Yıl: 2020 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 2 - 9 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 08-10-2020

Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi

Öz:
Günümüzde erken yetişkinlik dönemindeki bireylerde yalnızlık gittikçe artmakta ve bununla baş etmek için çeşitli anormal yemedavranışları ortaya çıkabilmektedir. Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin sosyal, duygusal yalnızlık düzeyleri ve yemedavranışlarının incelenmesidir. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan bu çalışmanın örneklemini İzmir ilindeki bir HemşirelikFakültesinde öğrenim gören 1000 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, “Tanımlayıcı Bilgi Formu”, “Sosyal ve Duygusal YalnızlıkÖlçeği”, “REZZY Yeme Bozuklukları Ölçeği” ve ORTO-11 Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veriler; tanımlayıcı istatistikler, t test ve tekyönlü varyans analizi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %44.0’ı ailesiyle haftada üç dört gün telefonla,%53.7’si ise arkadaşlarıyla telefonla her gün görüştüğünü belirtmiştir. Çalışmada hemşirelik öğrencilerinin %31.6’sının yeme bozukluklarıaçısından riskli davranışlar gösterdiği belirlenmiştir. Hemşirelik öğrencilerinin REZZY yeme bozuklukları ölçeği toplam puan ortalaması 1.09± 1.10; ORTO-11 ölçeği toplam puan ortalaması 26.55 ± 4.47; sosyal ve duygusal yalnızlık ölçeği toplam puan ortalaması 43.19 ± 15.18’dir.Sonuç: Bu çalışmada ailesi ya da arkadaşlarıyla sorunlarını paylaşamayan öğrencilerin sosyal ve duygusal yalnızlık düzeylerinin yüksekolduğu belirlenmiştir. Öğrenim görülen sınıf düzeyi arttıkça öğrencilerde yeme bozuklukları ve yalnızlık düzeyleri açısından risklerininazaldığı saptanmıştır. Bu nedenle, özellikle ailelerinden ya da sosyal ortamlarından ayrılan birinci ve ikinci sınıftaki hemşirelik öğrencilerininyeni ortamlarına adaptasyonlarının sağlanması ya da sosyal ortam ve paylaşımlarının artırılmasına yönelik girişimsel çalışmaların yapılmasınaihtiyaç duyulmaktadır.
Anahtar Kelime:

Investigation of Social, Emotional Loneliness Levels and Eating Behaviors of Nursing Students

Öz:
Background: Loneliness is increasing gradually in early adulthood individuals and various abnormal eating behaviors may be encountered to cope with this. Objectives: The aim of this study was to investigate the social, emotional loneliness levels and eating behaviors of nursing students. Methods: The sample of this descriptive and cross - sectional study consisted of 1000 students in a nursing faculty in İzmir. The data of the study were collected by using ‘’Descriptive Information Form”, Social and Emotional Loneliness Scale”, “REZZY Eating Disorders Scale” and ORTO-11 Scale. Data were evaluated by descriptive statistics, t test and one-way variance analysis. Results: In this study, 44.0% of the students stated that they met with their family three days a week for three days and 53.7% of them met with their friends by phone every day. In the study, it was determined that 31.6% of nursing students exhibited risky behaviors in terms of eating disorders. The mean total score of the REZZY eating disorders scale of the nursing students was 1.09 ± 1.10; the mean total score of the ORTO-11 scale was 26.55 ± 4.47; the mean total score of social and emotional loneliness was 43.19 ± 15.18. Conclusion: In this study, it was determined that the level of social and emotional loneliness of the students who could not share their problems with their family or friends was high. As the level of education in the school has increased, the risks of eating disorders and level of loneliness have been decreased. Therefore, there is a need for interventional studies aiming at adaptation of the first and second year nursing students to their new environment or increasing their social environment and sharing, especially separated from their families or their social environment.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA altunay b, Ayar D, ARKAN UNER G, Bektas İ (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. , 2 - 9.
Chicago altunay burcu,Ayar Dijle,ARKAN UNER Gulcihan,Bektas İlknur Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. (2020): 2 - 9.
MLA altunay burcu,Ayar Dijle,ARKAN UNER Gulcihan,Bektas İlknur Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. , 2020, ss.2 - 9.
AMA altunay b,Ayar D,ARKAN UNER G,Bektas İ Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. . 2020; 2 - 9.
Vancouver altunay b,Ayar D,ARKAN UNER G,Bektas İ Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. . 2020; 2 - 9.
IEEE altunay b,Ayar D,ARKAN UNER G,Bektas İ "Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi." , ss.2 - 9, 2020.
ISNAD altunay, burcu vd. "Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi". (2020), 2-9.
APA altunay b, Ayar D, ARKAN UNER G, Bektas İ (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 13(1), 2 - 9.
Chicago altunay burcu,Ayar Dijle,ARKAN UNER Gulcihan,Bektas İlknur Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi 13, no.1 (2020): 2 - 9.
MLA altunay burcu,Ayar Dijle,ARKAN UNER Gulcihan,Bektas İlknur Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, vol.13, no.1, 2020, ss.2 - 9.
AMA altunay b,Ayar D,ARKAN UNER G,Bektas İ Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2020; 13(1): 2 - 9.
Vancouver altunay b,Ayar D,ARKAN UNER G,Bektas İ Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2020; 13(1): 2 - 9.
IEEE altunay b,Ayar D,ARKAN UNER G,Bektas İ "Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi." Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 13, ss.2 - 9, 2020.
ISNAD altunay, burcu vd. "Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal, Duygusal Yalnızlık Düzeyleri ve Yeme Davranışlarının İncelemesi". Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi 13/1 (2020), 2-9.