Yıl: 2019 Cilt: 2019 Sayı: 49 Sayfa Aralığı: 1 - 11 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 14-10-2020

Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO

Öz:
Gündelik yaşamını, dijital dünyadan gelen uyarıcılara göre biçimlendirenbirey, alışılmış davranışlarını ve duygularını, bu dijital uyarıcılar tarafından yenidentanımlamaktadır. Korku ve keyif de bu yeni tanımlama içinde yer almaktadır. Artıkinsanların korkuları ya da keyif aldıkları olayların kaynakları da dijital çağın özelliklerinegöre farklılık göstermektedir. Bu farklılıklar konuyla ilgili literatürde “internet kullanımınailişkin sorunlar” şeklinde değerlendirilmektedir. Özellikle, yoğun bilgi akışı karşısında bubilgiyi kaçırma, gündemden uzak kalma, sanal paylaşımları takip edememe ve paylaşımdabulunamama gibi yeni korkular gündelik yaşam içinde yer almaya başlamıştır. Bu korkulararasında yer alan ve son yıllarda farklı araştırmalara da konu olan FoMO (Fear of MissingOut) ve JoMO (Joy of Missing Out) kavramları, dijital çağın insanının yeni korku vekeyif tanımı olarak değerlendirilmelidir. Bu çalışmada da gündelik yaşama giren bu yenikavramlara ilişkin algı boyutu, internet kullanıcılarına yönelik olarak gerçekleştirilen biranketle değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelime:

A New Definition of Fear And Enjoy in The Digital Age: FoMO and JoMO

Öz:
The individual, who shapes her/his daily life according to the stimuli coming from the digital world, redefines her/his usual behaviors and emotions by these digital stimuli. Fear and joy are also included in this new definition. Now the sources of people’s fears or the events they enjoy also differ according to the characteristics of the digital age. These differences are evaluated as “problems which caused from internet use” in the related literature. Particularly in the face of intense information flow, new fears such as missing this information, staying away from the agenda, not being able to follow and sharing virtual shares started to take place in daily life. The concepts of FoMO (Fear of Missing Out) and JoMO (Joy of Missing Out), which are among these fears and have been the subject of different researches in recent years, should be considered as the new definition of fear and joy of the people of the digital age. In this study, the perception dimension of these new concepts, which entered into daily life, was evaluated with a survey conducted for internet users.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Sezgin Büyükalaca A, KARABACAK Z (2019). Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. , 1 - 11.
Chicago Sezgin Büyükalaca Ayşe Aslı,KARABACAK ZALIHA INCI Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. (2019): 1 - 11.
MLA Sezgin Büyükalaca Ayşe Aslı,KARABACAK ZALIHA INCI Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. , 2019, ss.1 - 11.
AMA Sezgin Büyükalaca A,KARABACAK Z Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. . 2019; 1 - 11.
Vancouver Sezgin Büyükalaca A,KARABACAK Z Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. . 2019; 1 - 11.
IEEE Sezgin Büyükalaca A,KARABACAK Z "Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO." , ss.1 - 11, 2019.
ISNAD Sezgin Büyükalaca, Ayşe Aslı - KARABACAK, ZALIHA INCI. "Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO". (2019), 1-11.
APA Sezgin Büyükalaca A, KARABACAK Z (2019). Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2019(49), 1 - 11.
Chicago Sezgin Büyükalaca Ayşe Aslı,KARABACAK ZALIHA INCI Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 2019, no.49 (2019): 1 - 11.
MLA Sezgin Büyükalaca Ayşe Aslı,KARABACAK ZALIHA INCI Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, vol.2019, no.49, 2019, ss.1 - 11.
AMA Sezgin Büyükalaca A,KARABACAK Z Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2019; 2019(49): 1 - 11.
Vancouver Sezgin Büyükalaca A,KARABACAK Z Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2019; 2019(49): 1 - 11.
IEEE Sezgin Büyükalaca A,KARABACAK Z "Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO." İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2019, ss.1 - 11, 2019.
ISNAD Sezgin Büyükalaca, Ayşe Aslı - KARABACAK, ZALIHA INCI. "Dijital Çağda Korku ve Keyfin Yeni Tanımı: FoMO ve JoMO". İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 2019/49 (2019), 1-11.