php/yader/article/view/yader.2006.018/yader.2006.018
  • Koç, E. (2006). Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesinin çocuk gelişimi ve eğitimi ile anasınıfı bölümlerinde okutulan müzik öğretimi derslerinin genel durumunun değerlendirilmesi. (Master thesis). Retrieved from: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kürklü, E. (2010). Flüt öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerinin konulara göre etkililiğinin değerlendirilmesi. (Doctoral thesis). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Leedy, P. D., & Ormrod, J. (2009). Practical research: Planning and design (ninth edition). Harlow: Pearson.
  • Luen, L. C., Ayob, A., Wong, C., & Augustine, C. (2017). Kodaly’s teaching method increasing preschool children’s solfege singing skills. International Journal of Academic Research in Business and Social Siences, 7(3), 340-347. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/317313016_Kodaly%27s_Teaching_Method_Increasin g_Preschool_Children%27s_Solfege_Singing_Skills Ministry of National Education. (2017). Sınıf öğretmeni özel alan yeterlikleri. Retrieved from: http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/06160532_8- YYretmen_Yeterlikleri_KitabY_sYnYf_YYretmenliYi_alan_yeterlikleri_ilkYYretim_parYa_11.pdf
  • Nart, S. (2016, Kasım). Sınıf öğretmeni adaylarının “müzik öğretimi dersi” öncesi ve sonrasında ölçülen müzik öğretimine yönelik tutum ve öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması. International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning konferansında sunulan bildiri, Budapeşte, Macaristan. Retrieved from: https://books.google.com.tr/booksid=UkvLDQAAQBAJ&pg=PA1&lpg=PA1&dq=IACGETL+2016&source=bl&ots=a0ToMRchM8&sig=ACfU3U3TjMSr2PKCpDPIHYZPvyhqZHydAA&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwj956Lx3JjkAhVD06YKHUqCBq4Q6AEwA3oECAkQAQ#v=onepage&q=IAC-GETL%202016&f=falseOrff Merkezi (10 February 2002). http://orffmerkezi.org/Hakkymyzda/ORFF-Merkezi/orff-merkezi.html
  • Öztürk, A. (2005). Türk eğitim sisteminin Orff öğretisi (Orff schulwerk) ile tanışmasındaki ilk elçi: Muzaffer Arkan. Orff Info Dergisi, 7. Retrieved from: http://www.orffmerkezi.org/Kaynaklar/Orffinfo/orffinfo.html
  • Ratcliffe, A. C. (2018). Movement and the Kodály approach. (Master thesis). Retrieved from: https://search.proquest.com/docview/2036645753/fulltextPDF/10D5B339E6B64C8EPQ/9?accountid=11248
  • Raymn, J. A. (2019). Learning new tricks: teacher self-improvement in Kodály Solfege study and itsrelation to student growth. (Master thesis). Retrieved from: https://commons.lib.jmu.edu/cgi/viewcontent.cgi article=1617&context=master201019
  • Say, A. (2002). Müzik sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • See, B. H. & Ibbotson, L. (2018). A feasibility study of the impact of the Kodály-inspired music programme on the developmental outcomes of four tofive yearolds in England. International Journal of Educational Research, 89, 10-21. Retrieved from: https://reader.elsevier.com/reader/sd/pii/S0883035518302696?token=B504FF0BFD0FF0524C1 084BB27E9A58942848AE495D0E6528014078043B355F185CC358A18E5C75AFD6950A628617 4D2
  • Şen, Y. (2006). Okulöncesi dönemde, çocuğun gelişiminde müziğin önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 337-343. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/ataunisosbil/issue/2817/37943
  • Töreyin, A. M. (2015). Ses eğitimi temel kavramlar - ilkeler - yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Türkmen, E. F. (2019). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Türkmen, E. F., & Göncü, Özal İ. (2018). Amatör çocuk korosu üyelerinin Kodaly yönteminin koro çalışmalarında kullanımına ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 13(10), 903-919.
  • Türkmen, E. F., & Pancar, A. (2018). Koro eğitiminde Dalcroze yönteminin müziksel algı ve bilgilenme öğrenme alanı açısından değerlendirilmesi. Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(8), 12-35. doi: 10.5578/amrj.67096
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi. Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.
  • Uçan, A., Yıldız, G., & Bayraktar, E. (1999). İlköğretimde etkili öğretme ve öğrenme öğretmen el kitabı modül 9 ilköğretimde müzik öğretimi. Burdur: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Wolf, S. (2019). Literacy-based elementary music instruction and English language literacy acquisition (Thesis, Concordia University, St. Paul). Retrieved from: https://digitalcommons.csp.edu/teachereducation_masters/7
  • Yavuzer, H. (2012). Çocuk psikolojisi. (34. basım). İstanbul: Remzi.
  • Mete, M. (2019). Kodaly yönteminin sınıf öğretmeni adayların müziksel bilgi ve becerilerine etkisi (Doctoral thesis). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yazıcı, T. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları. The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 37, 433-445. Retrieved from: https://www.jasstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=3014
  • Yener, Y. A. (2011). Müziğin çocuklar ve yaşlılar için öncemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29(1), 119-124. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/pauefd/issue/11114/132894
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri. Retrieved from: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/ogretmen-yetistirme-ve-egitimfakulteleri.pdf
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2018). Sınıf öğretmenliği lisans programı. Retrieved from5: https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-OgretmenYetistirme-Lisans Programlari/Sinif_Ogretmenligi_Lisans_Programi09042019.pdf
APA Mete M, Dündar M (2020). The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. , 2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
Chicago Mete Meral,Dündar Mehlika The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. (2020): 2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
MLA Mete Meral,Dündar Mehlika The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. , 2020, ss.2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
AMA Mete M,Dündar M The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. . 2020; 2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
Vancouver Mete M,Dündar M The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. . 2020; 2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
IEEE Mete M,Dündar M "The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers." , ss.2053 - 2073, 2020. 10.17051/ilkonline.2020.763316
ISNAD Mete, Meral - Dündar, Mehlika. "The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers". (2020), 2053-2073. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2020.763316
APA Mete M, Dündar M (2020). The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. İlköğretim Online (elektronik), 19(4), 2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
Chicago Mete Meral,Dündar Mehlika The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. İlköğretim Online (elektronik) 19, no.4 (2020): 2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
MLA Mete Meral,Dündar Mehlika The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. İlköğretim Online (elektronik), vol.19, no.4, 2020, ss.2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
AMA Mete M,Dündar M The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. İlköğretim Online (elektronik). 2020; 19(4): 2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
Vancouver Mete M,Dündar M The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers. İlköğretim Online (elektronik). 2020; 19(4): 2053 - 2073. 10.17051/ilkonline.2020.763316
IEEE Mete M,Dündar M "The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers." İlköğretim Online (elektronik), 19, ss.2053 - 2073, 2020. 10.17051/ilkonline.2020.763316
ISNAD Mete, Meral - Dündar, Mehlika. "The Effect of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers". İlköğretim Online (elektronik) 19/4 (2020), 2053-2073. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2020.763316