Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 952 - 962 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.489572 İndeks Tarihi: 07-10-2020

8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği)

Öz:
Bu araştırmanın amacı Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt merkez ilçelerindeki 8. sınıföğrencilerin okul psikolojik danışmanı kavramına ilişkin görüşlerini inceleyereköğrencilerin okul psikolojik danışmanı kavramına yönelik zihinsel imgelerini ortayakoymaktır. Bunun için araştırmacılar tarafından seçilen ortaokullarda öğrenim gören,ankette okul psikolojik danışmanından yardım aldığını belirten, 8. sınıföğrencilerinden araştırmaya gönüllü katılan, 137 öğrenciyle çalışılmıştır. Araştırmadaelde edilen veriler 8. sınıf öğrencilerine sorulan “Okulumdaki psikolojik danışman…….....… benziyor. Çünkü………” biçiminde açık uçlu sorularla toplanmıştır. Araştırmasonucunda öğrenciler tarafından üretilen metaforlardan Yakışıklı / güzel / karizmatikbiri olarak okul psikolojik danışmanı, ailemizden biri olarak okul psikolojik danışmanı,dost / arkadaş / sırdaş olarak okul psikolojik danışmanı, psikolog / psikiyatrist /danışman / uzman olarak okul psikolojik danışmanı, bilgin / bilgi toplayan / bilgiveren bir kişi olarak okul psikolojik danışmanı, koşturan, hareketli bir kişi olarak okulpsikolojik danışmanı ve bir lider, yol gösteren olarak okul psikolojik danışmanı olmaküzere 7 tema oluşturulmuştur. Bu temalarının, okul psikolojik danışmanlarının dahaçok olumlu yönlerini vurguladığını söylemek mümkündür. Buna ek olarak bazıtemaların psikolojik danışmanının iş alanına yönelik bilgileri de içerdiğigörülmektedir.
Anahtar Kelime:

Investigation of the 8th Grade Students' Perceptions on the Concept of School Counselor (Malatya Province Case)

Öz:
The aim of this study is to examine the metaphors of 8th grade students in the central districts of Malatya province, Battalgazi and Yeşilyurt. For this purpose, 137 students in the 8th grade in secondary schools were reached. The data obtained from students by asking the question that “the psychological counselor in my school is similar to because …… “. As a result of the research, metaphors produced by the students as a handsome / cool / charismatic school counselor, as a family school counselor, friend / friend / school counselor as a friend / counselor, psychologist / psychiatrist / counselor / school counselor as a specialist, gathering information / information as a person providing information, a school counselor, a school counselor as a moving person, a leader, school counselor as a leader, 7 themes were created. It is possible to say that these themes emphasize more positive aspects of school counselors. In addition to this, it is seen that some of the themes of the psychological counselor include information about the work area.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ERDEMIR N, SUMBAS E, Umur Z, Tunca A (2019). 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). , 952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
Chicago ERDEMIR NURI,SUMBAS EZGI,Umur Zeynep,Tunca Aslı 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). (2019): 952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
MLA ERDEMIR NURI,SUMBAS EZGI,Umur Zeynep,Tunca Aslı 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). , 2019, ss.952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
AMA ERDEMIR N,SUMBAS E,Umur Z,Tunca A 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). . 2019; 952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
Vancouver ERDEMIR N,SUMBAS E,Umur Z,Tunca A 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). . 2019; 952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
IEEE ERDEMIR N,SUMBAS E,Umur Z,Tunca A "8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği)." , ss.952 - 962, 2019. 10.17679/inuefd.489572
ISNAD ERDEMIR, NURI vd. "8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği)". (2019), 952-962. https://doi.org/10.17679/inuefd.489572
APA ERDEMIR N, SUMBAS E, Umur Z, Tunca A (2019). 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
Chicago ERDEMIR NURI,SUMBAS EZGI,Umur Zeynep,Tunca Aslı 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, no.3 (2019): 952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
MLA ERDEMIR NURI,SUMBAS EZGI,Umur Zeynep,Tunca Aslı 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.20, no.3, 2019, ss.952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
AMA ERDEMIR N,SUMBAS E,Umur Z,Tunca A 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 20(3): 952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
Vancouver ERDEMIR N,SUMBAS E,Umur Z,Tunca A 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 20(3): 952 - 962. 10.17679/inuefd.489572
IEEE ERDEMIR N,SUMBAS E,Umur Z,Tunca A "8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği)." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, ss.952 - 962, 2019. 10.17679/inuefd.489572
ISNAD ERDEMIR, NURI vd. "8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği)". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20/3 (2019), 952-962. https://doi.org/10.17679/inuefd.489572