Yıl: 2004 Cilt: 29 Sayı: 132 Sayfa Aralığı: 25 - 42 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği

Öz:
Bu çalışma Düşünme Stilleri Ölçeği'nin (DSÖ) dilsel eşdeğerlik, güvenirlik ve geçerlik analizlerini yaparak, Türkiye koşullarına uygunluğunu saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi'nden 268 öğrenci katılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğine ilişkin bulgular faktör analizi yöntemi ile sağlanmıştır. Varimax ve Component Faktör Analizleri'ne dayalı olarak 13 alt boyut ortaya çıkmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin bulgular Cronbach Alfa (iç tutarlılık) ve puan değişmezliği teknikleri ile sağlanmıştır. Bulgular alt ölçeklerin iç tutarlılığına ve puan değişmezliğine ilişkin güvenirlik katsayılarının yeterli düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin çeşitli alt boyutlarında, öğrencilerin, cinsiyet ve öğrenim gördükleri alan değişkenine bağlı olarak manidar farklar gözlenmiştir.
Anahtar Kelime: geçerlik güvenirlik düşünme stilleri ölçeği

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Aiken L. R. (1996). Rating scales and checklists: Evaluating behavior, personality, and attitudes. New York: John Wiley & Sons, Inc. Anastasi, A. (1982). Psychological testing. (5th ed.). New York: Mac Millan Publishing Co. Inc. Bacon, D. R., Sauer, P. L. & Young, M. (1995). Composite reliability in structural equations modeling. Educational and Psychological Measurement, 55, 394-406. Cronbach L. J. (1990). Essentials of psychological testing. (5th ed.). New York: Harper Collins Publishers, Inc. Entwistle, N. J. (1978). Styles of learning and knowledge structures : A summary of Pask's research. Journal of Educational Psychology, 48, 255-265. Guilford, J. P. & Fruchter, B. (1978). Fundamental statistics in psychology and education. (6th ed.) New York: McGraw-Hill. Holland, J. L. (1973). Making vocational choices: A theory of careers. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall. Murphy, K. R. & Davidshofer, S. (1991). Psychological testing: Principles and applications. New Jersey: Prentice- Hall International, Inc. Neale, M.N. & Liebert, R.M. (1980). Science and behavior: An introduction to methods of research. London: Prentice-Hall International, Inc. Paul, R. (1996). Critical thinking: What every person needs to survive in rapidly changing world. Foundation for critical thinking, Santa Rosa, CA. Reuterberg, S. & Gustafsson, J. E. (1992). Confirmatory factor analysis and reliability: Testing measurement model assumptions. Educational and Psychological Measurement, 52, 795-811. Ren/.ulli, J. S. & Smith, L. H. (1978). Learning styles inventory. Storrs, Conn.: Creative Learning Press. Sternberg, R. J. (1994). Allowing for thinking. Educational Leadership, 52 (3)36-40. Sternberg, R. J. (1997). Thinking styles. New York: Campridge University Pres.
APA SÜNBÜL A (2004). Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. , 25 - 42.
Chicago SÜNBÜL Ali Murat Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. (2004): 25 - 42.
MLA SÜNBÜL Ali Murat Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. , 2004, ss.25 - 42.
AMA SÜNBÜL A Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. . 2004; 25 - 42.
Vancouver SÜNBÜL A Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. . 2004; 25 - 42.
IEEE SÜNBÜL A "Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği." , ss.25 - 42, 2004.
ISNAD SÜNBÜL, Ali Murat. "Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği". (2004), 25-42.
APA SÜNBÜL A (2004). Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Eğitim ve Bilim, 29(132), 25 - 42.
Chicago SÜNBÜL Ali Murat Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Eğitim ve Bilim 29, no.132 (2004): 25 - 42.
MLA SÜNBÜL Ali Murat Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Eğitim ve Bilim, vol.29, no.132, 2004, ss.25 - 42.
AMA SÜNBÜL A Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Eğitim ve Bilim. 2004; 29(132): 25 - 42.
Vancouver SÜNBÜL A Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Eğitim ve Bilim. 2004; 29(132): 25 - 42.
IEEE SÜNBÜL A "Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği." Eğitim ve Bilim, 29, ss.25 - 42, 2004.
ISNAD SÜNBÜL, Ali Murat. "Düşünme Stilleri Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği". Eğitim ve Bilim 29/132 (2004), 25-42.