Yıl: 2018 Cilt: 27 Sayı: 6 Sayfa Aralığı: 415 - 420 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 08-10-2020

Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları

Öz:
Amaç: Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde okuyanöğrencilerin madde kullanım özelliklerini ve maddekullanımı ile ilgili damgalayıcı tutumlarınıbelirlemektir.Yöntem: Çalışma tanımlayıcı tiptedir. Evren 1154öğrenciden, örneklem 271 öğrenciden oluşmuştur.Veriler bilgi toplama formu ve Alkol ve MaddeBağımlılığı Damgalayıcı Tutumlar Ölçeği iletoplanmıştır.Bulgular: Öğrencilerin %79,3'ü kadın, yaşortalaması 20,84±1,58 idi. Öğrencilerin %8,9’usigara, %5,2’si alkol ve bir öğrenci de maddekullandığını ifade etti. Alkol ve sigara içen öğrenciler,başlama nedeni olarak en çok arkadaş ortamınınetkilediğini belirttiler. Bu öğrencilerin %59,4’üsigaraya, %64,3’ü ise alkole 17 yaş ve üzerindebaşladığını belirtti. Öğrencilerin %42,4’ü maddekullanımıyla ilgili bilgilerinin yetersiz olduğunu veüniversitede bu konuda aktiviteler yapılırsa%14,8’inin bu aktivitelere gönüllü olarak destekverebileceklerini ifade ettiler. Öğrencilerin Alkol veMadde Bağımlılığı Damgalayıcı Tutumlar ölçek puanıile yaş, cinsiyet ve okudukları bölüm arasındaistatistiksel olarak anlamlı fark bulunmazken, sınıflararasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu vesınıflar arttıkça damgalayıcı tutumların arttığıgörüldü.Sonuçlar: Alkol ve sigara kullanımına başlamadaöğrencilerin arkadaş ortamından etkilendikleri ve bumaddelere başlamalarının üniversite yıllarında olduğubelirlendi. Madde kullanımı ile ilgili dördüncü sınıföğrencilerinin daha fazla damgalayıcı tutum içindeoldukları söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Substance Use Characteristics and Attitudes of Students in a Faculty of Health Sciences

Öz:
Objective: The objective is to assess substance use characteristics of students attending to a Faculty of Health Sciences and their stigmatizing attitude to substance use. Methodology: The study is of descriptive type. The universe consists of 1,154 students and the sample size is 271 students. Data were collected by using the form “Scale of Stigmatizing Attitudes in Alcohol and Substance Addiction.” Findings: 79.3% of students were women and their average age was 20.84±1.58. Of responding students, 8.9% stated that they smoke, 5.2% take alcohol and 1 student said he uses substance. Students who smoke and have alcohol state that they started these as a result of their circle of friends. 59.4% of smokers and 64.3% of alcohol users started these after age 17. 42.4% of students say their information about substance use is inadequate and 14.8% say they will voluntarily support if there are activities in the university in this regard. No statistically significant relationship was found between students’ scores in Scale of Stigmatizing Attitudes in Alcohol and Substance Addiction and their ages, gender and departments they are attending to. However, grade levels in the school make statistically significant difference as stigmatizing attitudes increase as grade levels get higher. Conclusion: ıt was found that smoking and alcohol use start in university years under the influence of friends. It can be said that stigmatizing attitude to substance use is adopted more widely by senior level students.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AŞIK E, Albayrak S, KAMANLI M, GADİŞ S, ELİBOL S, ÇETİN A, ÖZÇELİK T (2018). Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. , 415 - 420.
Chicago AŞIK Elif,Albayrak Sevil,KAMANLI Menekşe Gül,GADİŞ Selen,ELİBOL Seher,ÇETİN Adem,ÖZÇELİK Tuğçe Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. (2018): 415 - 420.
MLA AŞIK Elif,Albayrak Sevil,KAMANLI Menekşe Gül,GADİŞ Selen,ELİBOL Seher,ÇETİN Adem,ÖZÇELİK Tuğçe Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. , 2018, ss.415 - 420.
AMA AŞIK E,Albayrak S,KAMANLI M,GADİŞ S,ELİBOL S,ÇETİN A,ÖZÇELİK T Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. . 2018; 415 - 420.
Vancouver AŞIK E,Albayrak S,KAMANLI M,GADİŞ S,ELİBOL S,ÇETİN A,ÖZÇELİK T Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. . 2018; 415 - 420.
IEEE AŞIK E,Albayrak S,KAMANLI M,GADİŞ S,ELİBOL S,ÇETİN A,ÖZÇELİK T "Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları." , ss.415 - 420, 2018.
ISNAD AŞIK, Elif vd. "Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları". (2018), 415-420.
APA AŞIK E, Albayrak S, KAMANLI M, GADİŞ S, ELİBOL S, ÇETİN A, ÖZÇELİK T (2018). Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(6), 415 - 420.
Chicago AŞIK Elif,Albayrak Sevil,KAMANLI Menekşe Gül,GADİŞ Selen,ELİBOL Seher,ÇETİN Adem,ÖZÇELİK Tuğçe Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 27, no.6 (2018): 415 - 420.
MLA AŞIK Elif,Albayrak Sevil,KAMANLI Menekşe Gül,GADİŞ Selen,ELİBOL Seher,ÇETİN Adem,ÖZÇELİK Tuğçe Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, vol.27, no.6, 2018, ss.415 - 420.
AMA AŞIK E,Albayrak S,KAMANLI M,GADİŞ S,ELİBOL S,ÇETİN A,ÖZÇELİK T Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2018; 27(6): 415 - 420.
Vancouver AŞIK E,Albayrak S,KAMANLI M,GADİŞ S,ELİBOL S,ÇETİN A,ÖZÇELİK T Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2018; 27(6): 415 - 420.
IEEE AŞIK E,Albayrak S,KAMANLI M,GADİŞ S,ELİBOL S,ÇETİN A,ÖZÇELİK T "Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları." STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27, ss.415 - 420, 2018.
ISNAD AŞIK, Elif vd. "Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları". STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 27/6 (2018), 415-420.