Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması

Yıl: 2018 Cilt: 14 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 82 - 94 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 08-10-2020

Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması

Öz:
Tersine yenileşim (reverse innovation), yerleşik yenileşim yayılım teorilerinden farklı olarak gelişmekte olan ülkelerden çıkarak gelişmiş ülkelere yayılan yenileşimleri incelemektedir. Bu tip yenileşimler, kimi özellikleri itibarı ile yıkıcı yenileşimler ile benzerlik göstermektedir. Gelişmiş ülkelerdeki genel kullanıcı kitlesinden ziyade, alım gücü ve üründen beklentileri düşük olan ihmal edilmiş kitlelere hitap edilmesi her iki yenileşim anlayışının da temelini oluşturmaktadır. Türkiye’nin gelişmekte olan ülkeler arasında yer almaktadır. Gelişmekte olan ülkelerde ihmal edilmiş kullanıcı kitlesinin yoğun bir biçimde bulunması, Türkiye’nin tersine yenileşim özelinde değerlendirilmesini önemli kılmaktadır. Bu çalışmada yıkıcı yenileşim ve tersine yenileşim kavramlarından hareketle, Türkiye’nin tersine yenileşim potansiyeli ve tasarımın bu potansiyel içerisindeki rolü VOLKICAR örneği ile tartışılacaktır.
Anahtar Kelime:

-

Öz:
Unlike the common innovation diffusion theories, reverse innovation explores the innovations that emerge from developing countries and extend to developed countries. Such innovations are similar in some respects to disruptive innovations. Both of these innovation theories mainly rely on neglected users with low purchasing power and low expectations from the product, rather than the mainstream audience in developed countries. Turkey is among the developing countries accomodating the referred neglected users, therefore it is important to focus on the reverse innovetion concept. In this study, within the frame of disruptive innovation and innovation concepts, Turkey’s potential for reverse innovation and design’s role in this potential will be discussed through VOLKICAR example.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Editoryal Erişim Türü: Erişime Açık
  • Assink, M. 2006. Inhibitors of Disruptive Innovation Capability: A Conceptual Model. European Journal of Innovation Management, 9(2), 215-233.
  • Automagg. 2014. Editör, 2015 Nisan. 7, 05. Çevrimiçi: http://www.automagg.com/wp-content/uploads/ automagg/2015/AUTOMAGG_NISAN_2014_ SAYI_07.pdf (Erişim: 29 Haziran 2018)
  • Automagg. 2015-a. Kısa, 2015 Şubat. 17, 08. Çevrimiçi: http://www.automagg.com/wp-content/uploads/ automagg/2015/AUTOMAGG_MART_2015_ SAYI_17.pdf (Erişim: 29 Haziran 2018)
  • Automagg. 2015-b. Kısa, 2015 Mart. 18, 08. Çevrimiçi: http://www.automagg.com/wp-content/uploads/ automagg/2015/AUTOMAGG_MART_2015_ SAYI_18.pdf (Erişim: 29 Haziran 2018)
  • Bayraktaroğlu, S., Şatır, S., & Akgün, A. A. 2014. Sosyal Yenileşim ve Tasarımın Değişen Rolleri. Tasarım+ Kuram Dergisi, 10(18), 36-52.
  • Brem, A., & Voigt, K. I. 2009. Integration of Market Pull and Technology Push in the Corporate Front End and Innovation Management—Insights from the German Software Industry. Technovation, 29(5), 351-367.
  • Brown, T., & Wyatt, J. 2010. Design Thinking for Social Innovation. Development Outreach, 12(1), 29-43.
  • Büyük, Ö., & Gümüştekin, G. 2017. Reverse Innovation: Can Innovation Flow From Turkey to Developed Countries?. Uluslararası Turizm, Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi, 1(1), 10-21.
  • Christensen, C. 1997. The Innovator’s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Harvard Business School Press, Boston: Massachusetts
  • Christensen, C., & Raynor, M. 2003. The Innovator’s Solution: Creating and Sustaining Successful Growth.Harvard Business School Press, Boston: Massachusetts Christensen, C. M., Raynor, M. E., & McDonald, R. 2015. What is disruptive innovation. Harvard Business Review, 93(12), 44-53.
  • Cooper, R., & Press, M. 1995. The Design Agenda: A Guide to Successful Design Management. John Wiley and Sons.
  • Corsi, S., & Di Minin, A. 2014. Disruptive Innovation… In Reverse: Adding a Geographical Dimension to Disruptive Innovation Theory. Creativity and Innovation Management, 23(1), 76-90.
  • Dadwal V ve Syed SB. 2013. Reverse Innovation in Policymaking: A New Frontier? Optimum Online: Journal of Public Sector Management. 43 (1): 9.
  • Dell’Era, C., & Verganti, R. 2007. Strategies of Innovation and Imitation of Product Languages. Journal of Product Innovation Management, 24(6), 580-599.
  • Dell’Era, C., & Verganti, R. 2011. Diffusion Processes of Product Meanings in Design‐Intensive Industries: Determinants and Dynamics. Journal Of Product Innovation Management, 28(6), 881-895.
  • DePasse, J. W., & Lee, P. T. 2013. A model for ‘reverse innovation’in health care. Globalization and Health, 9(1), 40.
  • Ekmekçioğlu, D., & Şen, M. Ö. 2017. Kendini Örgütleyen Sistemleri Tasarım Problemi Olarak Tanımlamak. Online Journal of Art and Design, 5(4).
  • Er, H. A. 1997. Development Patterns of Industrial Design in The Third World: A Conceptual Model for Newly Industrialized Countries. Journal of Design History, 10(3), 293-307.
  • Er, Ö., & Kaya, Ç. 2008. Problems or Opportunities?: Overcoming the Mental Barrier for Socially Responsible Design in Turkey. The Design Journal, 11(2), 159-181.
  • Euchner, Jim. 2012. Reverse Innovation: An Interview with Vijay Govindarajan: Vijay Govindarajan Talks with Jim Euchner about the Power of Reverse Innovation and the Challenges of Getting It Right. Academic journal article from ResearchTechnology Management, Vol. 55, No. 6
  • Gao, Zhicun ve Tisdell, Clem. 2005. Foreign Investment and Asia’a, Particularly China’s, Rise In The Television Industry: The International Product Life Cycle Reconsidered. Journal of Asia-Pasific Business. 6:3. 37-60
  • Gatfield, Terry. 1998. The International Product Life Cycle Theoretical Framework and Its Application to Marketing Higher Education to International Countries: An Australian/Asian Perspective. Journal of Marketing for Higher Education. 9:1, 1-10
  • Govindarajan V. 2012. A Reverse-Innovation Playbook. Harvard Business Review. Vol. 90 Issue: 4, 120-124
  • Govindarajan, V., & Kopalle, P. K. 2006-a. Disruptiveness of Innovations: Measurement and an Assessment of Reliability and Validity. Strategic Management Journal, 27(2), 189-199.
  • Govindarajan, V., & Kopalle, P. K. 2006-b. The Usefulness of Measuring Disruptiveness of Innovations Ex Post in Making Ex Ante Predictions. Journal of Product Innovation Management, 23(1), 12-18.
  • Govindarajan, V., & Ramamurti, R. 2011. Reverse innovation, emerging markets, and global strategy. Global Strategy Journal, 1(3‐4), 191-205.
  • Govindarajan, V., & Trimble, C. 2012-a. Reverse Innovation: A Global Growth Strategy That Could Pre-empt Disruption at Home. Strategy & Leadership, 40(5), 5-11.
  • Govindarajan, V., & Trimble, C. (2012-b). Reverse innovation: Create far from home, win everywhere. Harvard Business Press.
  • Hang, Chang-Chieh; Chen, Jin; Subramian, Annapoornima M. 2010. Developing Disruptive Products for Emerging Economies: Lessons from Asian Cases. Research-Technology Management, Volume 53, Number 4, July-August 2010 , pp. 21-26(6)
  • Hobday, M., Boddington, A., & Grantham, A. 2011. An Innovation Perspective on Design: Part 1. Design Issues, 27(4), 5-15
  • Immelt, Jeffrey R. ve Govindarajan, Vijay ve Trimble, Chris. 2009. How GE Is Disrupting Itself. Harvard Business Review, Vol, 87(10): 56-65
  • Jansson, D. G., & Smith, S. M. 1991. Design Fixation. Design Studies, 12(1), 3-11.
  • Latzer, M. 2009. Information and Communication Technology Innovations: Radical and Disruptive?. New Media & Society, 11(4), 599-619.
  • Markides, C. 2006. Disruptive Innovation: In Need of Better Theory. Journal of Product Innovation Management, 23(1), 19-25.
  • McGregor, S. L. (2017). Understanding and evaluating research: A critical guide. SAGE Publications.
  • Mühendis ve Makina. 2011. Sempozyum. 2011 Temmuz, 52(618), 31-38. Çevrimiçi: https://www.mmo.org.tr/sites/default/files/b26ec6edf9065cf_ek.pdf (Erişim: 29 Haziran 2018)
  • Norman, D. A. 1988. The Design of Everyday Things. Doubleday / Currency: New York.
  • Norman, D. A. 2005. Human-centered Design Considered Harmful. Interactions, 12(4), 14-19.
  • Norman, D. A., & Verganti, R. 2014-a. Incremental and radical innovation: Design research vs. technology and meaning change. Design Issues, 30(1), 78-96.
  • Norman, D. A., & Verganti, R. 2014-b. Hill Climbing and Darwinian Evolution: A Response to John Langrish. Design Issues, 30(3): 106-107
  • Onkvisit, Sak ve Saw, John. 2004. International Marketing: Analysis and Strategy. Routledge, New York.
  • Otoban. 2011. Otomobil Dünyası. Haziran 2011, 25. 32-36. Çevrimiçi; http://www.oyder-tr.org/content/ document/otoban/dergi_sayi_25.pdf (Erişim, 29 Haziran 2018).
  • Özcan Baçimer, J. 2012. Söyleşi. Gazete Grundfos, Mart 2012. Çevrimiçi: http://193.3.2.60/web/ hometr.nsf/Grafikopslag/GG-Mart2012-7- VolkanIsik/$file/7-GG-Mart2012-VolkanIsik.pdf (Erişim: 29 Haziran 2018).
  • Robertson, R. 1995. Glocalization: Time-space and homogeneity-heterogeneity. Global Modernities, 2, 25-45.
  • Radojevic, Nebojsa. 2012. Reverse Innovation: In Search for Dually Disruptive Potential. International Proceedings of Economics Development & Research; Vol. 47, p37-41
  • Rogers, E. M. (1983. Diffusion of innovations. The Free Press: New York.
  • Sinha, R. (2013). Reverse innovation: A gift from developing economy to developed economy. Business Perspectives and Research, 2(1), 69-78.
  • Start Finish. 2014. Dünyada Türk Sporcuları. 2014 Kasım. 16, 31-31.
  • Trott, P. (2008). Innovation management and new product development. Pearson Education.
  • Urban, G. L., & Von Hippel, E. 1988. Lead User Analyses for the Development of New Industrial Products. Management Science, 34(5), 569-582.
  • Verganti, R. 2009. Design Driven Innovation: Changing the Rules of Competition by Radically Innovating What Things Mean. Harvard Business Press.
  • Yadav, M. S. 2010. The decline of conceptual articles and implications for knowledge development. Journal of Marketing, 74(1), 1-19.
  • Yu, D., & Hang, C. C. 2010. A Reflective Review of Disruptive Innovation Theory. International Journal of Management Reviews, 12(4), 435-452.
  • Yücel, R., & Ahmetoğulları, K. 2015. Ar-Ge Harcamalarının Firmaların Net Kâr Değişimi ve Hisse Başına Kârlılığına İnovatif Etkisi: BİST Teknoloji Yazılım ve Bilişim Sektöründe Bir Uygulama. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 15(4), 87-104.
  • Zedtwitz, M., Corsi, S., Søberg, P. V., & Frega, R. 2015. A Typology of Reverse Innovation. Journal of Product Innovation Management, 32(1), 12-28.
  • URL-1 www.tdk.gov.tr
  • URL-2 http://www.imf.org/external/datamapper/NGDPDPC@WEO/ADVEC/WEOWORLD/OEMDC/MENAP/EDE
  • URL- 3 http://www.volkanisik.com/volkicar.html
  • URL-4 http://www.trthaber.com/haber/spor/volkicar-italya-pistlerinde-boy-gosterecek-173163.html
  • URL-5 https://www.automagg.com/volkicar_bulgar_4/
APA EROĞLU I (2018). Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. , 82 - 94.
Chicago EROĞLU Ilgım Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. (2018): 82 - 94.
MLA EROĞLU Ilgım Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. , 2018, ss.82 - 94.
AMA EROĞLU I Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. . 2018; 82 - 94.
Vancouver EROĞLU I Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. . 2018; 82 - 94.
IEEE EROĞLU I "Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması." , ss.82 - 94, 2018.
ISNAD EROĞLU, Ilgım. "Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması". (2018), 82-94.
APA EROĞLU I (2018). Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. Tasarım+Kuram, 14(26), 82 - 94.
Chicago EROĞLU Ilgım Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. Tasarım+Kuram 14, no.26 (2018): 82 - 94.
MLA EROĞLU Ilgım Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. Tasarım+Kuram, vol.14, no.26, 2018, ss.82 - 94.
AMA EROĞLU I Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. Tasarım+Kuram. 2018; 14(26): 82 - 94.
Vancouver EROĞLU I Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması. Tasarım+Kuram. 2018; 14(26): 82 - 94.
IEEE EROĞLU I "Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması." Tasarım+Kuram, 14, ss.82 - 94, 2018.
ISNAD EROĞLU, Ilgım. "Ürün Tasarımında Tersine Yenileşim Kavramının Değerlendirilmesi ve Türkiye VOLKICAR Örneğinin Tartışılması". Tasarım+Kuram 14/26 (2018), 82-94.