Yıl: 2020 Cilt: 25 Sayı: 41 Sayfa Aralığı: 1 - 12 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 09-10-2020

2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi

Öz:
İlköğretimde, öğrenilen bilgiler okul yaşamı için gerekli köşetaşı bilgileri içerir. İlköğretimde öğrenilmesi gereken konulardan bir kısmı ise coğrafya alanındadır. İlköğretimde özellikle Sosyal Bilgiler, Hayat Bilgisi ve Fen Bilimleri ders programlarında coğrafya konularına yer verilmiştir. Bununla birlikte seçmeli derslerden olan Şehrimiz dersi de coğrafya konularından oluşmaktadır. Coğrafya konularının ilköğretim düzeyinde okullarda okutulması yoğun şekilde cumhuriyetten sonra olsa da Osmanlı devleti zamanında coğrafya konuları ders müfredatlarında yer almıştır. Günümüze kadar ilköğretim programları birçok kez değişime uğramış, bununla birlikte coğrafya konularının programlardaki içerikleri de yenilenmiş ve güncellenmiştir. Diğer yönden 2018 ilköğretim programlarındaki coğrafya konuları incelendiğinde daha önce hazırlanmış programlarla birçok yönden benzerliği olduğu görülmektedir. Konuların öğretiminde, ders öğretmenlerinin çok yönlü olması ve ezbercilikten uzak durması önemlidir. Çalışmanın temel amacı 2018 yılı ilköğretim ders programlarında yer alan coğrafya eğitimi ile ilgili durumu incelemek ve analiz etmektir. Çalışmada esas olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu çerçevede 2018 yılında MEB tarafından hazırlanmış olan, öğretim programları incelenmiştir. Ayrıca daha önceki yıllara ait öğretim programları ve konu ile ilgili literatür gözden geçirilmiştir. Çalışmada Sosyal Bilgiler, Hayat Bilgisi, Şehrimiz ve Fen Bilimleri ders programlarındaki coğrafya konuları esas alınmıştır. Sonuç olarak İlköğretimde, coğrafya konuları farklı dersler içinde yer serpilmiştir. Özellikle Fen Bilimleri programı yoğun bir coğrafya içeriğine sahiptir. Bütün bunlardan dolayı, bir öneri olarak, ilköğretim programları sürekli yenilenmeye devam edilmedir.
Anahtar Kelime:

GEOGRAPHY EDUCATION IN 2018 PRIMARY SCHOOL INSTRUCTION SCHEDULE

Öz:
In primary education, the information that is learned includes the basic stone information for school life. Some of required subjects of primary education are in the geography field. Therefore, geography subjects has been included in primary education programs, especially in Social Studies, Life Science and Natural Science courses. Also, elective course of ‘Our City’ is composed of geographical subjects. Although, geography subjects were started to be taught at primary education level after the foundation of Turkish Republic, they had been included in the curriculum during Ottoman period. The primary education programs have changed many times and the contents of the geography course also have been revised and updated consequently. On the other hand, when geography subjects of the 2018 primary education programs were examined, it is seen that there are many similarities with the previous programs. It is important that the teachers of the course should be versatile and avoid memorization in their teaching method. In this study, document review has been used as a main qualitative research method. “The main objective of the study is to examine and analyze the situation related to geography education in 2018 primary school curriculum. In this study, document review has been used as a main qualitative research method. In this context, the curriculum prepared by the Ministry of Education in 2018 was examined. In addition, the curriculum of the previous years and the literature on the subject were reviewed. In the study, geography subjects in Social Studies, Life Science, Our City and Natural Science courses are taken as basis. As a result, in elementary education, geography subjects were sprinkled within different courses. Especially program of Natural Science has an intense geography content. Therefore, as a suggestion, the primary education programs should be continued to renew.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SAHIN V, İNCE Z (2020). 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. , 1 - 12.
Chicago SAHIN VEDAT,İNCE ZİYA 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. (2020): 1 - 12.
MLA SAHIN VEDAT,İNCE ZİYA 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. , 2020, ss.1 - 12.
AMA SAHIN V,İNCE Z 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. . 2020; 1 - 12.
Vancouver SAHIN V,İNCE Z 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. . 2020; 1 - 12.
IEEE SAHIN V,İNCE Z "2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi." , ss.1 - 12, 2020.
ISNAD SAHIN, VEDAT - İNCE, ZİYA. "2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi". (2020), 1-12.
APA SAHIN V, İNCE Z (2020). 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. International journal of geography and geography education (Online), 25(41), 1 - 12.
Chicago SAHIN VEDAT,İNCE ZİYA 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. International journal of geography and geography education (Online) 25, no.41 (2020): 1 - 12.
MLA SAHIN VEDAT,İNCE ZİYA 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. International journal of geography and geography education (Online), vol.25, no.41, 2020, ss.1 - 12.
AMA SAHIN V,İNCE Z 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. International journal of geography and geography education (Online). 2020; 25(41): 1 - 12.
Vancouver SAHIN V,İNCE Z 2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi. International journal of geography and geography education (Online). 2020; 25(41): 1 - 12.
IEEE SAHIN V,İNCE Z "2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi." International journal of geography and geography education (Online), 25, ss.1 - 12, 2020.
ISNAD SAHIN, VEDAT - İNCE, ZİYA. "2018 Yılı İlköğretim Öğretim Programlarında Coğrafya Eğitimi". International journal of geography and geography education (Online) 25/41 (2020), 1-12.